Zijn PCIe x16 en x1 gelijke versie van elkaar(1.0, 1.1, 2.0)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenLohuis
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10-2022
Mijn vraag
...

Is het aanneembaar dat als de PCIe x16 versie 2.0 is; de PCIe x1 (twee sloten) ook deze versie/standaard zijn?

Van mijn PCIe x16 is de standaard/versie bekend; maar het terug vinden van de x1 sloten van het moederbord is 'tot nu toe' zonder antwoord op mijn vraag. De PCIe versie/standaard van de x1 sloten...
...

Is het aanneembaar dat alle PCIe sloten de zelfde standaard/versie hebben; afgezien van de x?? 'breedte/lengte' op een moederbord? Of is het normaal dat er verschil in kan zitten onderling op een moederbord.

Mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Het is zeker niet zo dat de x1-sloten altijd dezelfde versie zijn als de 16x-sloten.

Dat is tegenwoordig heel vaak niet meer het geval.

De B550-chipset van AMD levert PCI-E 3.0 aan alles wat achter de chipset zit en de cpu levert de rest. De cpu kan versie 3.0 of 4.0 leveren, afhankelijk van de cpu.

Het komende platform van Intel zal versie 5.0 zijn vanaf de cpu en 4.0 vanaf de chipset.

Tevens zullen waarschijnlijk sommige borden geen versie 5.0 vanaf de cpu ondersteunen, omdat het duur is om 5.0 te ondersteunen en nog grotendeels nutteloos.

In het verleden zijn er ook verschillen geweest. Maar als je nu even het specifieke moederbord doorgeeft, dan kunnen we even checken.

[ Voor 10% gewijzigd door White Feather op 10-11-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou zeggen, kijk in de handleiding van je mobo, daar staat altijd in welke versie je slot is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenLohuis
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10-2022
Hoi,
Bedankt voor jullie reactie.

Het gaat om dit type moederbord; Hewlett-Packard 3048h
Verscheidene handleidingen heb ik al online proberen in te zien.

Maar geen van allen bevat antwoord op mijn vraag.
Zodoende kwam ik hier bij dit topic terecht.

Met het antwoord probeer ik een inschatting te maken met wat er met de resterende sloten mogelijk nog mogelijk is.

Kunnen jullie hier meer mee om mijn vraag te beantwoorden;
Welke versie/standaard zijn mijn PCIe x1 sloten?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet