Hallo lezer,
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe PC, die ik zelf gebouwd heb. Ik heb alleen een probleem dat mijn games random crashen (CTD's). De ene keer kan ik een uur of twee uur gamen zonder crash, maar soms gebeurd het al na 10 minuten gamen. Het is echt random.
Apex Legends krijgt de error code:
Engine Error – 0x887A0006 – DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG The application’s device failed due to badly formed commands sent by the application. This is a design-time issue that should be investigated and fixed.
In Battlefield 2042:
DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ("The GPU will not respond to more commands"). GPU: "NVIDIA GeForce RTX 3080", Driver: 49649. This error is usually caused by the graphics driver crashing; try installing the latest drivers.
Star Wars Battlefront II stopt gewoon met werken en sluit af, zonder error code.
Extra:
-Corsair Premium kabel, 6+2 pin, PCIe, enkele kabel, type 4 (generatie 4-serie), voor voedingen, met ommanteling, wit (Voor m'n GPU)
-Corsair Commander Pro
Wat ik geprobeerd heb:
Algemeen:
-Drivers zijn up to date.
-Temperaturen zijn goed.
-Windows opnieuw geinstalleerd.
-Origin / EA app opnieuw geinstalleerd.
-Games opnieuw geinstalleerd.
-Games gerepareerd.
-Achtergrond programma's uitgesloten van het veroorzaken van de crashes.
--OCBASE/OCCT stresstest voor een uur laten lopen. Geen problemen.
GPU
-Drivers opnieuw geinstalleerd.
-Drivers verwijderd d.m.v. DDU en weer opnieuw geinstalleerd.
-Registry keys veranderd/toegevoegd
-Performance mode naar hoog gezet.
CPU & Moederbord
-BIOS is up to date
-Chipset drivers zijn up to date
RAM
-Windows Memory Diagnostic gedraaid zonder problemen.
-Ram 1 & 3 eruit gehaald, vanwege QVL. Geen verandering.
-Memtest86 gedraaid: Geen problemen gevonden.
SSD
-Drivers up to date
-Health is goed
Nog wat belangrijks over de RAM:
Na wat onderzoek gedaan te hebben, kwam ik er achter dat het misschien aan mijn RAM kon liggen. De vorige RAM, stond namelijk niet op de QVL list van het moederbord, maar wel het moederbord stond dan wel weer op de QVL list van de RAM. Ik had 2x16GB.
Uiteindelijk heb ik nieuwe RAM aangeschaft (de RAM vermeld in mijn PC). Deze RAM wordt verkocht in setjes van 2x8. Ik heb weer 32GB RAM geinstalleerd, dus ik heb nu 2x 2x8 in plaats van 2x16. Dit deed het goed voor 15 uur Apex Legends, daarna kreeg ik de crashes weer.
Nu zag ik dat m'n moederbord alleen maar getest is met een setje van mijn huidige ram, dus 2x8. Dit wil ik nog proberen en ga ik zo snel mogelijk doen. Ik ben dus van plan de ram uit slot 1 en slot 3 te halen, om te testen of ik dan nog crashes ervaar. Dit omdat het wel QVL getest is in tegenstelling tot wat ik nu gebruik.
Als iemand een idee heeft, dan zou ik het zeer waarderen als je me wilt helpen!
Met vriendelijke groet,
theRTT
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe PC, die ik zelf gebouwd heb. Ik heb alleen een probleem dat mijn games random crashen (CTD's). De ene keer kan ik een uur of twee uur gamen zonder crash, maar soms gebeurd het al na 10 minuten gamen. Het is echt random.
Apex Legends krijgt de error code:
Engine Error – 0x887A0006 – DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG The application’s device failed due to badly formed commands sent by the application. This is a design-time issue that should be investigated and fixed.
In Battlefield 2042:
DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ("The GPU will not respond to more commands"). GPU: "NVIDIA GeForce RTX 3080", Driver: 49649. This error is usually caused by the graphics driver crashing; try installing the latest drivers.
Star Wars Battlefront II stopt gewoon met werken en sluit af, zonder error code.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 AORUS ELITE | € 175,90 | € 175,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 3.0, LHR) | € 1.346,21 | € 1.346,21 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-16GTZRX | € 88,81 | € 88,81 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 132,75 | € 132,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 118,88 | € 118,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.481,45 | ||
Extra:
-Corsair Premium kabel, 6+2 pin, PCIe, enkele kabel, type 4 (generatie 4-serie), voor voedingen, met ommanteling, wit (Voor m'n GPU)
-Corsair Commander Pro
Wat ik geprobeerd heb:
Algemeen:
-Drivers zijn up to date.
-Temperaturen zijn goed.
-Windows opnieuw geinstalleerd.
-Origin / EA app opnieuw geinstalleerd.
-Games opnieuw geinstalleerd.
-Games gerepareerd.
-Achtergrond programma's uitgesloten van het veroorzaken van de crashes.
--OCBASE/OCCT stresstest voor een uur laten lopen. Geen problemen.
GPU
-Drivers opnieuw geinstalleerd.
-Drivers verwijderd d.m.v. DDU en weer opnieuw geinstalleerd.
-Registry keys veranderd/toegevoegd
-Performance mode naar hoog gezet.
CPU & Moederbord
-BIOS is up to date
-Chipset drivers zijn up to date
RAM
-Windows Memory Diagnostic gedraaid zonder problemen.
-Ram 1 & 3 eruit gehaald, vanwege QVL. Geen verandering.
-Memtest86 gedraaid: Geen problemen gevonden.
SSD
-Drivers up to date
-Health is goed
Nog wat belangrijks over de RAM:
Na wat onderzoek gedaan te hebben, kwam ik er achter dat het misschien aan mijn RAM kon liggen. De vorige RAM, stond namelijk niet op de QVL list van het moederbord, maar wel het moederbord stond dan wel weer op de QVL list van de RAM. Ik had 2x16GB.
Uiteindelijk heb ik nieuwe RAM aangeschaft (de RAM vermeld in mijn PC). Deze RAM wordt verkocht in setjes van 2x8. Ik heb weer 32GB RAM geinstalleerd, dus ik heb nu 2x 2x8 in plaats van 2x16. Dit deed het goed voor 15 uur Apex Legends, daarna kreeg ik de crashes weer.
Nu zag ik dat m'n moederbord alleen maar getest is met een setje van mijn huidige ram, dus 2x8. Dit wil ik nog proberen en ga ik zo snel mogelijk doen. Ik ben dus van plan de ram uit slot 1 en slot 3 te halen, om te testen of ik dan nog crashes ervaar. Dit omdat het wel QVL getest is in tegenstelling tot wat ik nu gebruik.
Als iemand een idee heeft, dan zou ik het zeer waarderen als je me wilt helpen!
Met vriendelijke groet,
theRTT
[ Voor 98% gewijzigd door theRTT op 15-11-2021 15:15 ]
/f/image/6HoCLwkdscgHcHMvI5pCsm7r.png?f=fotoalbum_large)