Facebook blokkeert mijn website url en ik snap niet waarom!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
Mijn vraag
Hallo iedereen! Ik heb een website gemaakt voor mijn eigen onderneming en uiteraard wil ik deze graag koppelen aan Facebook en instagram.

De bedrijfsvoering zal vooral online zijn, en ik ben dan ook heel erg afhankelijk van de doelgroep die ik bijna alleen kan bereiken via Facebook en voornamelijk instagram.

Echter, Facebook blokkeert de url van mijn website als ik deze toe wil voegen aan mijn Facebook of instagram bio.

Ik ben ten einde raad, want op deze manier komt de onderneming nooit van de grond!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Facebook for business en instagram

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- In eerste instantie was ik bang dat het te maken had met SEO, maar op dit moment is mijn website gewoon prima te vinden
- toen gaf iemand me de hint om eens via de Facebook debugger te kijken waarom mijn link geblokkeerd is, maar als ik daar mijn url invoer, krijg ik de volgende melding:
We can't review this website because the content doesn't meet our Community Standards. If you think this is a mistake, please let us know.
Ik kan echter echt niets vinden op mijn website dat in strijd is met de community richtlijnen van Facebook, en de "let us know" knop zit daar volgens mij Γ©cht alleen maar voor de sier, want daar krijg ik nooit respons op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... πŸ•°οΈ

Heb je jouw site al eens door een malware scanner gehaald?
Kan je vertellen, zonder de URL te noemen, wat voor site je hebt? Misschien iets met content die gevoelig ligt?

☎ Telecommunicatie van vroeger
πŸš…Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
AW_Bos schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:30:
Heb je jouw site al eens door een malware scanner gehaald?
Kan je vertellen, zonder de URL te noemen, wat voor site je hebt? Misschien iets met content die gevoelig ligt?
Zeker! Op de website worden complete outfits bij elkaar gezocht en van alle items van deze outfits heb ik affiliate links naar de items in de desbetreffende shop (bijvoorbeeld zalando etc)

Bezoekers kunnen filteren op prijs van de complete outfits, gelegenheid van de outfit, kleur, stijl etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... πŸ•°οΈ

Niks mis mee. Misschien dat die triggert op een bepaalde term wat gevoelig klinkt?

Ik lees dat de beste oplossing is om dit via de 'let us know' te melden. Het kan een paar weken tot een maand duren, maar opeens zou het moeten werken.

Anders is er nog een laatste mogelijkheid, en dat is als je Facebook Ad's gebruikt.
Op deze pagina kan je in dat geval soms gebruik maken van de live-support (ja ja ja, ze hebben chattende mensen :D). Maar het ligt er volgens mij echt aan of ze dit ondersteunen voor jouw account.

https://www.facebook.com/business/help

☎ Telecommunicatie van vroeger
πŸš…Alles over spoor en treintjes

• Gutanoth
Hmm ja dan wordt het maar wachten tot ze hopelijk reageren op de "please let us know"

Er zijn geen partijen die je kan betalen om je website te checken op eventuele red flags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:32
Gutanoth schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:34:
[...]

Zeker! Op de website worden complete outfits bij elkaar gezocht en van alle items van deze outfits heb ik affiliate links naar de items in de desbetreffende shop (bijvoorbeeld zalando etc)

Bezoekers kunnen filteren op prijs van de complete outfits, gelegenheid van de outfit, kleur, stijl etc
Van Facebook weet ik het even niet, maar ik weet dat Google (Ads) ook problemen heeft met adverteren van websites die zelf voornamelijk uit reclame bestaan. Aangezien jouw website bestaat uit alleen maar affiliate links zou je best wel eens aangemerkt kunnen worden als reclame/spam-website.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
geert_s schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:51:
[...]

Van Facebook weet ik het even niet, maar ik weet dat Google (Ads) ook problemen heeft met adverteren van websites die zelf voornamelijk uit reclame bestaan. Aangezien jouw website bestaat uit alleen maar affiliate links zou je best wel eens aangemerkt kunnen worden als reclame/spam-website.
Dat zou ik echt wel vreemd vinden, dan zou elk bedrijf met ads toch geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Gutanoth schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:09:
[...]

Dat zou ik echt wel vreemd vinden, dan zou elk bedrijf met ads toch geblokkeerd worden?
Nee, het gaat om het woordje voornamelijk in die zin. Als je 80% ads toont en 20% eigen content, dan mag het niet, andersom is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
geert_s schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:24:
[...]

Nee, het gaat om het woordje voornamelijk in die zin. Als je 80% ads toont en 20% eigen content, dan mag het niet, andersom is geen probleem.
Ah ik snap het,

De website heeft een soort "blog" opzet, waarbij elke blog post een nieuwe outfit is, met een "overview foto" en een galerij met foto's van alle kledingstukken apart.

Daaronder staat in tekst bijvoorbeeld "broek: https://www.ditiseenaffiliatelink.nl/broek
Shirt:
Sierraad:

Etc etc. Zou dit op te lossen zijn door er een alinea tekst bij te zetten zodat de verhouding tekst/links verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Gutanoth schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:34:
[...]

Ah ik snap het,

De website heeft een soort "blog" opzet, waarbij elke blog post een nieuwe outfit is, met een "overview foto" en een galerij met foto's van alle kledingstukken apart.

Daaronder staat in tekst bijvoorbeeld "broek: https://www.ditiseenaffiliatelink.nl/broek
Shirt:
Sierraad:

Etc etc. Zou dit op te lossen zijn door er een alinea tekst bij te zetten zodat de verhouding tekst/links verandert?
Heel lastig te zeggen, het zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat het aan de verhouding interne/externe links ligt bijvoorbeeld. Daarbij is het kwaad mogelijk al geschied omdat het domein nu eenmaal al is aangemerkt als mogelijk spammerig/reclamerig. Wat in enkele gevallen wel werkt en wat je zou kunnen proberen is niet direct je eigen url in je bio plaatsen, maar een URL shortener gebruiken zoals bit.ly, en de verkorte link plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
geert_s schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:25:
[...]

Heel lastig te zeggen, het zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat het aan de verhouding interne/externe links ligt bijvoorbeeld. Daarbij is het kwaad mogelijk al geschied omdat het domein nu eenmaal al is aangemerkt als mogelijk spammerig/reclamerig. Wat in enkele gevallen wel werkt en wat je zou kunnen proberen is niet direct je eigen url in je bio plaatsen, maar een URL shortener gebruiken zoals bit.ly, en de verkorte link plaatsen.
Hhmm ja juist, maar extra intenre links zou dus ook nog kunnen helpen? Ik las ergens iets dat stock photo's ook kunnen triggeren, maar die heb ik gewoon gekocht, dus zou niets mogen uitmaken toch?

Wat een verschrikkelijk bedrijf dat facebook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Gutanoth schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:35:
[...]

Hhmm ja juist, maar extra intenre links zou dus ook nog kunnen helpen? Ik las ergens iets dat stock photo's ook kunnen triggeren, maar die heb ik gewoon gekocht, dus zou niets mogen uitmaken toch?

Wat een verschrikkelijk bedrijf dat facebook :/
Nee daar heb ik nooit eerder iets over gehoord, maar aan de andere kant zou het me ook niet verbazen. Veel stockfotografie kan duiden op weinig originele content, en daardoor misschien minder relevant of zelfs onwenselijk om voor te schotelen aan gebruikers van Instagram of Facebook. Het blijft allemaal een beetje gissen zo natuurlijk, eigenlijk kan alleen Facebook hier duidelijkheid over geven. Ik heb het eerder zelf ook meegemaakt met een wat groter bedrijfsaccount en de enige reactie terug was toen "oeps foutje, we hebben het ongedaan gemaakt". Verdere navraag over de oorzaak hebben we nooit meer iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
We hebben nu ads gekocht met de hoop dat we die live chat kunnen gaan gebruiken om te vragen wat er fout zit, want dit kan nog best eens een strop om je bedrijf zijn :/
Pagina: 1