Monitor met USB hub voor 2 pcs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 12:01
Wat zoek je?
Ik zoek een 27inc montor met 144+hz. Bij voorkeur 1080p, gezien mijn video kaart (960) ook niet meer de jongste is en ik nog niet wil upgraden. IPS scherm. Met displayport & hdmi aansluiting (en evt usb C).

Wat is je budget?
Vanuit mijn werk heb ik een aardig budget voor het thuiswerken, maar bij voorkeur gebruik ik deze niet in een keer op. Als het bedrag rond de (of minder) dan €250,- uit komt zou het mooi zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is waar het interessant wordt.
Bij voorkeur wil ik mijn scherm aansluiten op twee computers. Een desktop computer (kan met displayport) en een laptop van het werk (kan met usb C of HDMI aansluiting). De muis en toetsenbord (USB) zal dan op het beeldscherm aangesloten worden.

Op dit moment gebruik ik onderstaande apparaat. Hierop sluit ik mijn toetsenbord, muis en beeldscherm op aan. Ik kan dan dmv één druk op de knop wisselen van computer.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar ik heb het idee dat dit makkelijk kan door een nieuw beeldscherm met usb hub. Dan kan ik mijn toetsenbord en muis aansluiten op het beeldscherm. En via het beeldscherm (settings) omschakelen van input tussen displayport (Desktop) en laptop (hdmi/usb C). De monitor moet dan wel de USB aansluit kunnen doorsturen, dus naar de laptop zou die wellicht sowieso via een USB C aansluiting moeten lopen?

Nu ben ik ook benieuwd of dit uberhaupt kan en wat dan de beste monitor zou zijn hiervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Zionrage op 10-11-2021 16:56 ]

Beste antwoord (via Zionrage op 16-11-2021 13:06)

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19

Prx

pricewatch: Gigabyte M27Q Zwart

Eigenlijk het enige wat ik heb kunnen vinden wat voldoet aan je eisen.

Meeste KVM monitoren zijn of veel groter (en dus ook stukken duurder) of zijn meer gericht op zakelijk gebruik en dus maar 60Hz.

[ Voor 25% gewijzigd door Prx op 10-11-2021 17:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19

Prx

pricewatch: Gigabyte M27Q Zwart

Eigenlijk het enige wat ik heb kunnen vinden wat voldoet aan je eisen.

Meeste KVM monitoren zijn of veel groter (en dus ook stukken duurder) of zijn meer gericht op zakelijk gebruik en dus maar 60Hz.

[ Voor 25% gewijzigd door Prx op 10-11-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 12:01
Bedankt @Prx !
Toevallig ben ik al langs deze monitor gekomen, maar dit is dan weer een fijne bevestiging. Inmiddels is deze besteld:)