Ook ik ga eindelijk aan de zonnepanelen waarbij ik gekozen heb voor onderstaande:
Panelen: 26 X JA 380W Mono MBB PERC Half-Cell (zwart frame / small) MC4
Omvormer: Sunny Tripower 10.0
Windrichting Dak: Z-O
Hellingshoek: 39 graden
Zolang er nog geen warmtepomp en elektrische auto is, zal ik veel meer opwekken dan dat ik verbruik maar ik verwacht dat er over een jaar of twee/drie een warmtepomp en een elektrische auto is.
Voordat ik de offerte akkoord geef wil ik nog twee zaken checken:
Is de voorgestelde stringverdeling logisch?
Het voorstel van de leverancier is heel simpel en als volgt:
:strip_exif()/f/image/AvdXGuVJXhLYUoFod1fXQWJ7.jpg?f=fotoalbum_large)
De twee onderste rijen krijgen in de korte maanden uiteraard de meeste schaduw. Daarnaast geeft de schoorsteen vanaf een uur of 15.00 slagschaduw. Er is geen schaduw van bomen.
Is dit een logische verdeling of kan het beter op een andere manier verdeelt worden?
Monitoren en bepalen terugleveren of gebruik
Wat is met de SMA omvormer een goede manier om de data te monitoren en hoe moet e.e.a. dusdanig smart voorbereid worden zodat de software/app bij het toekomstig gebruik van warmtepomp en laden/terug leveren (V2X) van elektrische auto de juiste keuze maakt? Wellicht is dit nu nog niet van belang maar als ik al ergens rekening mee moet/kan houden zou ik dit graag weten.
Panelen: 26 X JA 380W Mono MBB PERC Half-Cell (zwart frame / small) MC4
Omvormer: Sunny Tripower 10.0
Windrichting Dak: Z-O
Hellingshoek: 39 graden
Zolang er nog geen warmtepomp en elektrische auto is, zal ik veel meer opwekken dan dat ik verbruik maar ik verwacht dat er over een jaar of twee/drie een warmtepomp en een elektrische auto is.
Voordat ik de offerte akkoord geef wil ik nog twee zaken checken:
Is de voorgestelde stringverdeling logisch?
Het voorstel van de leverancier is heel simpel en als volgt:
:strip_exif()/f/image/AvdXGuVJXhLYUoFod1fXQWJ7.jpg?f=fotoalbum_large)
De twee onderste rijen krijgen in de korte maanden uiteraard de meeste schaduw. Daarnaast geeft de schoorsteen vanaf een uur of 15.00 slagschaduw. Er is geen schaduw van bomen.
Is dit een logische verdeling of kan het beter op een andere manier verdeelt worden?
Monitoren en bepalen terugleveren of gebruik
Wat is met de SMA omvormer een goede manier om de data te monitoren en hoe moet e.e.a. dusdanig smart voorbereid worden zodat de software/app bij het toekomstig gebruik van warmtepomp en laden/terug leveren (V2X) van elektrische auto de juiste keuze maakt? Wellicht is dit nu nog niet van belang maar als ik al ergens rekening mee moet/kan houden zou ik dit graag weten.
WP: ME PUD-SWM80YAA / EHSD-VM2D / DJG WPS300 RVS