Chrome, popup bij website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 21:29
Lees NRC met chrome.
Elke keer nadat chrome opnieuw gestart is krijg ik deze popup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Rd2HsHVR984PzQYOBSDPp8TLjY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMSz6dju8a1rtqrlKzWRyzQb.png?f=fotoalbum_large

Merk dat bij edge dat dit niet gebeurd.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is. Heb het alleen bij deze site.

Heb al contact gehad met hun klantenservice maar tja, dat zijn natuurlijk niet medewerkers met zoveel ict ervaring/kennis als deze lezers (hoop ik).
Daarnaast heb ik al hun cookies geaccepteerd.

Alvast dank voor je antwoord.

[ Voor 28% gewijzigd door sparks op 10-11-2021 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:03

Umbrah

The Incredible MapMan

OK, en wat is je vraag? Dat is overigens geen popup, maar het lijkt een onderdeel van die site te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
Umbrah schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:07:
OK, en wat is je vraag? Dat is overigens geen popup, maar het lijkt een onderdeel van die site te zijn.
Zo graag niet elke keer dit venster willen afsluiten. En wat ik in de update aangaf, in edge gebeurd dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 13:52
Heb je een plugin in Chrome die iets doet met je cookies/instellingen, terwijl je die plugin in Edge niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verwacht inderdaad zoiets. Een cookie 'het is weggeklikt' wordt steeds verwijderd of überhaupt niet opgeslagen, een adblocker plugin laat het mechanisme dat het scherm weghaalt niet draaien, zoiets.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
Ad blocker uit zetten helpt niet. Daarnaast alleen G DATA WebProtection
1.11.0 maar die kan ik niet uitschakelen, is door beheerder geinstalleerd. Zag wel iets over group policies verwijderen maar dat gaat me iets te ver.
Merk trouwens dat het alleen zo is als ik op de site inlog. Misschien toch nog eens bij de site zelf navragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-05 13:52
Dus je hebt een zakelijke/school pc of latop dat door een organisatie wordt beheerd? Mogelijk kunnen het wat policy instellingen zijn, maar dat zou je dan moeten navragen aan de beheerder.

Heb je chrome weleens gereset of kan dat ook niet?
chrome://settings/reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat is geen pop-up, maar een stukje informatie van het NRC (gewoon in de site zelf). Ze informeren je dat de gelezen artikelen op site en telefoon gesynchroniseerd zijn. Vandaar dat je het ook alleen maar op de site van het NRC ziet, en dat het je verwijst naar hun instellingen.
Als je die bij ieder bezoek aan de site hebt, lijkt het me een cookie-issue, waardoor nrc.nl iedere keer als jij inlogt via chrome denkt dat je voor de allereerste keer de site bezoekt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• sparks
brakkebenny schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:07:
Dus je hebt een zakelijke/school pc of latop dat door een organisatie wordt beheerd? Mogelijk kunnen het wat policy instellingen zijn, maar dat zou je dan moeten navragen aan de beheerder.

Heb je chrome weleens gereset of kan dat ook niet?
chrome://settings/reset
Dat kan wel, zojuist gedaan maar het verhelpt het probleem ook niet.

• sparks
Jester-NL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:18:
Dat is geen pop-up, maar een stukje informatie van het NRC (gewoon in de site zelf). Ze informeren je dat de gelezen artikelen op site en telefoon gesynchroniseerd zijn. Vandaar dat je het ook alleen maar op de site van het NRC ziet, en dat het je verwijst naar hun instellingen.
Als je die bij ieder bezoek aan de site hebt, lijkt het me een cookie-issue, waardoor nrc.nl iedere keer als jij inlogt via chrome denkt dat je voor de allereerste keer de site bezoekt.
Zo'n vermoeden heb ik ook, al thirdparty cookies allowed aangezet maar het verhelpt het probleem niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien even de genoemde instelling uit- en aanzetten. Ook kan je via F12 - application zien wat er aan cookies etc wordt geplaatst. Misschien herken je er een en kan je zien of die na afsluiten nog bestaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sparks schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:48:
[...]

Zo'n vermoeden heb ik ook, al thirdparty cookies allowed aangezet maar het verhelpt het probleem niet.
Waarom 3rd party cookies? Het is (neem ik aan) een cookie van nrc.nl zelf. Het betreft namelijk functionaliteit binnen de website...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• sparks
Jester-NL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:12:
[...]

Waarom 3rd party cookies? Het is (neem ik aan) een cookie van nrc.nl zelf. Het betreft namelijk functionaliteit binnen de website...
Je hebt gelijk maar je wilt alle 'rare' dingen toch uitsluiten.
Pagina: 1