Toon posts:

Logitech Optical Cordless doet zeer vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb sinds een maand Logitech Optical Cordless. Sinds dat ik deze muis heb gekocht draai ik al windows 2000 en heb er nooit echt problemen mee gehad.
Tot enkele dagen geleden, want toen begon de muiscursor opeens uit zichzelf alle kanten op te bewegen. De linker en rechter muisknop werden voortdurend ingedrukt en ook de scroll functie begon een eigen leven te leiden. Zelfs
als ik de muis optilde van mijn bureau ging het maar door. (ik ondervind hier zelfs op het moment dat ik dit bericht schrijf nog problemen mee, aangezien de muis cursor voortdurend alle kanten op gaat en overal op klikt)
Ikzelf dacht persoonlijk eerst aan een of andere lolbroek die in mijn pc had ingebroken en deze geintjes met mij uithaalde. Ik kan de cursor wel bewegen, maar het lijkt alsof iemand anders die cursor met mij deelt en voortdurend een andere kant opwil. Toen schakelde ik mijn internet verbinding uit (kabel internet van sonera), om te kijken of iemand mij als remote gebruikte. Ook heb ik Logitech Mouseware (v9.23.3) geuninstalled en vervolgens weer geinstalled. Maar nog steeds hetzelfde... Ik sloot de muis
PS/2 ipv USB aan en weer andersom. Alle 4 USB poorten gebruikt om te kijken of het iets zou uitmaken, maar tevergeefs. Uiteindelijk maar geformateerd en
na de ellenlange installatie van win2k hoopte ik dat nu alles weer in orde zou zijn. Maar verdomme, weer deed
die !@*#&! muis raar.

Ik ben nu ten einde raad! Kan iemand mij aub helpen. Als iemand een oplossing of de reden van het rare gedrag van de muis zou weten, please...vertel het me.

Nog even mijn systeem voor de duidelijkheid:

AMD Duron 600
MSI K7T Turbo Moederbord
Via Chipset (Via 4 in 1 v4.32 drivers)
nVidia TNT 2 M64 32 mb (Detonator 3)
384 mb ram
Logitech Cordless Optical
Dell 1503FP Monitor
Windows 2000 (alle updates reeds geinstalleerd)

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Misschien zijn de batterijen leeg.

Ik heb dat zelf ook gehad.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

heb je een kat? misschien is je muis bang. geef je m wel genoeg te eten? :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
misschien iemand die dichtbij dezelfde muis heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Nee batterijen zijn niet leeg, maar ik weet wat je bedoelt, die muis gaat dan nogal haperen. Maar hier lijkt de muis zijn eigen leven te leiden.

En ja, ik heb wel een kat, maar die lijkt helemaal niet geinteresseerd te zijn in mijn logitech muis, hoe zou dat nou komen... :)

Als er nog andere mensen zijn die een oplossing weten...

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Heb je niet ergens radio interferentie oid.
Zijn je batterijen nog wel goed.
Hoe is de setup van je muis tov je ontvangkassie
Zet ze es direkt tegenover/naast/in de buurt van elkaar. Staat dat kastje nu op een plek waar veel ijzer/metaal is, bijv op je case of erachter?
Doet de muis het wel goed op een andere pc?

Dit zijn zoal de dingen die mijn cordless muissie over de nek deden gaan.

En misschen istie wel gewoon stuk....

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Toch lijkt het mij verstandig om de batterijen te vervangen. Ik kan me voorstellen, dat wanneer de batterijen leeg raken, je muis een beetje spastisch gaat doen.
Verder heb ik me ook nog laten vertellen, dat de gemiddelde levensduur van die batterijen ongeveer 3 a 4 weken is bij een cordless optical.

Probeer het iig. Nee heb je, ja kun je krijgen en uiteindelijk heb je die batterijen toch nodig...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de batterijen zijn nog goed, dat staat ook in het setup menu van mouseware.
Het is wel raar, dat sinds dit probleem zich voordoet, de muis niet meer reageert als ik de connect knop van de receiver of onder de muis indruk. Vroeger gaf hij dan aan dat de muis was aangesloten via kanaal 1.
De muis ligt op ongeveer 20 cm afstand van de receiver.
Het is sinds enkele dagen bezig, sinds ik die Dell 1503FP TFT monitor heb gekocht. Die 2 liggen best wel dicht in de buurt van elkaar, kan het daaraan liggen???

Behalve het extreme batterij verbruik heb ik nooit problemen gehad, ik word er gestoord van :'(:'(:'(

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
sluit es andere muis aan, indien problem solved > batterijen leeg, anders garantie vragen als het met nieuwe batterijen nog nie werkt...

Verwijderd

De plaats van de desktopunit wil nog wel eens uitmaken of die het wel of niet doet... dus niet te dicht bij adapters / halogeenburolampen /monitor plaatsen.
wil wel eens helpen... :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me voorstellen dat jullie denken dat het aan die batterijen ligt, maar als de batterijen op zijn, dan gaat de cursor haperen enzo, maar nu hapert tie niet, maar vliegt tie alle kanten op en klikt tie op alles.

Maar goed ik heb de batterijen vervangen, maar nog steeds hetzelfde...

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
sluit dan ff andere muis aan en ga naar de winkel waar je je logitech gekocht heb en leg hun het probleem voor..

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

er schiet mij ineens wat te binnen... zoiets heeft mijn baas gehad met zij notebook.. cordless desktop Itouch: keyboard werken maar zodra je aan de muis zit leek het wel of de accelerator op hol sloeg.. je hoefde de muis maar een centimeter te bewegen en je zat al drie keer aan de andere kant van je scherm.. we hebben hier nooit een oplossing voor kunnen vinden behalve de twee meest voordehandliggende....
Nieuwe muis met draad en een ander notebook....

als je je muis zeeer langzaam beweegt.. doet ie dan hetzelfde? of beweegt ie dan wel normaal..

Andere software installeren etc hielp voor geen meter..

heb je de kans om een andere cordless variant te proberen? doe dat es dan...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

^^ bumb ^^
ik heb het zelfde probleem, met mijn cordless desktop optical. Muis hapert knopppen blijven ingedrukt, hij hreageerd hee laat op mijn scrollwheel.

Wat wel opvalt is dat als ik alleen de muis beweeg het wel aardig gaat, maar als ik bv een toets indruk, dan hapert hij veel erger. met 3 toetsen ingedrukt houden en dan bewegen, schiet de muis alle kanten op.

Verwijderd

Je moet de receiver 20 cm van Kast/beeldscherm en andere elektrische apparatuur leggen.... Dus je kan beter de receiver verder weg leggen van alles dan dattie naast je beeldscherm ligt en dicht bij je muis... mijn pa en ik hebben beiden zo'n ding... En de mijne ligt op de grond meer dan halve meter van alles elektronisch... die van me pa staat hoog op en plank (zelfde verhaal) en nergens problemen mee!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
heb zelf de cordless optical desktop, je weet wel dat zwarte toetsebord + muis pakket, is dat ding nu DUAL optical???

weet iemand dat?

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Nee, is niet dual..
Ik heb de cordless desktop optical ook,
tevens ook een MSI k7t- turbo-R mobo. nergens problemen mee.

Verwijderd

heeft je buur niet toevallig ook een cordles desktop??
tijdje geleden was er ook een topic over iem die dezelfde cordless toestenbordje als zijn buurman had, en die zagen elkaars letter :) lekker is dat

Verwijderd

Op het werk hebben wij soortgelijke problemen gehad na lang zoeken bleek het volgende aan de hand:
een aangesloten GPS ontvanger werd door windows als microsoft ballpoint mouse serieel herkend.
Apparaatbeheer; ballpoint uitschakelen, weg probleem.

Ook met andere seriele apparatuur ben ik dezelfde problemen tegengekomen dus kijk daar eens naar...

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

probeer m eens op kanaal 2

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Op zondag 28 oktober 2001 21:21 schreef bvstrien het volgende:
heb zelf de cordless optical desktop, je weet wel dat zwarte toetsebord + muis pakket, is dat ding nu DUAL optical???

weet iemand dat?
Dat kun je zo zien. Als je de onderkant bekijkt, zie je bij een gewone optische muis één sensor zitten, bij dual zie je er... juist ja. =)

edit: Terug naar de topic. Probeer andere batterijen, leg je reciever ergens anders, probeer een andere ondergrond, etc. Als het probleem blijft: Gewoon terug naar de winkel ermee.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:05
Eeeehm.... MeltDown, je hebt hier een nogal oud topic opgevist.... :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Op donderdag 30 mei 2002 11:59 schreef Exar_Kunn het volgende:
Eeeehm.... MeltDown, je hebt hier een nogal oud topic opgevist.... :?
lol inderdaad, ik had het niet eens in de gaten.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 13:23

LopeZ

Too much is never enough

dicht dus
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.