Emos ESW 9010 weerstation verbinden met Wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Weet niet of ik op de goede topic zit maar stel hem toch maar😀

Heb sinds kort een weerstation gekocht een Emos ESW 9010 7 in 1 wifi super mooi ding werkt perfect.
Enig nadeel wat ik ondervind er zit geen menu op het display om je wifi verbinding in te stellen om verbinding te kunnen maken met internet.
Wat je wel kunt is verbinding maken via je smartphone naar een of ander je router gegevens en instellingen veranderen of wat dan heel omslachtig gedoe.

Eerst aangemeld via wether underground dan wethercloud alles gelukt staat er bij hoe je moet verbinden weer via wetherpro link volgens het plaatje, ook in de handleiding van Emos staat er wel duidelijk in.

Maar snap er niets van heb geen router alleen de modem experia 8 van kpn glasvezel pc heeft vaste verbinding en al het randapparatuur via de wifi.

Van deze weerstation Emos wordt onder meer merken label geproduceerd zoals Bressner BR-WSX3001 Explore Scientific 7-in-1 WIFI weerstation onder de naam handleidingen zijn het zelfde met de zelfde specificaties alleen Bressner heeft geen Nederlandse handleiding wat Emos wel weer netjes heeft.

Deze weerstations worden geproduceers in China bij CCL Electronic onder oem etc en deze weerstation wordt onder eigen nummers gekenmerkt als C6075A / C3116B / C3110B.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAnnbOk7R0GZufzXC2fMlJHZVaA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/os4M6mDuXjDLfPf8qA4sG3R5.jpg?f=user_large

Met de verbinding wifi snap ik niet via kabel kan ook niet waarom er niet eenvoudig in het menu zit van het display als mogelijkheid om verbinding te maken snap ik niet, een laptop maakt toch ook eenvoudig een verbinding kpn code er in en klaar, ik snap er niets van eerlijk gezegd
Maar zonder verbinding ook geen geen update en weersvoorspelling.

Iemand een vergelijk of zelfde geval hoe je een verbinding opstelt wel in Janneke taal😀 al die complexe termen snap ik niets van.

Heeft wel heeeel weinig met elektriciteit productie te maken => Eigen topic in SH

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 10-11-2021 18:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Hoe verwijder ik het bovenstaande melding in vraag, is niet meer van toepassing heb het zelf niet geplaats.