Laptop met Windows 10 Home vertoont rare kuren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrunoVP
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ben overgestapt van Telenet Wigo naar One Up.
Tussen () het gaat inderdaad razend snel.
Maar wat is nu mijn eigenlijk probleem?
SAFESPOT
Ben dus begonnen met het inladen op deze laptop.
En nu heb ik het gevoel dat er van alles is gewijzigd.
Concrete voorbeelden:
Advanced IP Scanner ziet enkel nog men modem, deze laptop en mijn smartphone.
Ik heb 5 Siemens LOGO! BA8 in gebruik. Alsook 2 switchen Layer 2, een pc voor internet tv, een BlueRay, Homecenter en men tv. Men desktop
Vanop de laptop kan en kon ik deze LOGO's niet benaderen met Chrome. Wel met Edge. Ook goed, daar niet van.
Maar nu, met een poging om Safespot van Telenet te willen installeren is blijkbaar nu alles om zeep.
Internet is geen probleem. Maar waar is mijn INTERN netwerk gebleven?
Met de desktop heb deze problemen helemaal niet.
Telenet helpdesk geeft geen soelaas.
In de lijst met app's vroeger programs, vind ik niets terug. Dus is er ergens direct in het register geschreven.
Heeft iemand enig idee waar ik zou moeten gaan zoeken om alles terug naar het oude te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BrunoVP schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:19:
...
Telenet helpdesk geeft geen soelaas...
Tja,als safespot te moeilijk voor jou is om te installeren en jouw thuis netwerk is te moeilijk voor jouw ISP, dan heb je maar één optie: safespot niet gebruiken
Sowieso ziet safespot er uit als een toepassing met alleen maar een hoop marketing blabla en schijnveiligheid

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrunoVP
Tja,als safespot te moeilijk voor jou is om te installeren en jouw thuis netwerk is te moeilijk voor jouw ISP, dan heb je maar één optie: safespot niet gebruiken
Sowieso ziet safespot er uit als een toepassing met alleen maar een hoop marketing blabla en schijnveiligheid
[/quote]

Wie zegt dat safespot te moeilijk zou zijn? Evenals mijn thuisnetwerk, heeft altijd perfect bereikbaar geweest. En nu nog op mijn DESKTOP
Maar in alle eerlijkheid, na 2 (twee) maand ben ik nog steeds aan het wachten op een bevestigings sms. Want dat is hun uitleg bij het instellen.

Concreet: ik zie hier nergens een spoor van safespot.
Vandaar mijn vraag: waar zit het verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BrunoVP schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:19:
... na 2 (twee) maand ben ik nog steeds aan het wachten op een bevestigings sms...
Als die SMS niet binnen een paar seconden verschijnt, is er iets misgegaan.
BrunoVP schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:19:
...Vandaar mijn vraag: waar zit het verstopt?...
Ergens op een plaats die alleen met die SMS code toegankelijk is. Dat is het hele idee achter die SMS code

Dus je moet samen met de helpdesk gaan troubleshooten waarom jij die SMS code niet krijgt.
En de helpdesk moet dat naar alle waarschijnlijkheid escaleren, want zij hebben ook geen inzicht in die systemen. En tweakers trouwens ook niet. Ik zie niet hoe we jou in deze kwestie verder kunnen helpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrunoVP
Ik kon het jullie maar vragen.
Beste zal zijn van een reinstall van de laptop.
Toch dank om te antwoorden.