Upgraden naar Windows 11 op machine zonder TPM en Secureboot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ben in het bezit van een desktop zonder de voor Windows 11 gekwalificeerde hardware en verdere eisen

Aangezien ik wel Windows 11 wil draaien op die machine kwam ik het volgende tegen

YouTube: Upgrade to Windows 11 on unsupported hardware

Het is even een zit, maar dan heb je het gewenste resultaat.

Zijn er meerderen die het al op deze manier hebben gedaan?

Misschien is deze manier ook wel een optie voor anderen.

[ Voor 80% gewijzigd door NoahAmber op 10-11-2021 12:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 10:09
De bekende workarounds om Windows 11 toch aan de gang te krijgen werken volgens mij doorgaans gewoon zonder nare effecten.
Maar Microsoft gaat dit niet ondersteunen dus garantie tot de spreekwoordelijke drempel.

Ik gebruik Windows 11 nu goed een maandje, ik zou eigenlijk lekker vooral op Windows 10 blijven zitten als je niet "gewoon" kan upgraden tot support verloopt ergens achterin 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Polderviking schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:10:

Ik gebruik Windows 11 nu goed een maandje, ik zou eigenlijk lekker vooral op Windows 10 blijven zitten als je niet "gewoon" kan upgraden tot support verloopt ergens achterin 2025.
Klopt wat je schrijft, maar ik probeer wel graag iets om te komen tot wat ik wil. Vooralsnog na een paar uur nog niet iets tegengekomen wat niet loopt. Uiteraard eerst een goede image van Win10 gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Het meest eenvoudige is om gewoon TPM en secureboot aan te zetten, indien je de hardware hebt (8e generatie Intel, 2e generatie Ryzen).

Mocht dit niet kunnen, dan zijn workarounds op eigen risico, maar ook ik ben van mening dat je je met Win10 geen zorgen hoeft te maken.