Waarom nog wel Ipads en vrijwel geen Android tablets?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 06:53
Precies dat vraag ik mij af. Begrijp dat er veel Apple fans zijn die elk (onbruikbaar) apparaat met daarop een Apple logo de hemel in prijzen, maar graag een discussie over het praktische nut van zowel Apple als Android tablets zoals we die tot nu kenden (dus zonder touch PC's daarbij te betrekken).

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je de discussie al met zo'n zware bias begint verwacht ik niet dat er veel nuttigs uit gaat komen... maargoed, ik zal een poging wagen.

Er is naar mijn mening 1 grote belangrijke reden: apps

Door het enorme marktaandeel van ipads zijn er veel goede apps beschikbaar. Aangezien de markt veel groter is valt er veel meer te verdienen voor app ontwikkelaars dus ipad apps zijn veelal vele malen beter dan de android tablet apps.

En normale android apps schalen vaak best wel waardeloos naar tablet formaat.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-06 17:20
Waarom zo denigrerend naar apple gebruikers? Er zijn zat Android tabels op de markt. Voor ieder wat wils, dus ik snap eerlijk gezegd niet welke discussie je wil voeren.
(ik heb een android tablet).

Van mij mag hier gelijk wel een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 06:53
NLMaca schreef op woensdag 10 november 2021 @ 03:11:
Waarom zo denigrerend naar apple gebruikers? Er zijn zat Android tabels op de markt. Voor ieder wat wils, dus ik snap eerlijk gezegd niet welke discussie je wil voeren.

Van mij mag hier gelijk wel een slotje op.
Zoveel Android tablets zijn er ook weer niet.
Lees maar eens deze site:

https://www.makeuseof.com...GrrLgTVtrZsqhdPFIXtlShTaE

Ook staat daar:

"...But in general, tablets are pretty niche these days anyway. Bigger phone screens mean small tablets are pointless,.."

Iets waar ik het helemaal mee eens ben.
Dat jij dit denigrerend vindt voor Apple gebruikers zegt meer over jou dan mij! :)

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 23:47

FreakNL

Well do ya punk?

Het denigrerende zit hem in het feit dat je een iPad een onbruikbaar apparaat noemt… Ik tik deze reactie nochtans op een iPad :+

Zoveel iPads zijn er ook niet hè… Dus je kan prima marktaandeel veroveren met 3 a 4 varianten, blijkbaar..

Ik denk dat apps, update-beleid, waardevastheid en gewoonweg gebruikersgemak/betrouwbaarheid veel doen..

Dat laatste is niet altijd terecht maar er zijn cheapass Android tablets die het verpesten voor de rest. Schoonmoeder had er 1. Weet het merk niet eens meer… Niks dan ellende. Heeft de goedkoopste iPad gekocht en wil nu niks anders meer…

[ Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 05:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 13:51

Croga

The Unreasonable Man

NLMaca schreef op woensdag 10 november 2021 @ 03:11:
Er zijn zat Android tabels op de markt. Voor ieder wat wils, dus ik snap eerlijk gezegd niet welke discussie je wil voeren.
Het probleem is dat de gebruikerservaring op Android tablets, zeker in de lagere segmenten, abominabel slecht is.

Ik heb al jaren zowel een Android tablet als een iPad. En de simpele conclusie is dat Apple z'n hardware/software combinatie beter voor elkaar heeft. Iedere Android tablet die ik gehad heb (op de Samsung Tab 7.7 na, zo'n 10 jaar geleden) stotterde bij de meest eenvoudig UI functies.

Niet raar ook als de gemiddelde Android telefoon 8GB RAM en een midrange tot highend SOC heeft terwijl de tablets het met 3GB en een low-end SOC moeten stellen.

Ja, er zijn Android tablets die goed presteren maar die kunnen dan op prijs weer niet concurreren met de instap-iPad terwijl ook die instap-iPad gewoon een vloeiende user interface heeft.

Waarom zijn er zo weinig Android tablets? Gedeeltelijk wat @Wolfboy zegt over de install base maar dat is een wederkerig argument. Volgens mij veel meer omdat, door de slechte gebruikerservaring, mensen gewoon geen Android tablet willen hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-06 22:53
Nou ik ken genoeg mensen die juist geen iPad willen hebben omdat de UI van Apple gewoon niet fijn is. Onlogische structuur en helemaal niet gebruikersvriendelijk.

Mijn kinderen hebben ieder een Lenovo tab m10 fhd plus tablet voor 200 euro.
Met deze specificaties kan je geen iPad vinden voor minder dan 388 euro.

En de Lenovo tab is een goed ding. Ik ervaar geen enkele traagheid in de UI en de kinderen kunnen alle spelletjes spelen die ze willen.

Apple producten zijn onnodig duur en helemaal niet gebruikersvriendelijk, maar dat zullen alle Apple fanboys wel tegenspreken. >:) Maakt niet uit, is mijn persoonlijke mening. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zie het in mijn omgeving andersom. Bovendien is elke ipad en iPhone hetzelfde qua OS, dat zien ouderen ook als een voordeel..

Onnodig duur. Dat is altijd zo’n loos statement. Daarmee wil je dus zeggen dat ze goedkoper zouden moeten zijn? Maar Apple is een commercieel bedrijf, misschien zouden ze wel evenveel iPads verkopen als ze 3 tientjes duurder waren. In dat opzicht zijn iPads misschien wel onnodig goedkoop? :+

Jii VIND ze te duur. Dat is heel wat anders.

[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 06:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:
R20141016 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:25:
Apple producten zijn onnodig duur en helemaal niet gebruikersvriendelijk
Dit breng je niet als een mening maar als een feit. Ook nog eens een onjuist feit.
Maakt niet uit, is mijn persoonlijke mening.
Kijk, dat het niet uitmaakt, dat is een mening.

Ik denk dat name de verschillende fabrikanten het in het verleden hebben verpest voor de Android tablets. 3 Onlogische icoontjes onderaan het scherm, wachten op reactie na het tikken op een app of instelling, een hele rits icoontjes boven in je scherm (waarbij sommige wel 10 keer dezelfde konden zijn bij meldingen van een app), slechte display en misschien ook wel bouwkwaliteit.

Nu weet ik vooraf dat dit voorbeeld misschien niet representatief is voor de rest maar ik geef 'm toch. Een poos geleden kon je bij een NHA opleiding ook een tablet krijgen. Meer dan dat mocht het ook niet heten. Zelfs mijn thermostaat heeft nog een beter leesbaar display dan dat apparaat. Toch wordt het gepresenteerd als tablet met Android.

De iPad heeft vanaf dat 1 z'n kwaliteit al laten zien en die is volgens mij door de tijd heen niet één keer minder geweest. Dus niet een nieuwere versie met slechtere hardware of zo. Die naam staat in die zien ook voor kwaliteit. En gebruikersgemak? Volgens mij is het heel duidelijk: alle instellingen buiten de verschillende apps staan doorgaans in Instellingen, wat in een App hoort staat er in (ik weet, sommige instellingen van Apps staan dan weer onder Instellingen...). Verder kun je de Apps rangschikken zoals je ze wilt hebben, groeperen, ander homescreen etc. Het enige wat niet kan is ergens lege ruimtes tussen laten en de onderkant van een homescreen ook gebruiken voor apps, behalve dan weer het Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

De onmogelijkheden van iOS zijn natuurlijk ook gewoon onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid of dan toch ieder geval de intuïtiviteit

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-06 22:53
sypie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:39:
Even voor de duidelijkheid:
[...]
Dit breng je niet als een mening maar als een feit. Ook nog eens een onjuist feit.

[...]
Kijk, dat het niet uitmaakt, dat is een mening.

Ik denk dat name de verschillende fabrikanten het in het verleden hebben verpest voor de Android tablets. 3 Onlogische icoontjes onderaan het scherm, wachten op reactie na het tikken op een app of instelling, een hele rits icoontjes boven in je scherm (waarbij sommige wel 10 keer dezelfde konden zijn bij meldingen van een app), slechte display en misschien ook wel bouwkwaliteit.

Nu weet ik vooraf dat dit voorbeeld misschien niet representatief is voor de rest maar ik geef 'm toch. Een poos geleden kon je bij een NHA opleiding ook een tablet krijgen. Meer dan dat mocht het ook niet heten. Zelfs mijn thermostaat heeft nog een beter leesbaar display dan dat apparaat. Toch wordt het gepresenteerd als tablet met Android.

De iPad heeft vanaf dat 1 z'n kwaliteit al laten zien en die is volgens mij door de tijd heen niet één keer minder geweest. Dus niet een nieuwere versie met slechtere hardware of zo. Die naam staat in die zien ook voor kwaliteit. En gebruikersgemak? Volgens mij is het heel duidelijk: alle instellingen buiten de verschillende apps staan doorgaans in Instellingen, wat in een App hoort staat er in (ik weet, sommige instellingen van Apps staan dan weer onder Instellingen...). Verder kun je de Apps rangschikken zoals je ze wilt hebben, groeperen, ander homescreen etc. Het enige wat niet kan is ergens lege ruimtes tussen laten en de onderkant van een homescreen ook gebruiken voor apps, behalve dan weer het Dock.
Ja sommige tablet zou ik ook niet kopen ook al staat er Android op. Je moet wel de juiste tablets selecteren met de juiste specificaties. Maar je kan zeker voor veel minder geld een goede Android tablet kopen die niet onderdoet voor de goedkoopste (maar wel duurdere) iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja maar nu beschrijf je dus een deel van het probleem van Android. Mensen verdiepen zich er niet in…

Je moet ook geen Peugeot met bepaalde THP motor kopen maar dat betekent niet dat alle Peugeots of zelfs Franse auto’s slecht zijn.

Dat gezegd hebbende; Ipad is altijd consistente kwaliteit. Dat kan OOK een keuze zijn. Ik geloof best dat er goede Android tablets zijn, maar ik heb geen zin om me erin te verdiepen.

[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 06:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:45:
Ja maar nu beschrijf je dus een deel van het probleem van Android. Mensen verdiepen zich er niet in…
Zet je tweakerspet eens af en probeer je in te leven in een normale gebruiker. Die hebben vaak simpelweg de kennis en vaardigheid niet om zich ‘in te lezen’.

iOS werkt juist heel intuïtief en scoort qua accessibility en veiligheid nou ook eenmaal hoog. Android is leuk voor tweakers die hun apparaat willen ‘misbruiken’, iOS voor mensen die een apparaat willen dat gewoon werkt.

Mijn grootouders van 86 hebben een iPhone en iPad. De enige keer dat ze hulp nodig hebben met gebruik is bij overstap naar een nieuw model. Verder is het allemaal appeltje eitje. Dat was met Android echt anders kan ik je vertellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:57
Eigenlijk klopt je vraag niet helemaal. Ik zal eerlijk zijn, ik ben geen Apple Fanboy. Mijn vrouw heeft 2 iPhones en ik vind het vreselijk als ik daar iets op moet doen. Maar mijn vrouw wil niets anders meer dan iOS.

Maar terug komend op jouw vraag. Ik denk dat je het verkeerd ziet.

iPad is een merk, android is een Os. Dus.... Iedere gek kan een tablet op de markt brengen met Android, maar alleen Apple kan een iPad op de markt brengen.

Loop iedere fysieke electronica winkel binnen, of zoek op iedere willekeurige webshop (behalve die van Apple dan), en je zult een groter aanbod vinden in android tablets dan iOS tablets.

En ik moet heel eerlijk zijn. Voor mijn verjaardag heb ik een Lenovo tablet gekregen omdat ik, zoals ik al aangaf, totaal niets heb met iOS. Maar de volgende tablet voor de vrouw en kids gaat echt wel iPad worden. Omdat deze generatie na generatie zichzelf gewoon bewezen heeft.

Met andere woorden:
De goedkopere fabrikanten hebben het verkloot voor Android tablets.

(Edit typo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Android tablets hebben een reputatie die gewoon minder is. Als ik vanuit mijn eigen ervaring spreek dan werkte de Android Tablet eigenlijk nooit lekker, zo’n Samsung Tab met een onoverzichtelijke interface, geen updates, en zo nu en dan haperende gui… een ipad heeft juist een simpele interface welke iedereen van zeer jong tot stok oud snapt, jaren lange updates en een berg aan apps welke goed schalen voor de tablet formaten.

Android heeft gewoon het issue dat ieder merk zijn eigen launcher erover mag leggen en een update beleid uit de jaren 99 hanteert.. daardoor is iedere tablet anders qua interface en zit je binnen een paar maanden (of bij de koop) al met verouderde software.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 10-11-2021 08:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou ik ken genoeg mensen die juist geen iPad willen hebben omdat ze de UI van Apple gewoon niet fijn is vinden.
Kijk zo hoort die zin te lopen, je bracht het perongeluk als een feit maar zulke zaken zijn een mening.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 17:44
Hier thuis al jaren prima gebruik van Android tablets. Goede gebruikerservaring, geen performance-problemen, meer dan voldoende apps. Er wordt op gestreamd, gegamed, gemaild en comics gelezen. Ook een iPad gehad, maar die gebruikservaring was erg matig: bijna geen gratis apps; niet-intuitieve besturing en die was na enkele weken stof aan het vergaren.
Ook mijn ouders, 70+ maken gebruik van android tablets voor streaming, krantje lezen, mailen, zonder problemen.
Voor mij persoonlijk is de conclusie dat je met een iPad veel meer betaalt voor veel minder kwaliteit en een slechtere gebruikerservaring. Ik begrijp de mensen die een iPad gebruiken oprecht niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
Heb in het verleden ipad's gehad en gebruik nu een samsung tab s7.

Het grootste voordeel van de ipad is dat er gewoon geen slechte modellen van zijn. Zelfs de goedkoopste en meest simpele ipad werkt vlot en is voor de gemiddelde gebruiker snel zat voor vele jaren. Nadeel is dat zelfs het goedkoopste model relatief duur is in vergelijking met het android-aanbod.

Bij de android modellen zijn er zeer goede producten te vinden met een betere prijs/kwaliteits-verhouding, maar je moet er wel het nodige onderzoek voor doen om deze te vinden. Zeker bij de modellen die goedkoper zijn dan de ipad's zijn er veel te vinden die eigenlijk zwaar underpowered zijn, zelfs voor hun prijs. Je kan je ouders of grootouders niet zomaar naar een elektronicazaak sturen voor een android-tablet van een bepaald merk en weten dat onafhankelijk van wat ze van dat merk kopen het een goed product is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

sOid schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:48:
[...]

Zet je tweakerspet eens af en probeer je in te leven in een normale gebruiker. Die hebben vaak simpelweg de kennis en vaardigheid niet om zich ‘in te lezen’.

iOS werkt juist heel intuïtief en scoort qua accessibility en veiligheid nou ook eenmaal hoog. Android is leuk voor tweakers die hun apparaat willen ‘misbruiken’, iOS voor mensen die een apparaat willen dat gewoon werkt.

Mijn grootouders van 86 hebben een iPhone en iPad. De enige keer dat ze hulp nodig hebben met gebruik is bij overstap naar een nieuw model. Verder is het allemaal appeltje eitje. Dat was met Android echt anders kan ik je vertellen.
Eeeum ik ben het met je eens hoor, voor het geval het niet doorkwam :) Ik gebruik ook liever geen Android:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

dengregg schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:40:
Heb in het verleden ipad's gehad en gebruik nu een samsung tab s7.

Het grootste voordeel van de ipad is dat er gewoon geen slechte modellen van zijn. Zelfs de goedkoopste en meest simpele ipad werkt vlot en is voor de gemiddelde gebruiker snel zat voor vele jaren. Nadeel is dat zelfs het goedkoopste model relatief duur is in vergelijking met het android-aanbod.

Bij de android modellen zijn er zeer goede producten te vinden met een betere prijs/kwaliteits-verhouding, maar je moet er wel het nodige onderzoek voor doen om deze te vinden. Zeker bij de modellen die goedkoper zijn dan de ipad's zijn er veel te vinden die eigenlijk zwaar underpowered zijn, zelfs voor hun prijs. Je kan je ouders of grootouders niet zomaar naar een elektronicazaak sturen voor een android-tablet van een bepaald merk en weten dat onafhankelijk van wat ze van dat merk kopen het een goed product is.
Ik heb zelf een hele sloot aan tablets gehad, zowel Android als iPad (van familieleden, zo van deze is te langzaam, wij willen een nieuwe, jij mag de oude gratis meenemen) en er zit toch echt wel verschil tussen de verschillende iPads en Android tablets.

Het grootste voordeel dat ik zie met een iPad is dat er weinig aan fout kan gaan, als je 'm instelt en je opa of oma even de weg wijst kunnen ze er wel mee vooruit. Je wil niet weten hoe vaak ik van familieleden de vraag krijg of ik hun tablet kan 'maken' omdat hij niks meer doet, en dan blijkt er gewoon een of andere notificatie open te staan of komt er een melding in beeld die opgelost is door ergens in een schermpje opnieuw in te loggen. Een Android tablet blijf je bij elkaar rapen, en dat is met een iPad minder nodig.
Verschil in performance tussen de eerste generatie iPad en bijv. de eerste iPad Mini is al flink te merken, laat staan als je die gaat vergelijken met de meest recente iPad Pro, maar puur on performance zit er tussen iPad en Android tablets weinig verschil over het algemeen.

Wat je wel ziet is dat de meeste mensen die voor Android kiezen dat doen om de prijs, en dus voor een goedkopere (Samsung) tablet gaan. Ik heb zelf ooit bij de LOI een 7-inch Samsung tablet gekregen en dat ding was amper te gebruiken, maar toen een keer van iemand de 12-inch versie van diezelfde tablet geleend en die was weer heel snel, gewoon omdat het een duurder apparaat was met betere specs.
Zeker Samsung hoor je veel hele extreem positieve en extreem negatieve meningen over, omdat ze alles verkopen van flagship apparaten van metaal tot letterlijk plastic rommel waar je niks mee kan, in zowel telefoons als tablets. Dat zorgt ervoor dat de mening van Android-tablets vaak gebaseerd wordt op goedkopere plastic Samsung rommel, want mensen lezen een goede mening over Samsung en kiezen dan voor het goedkoopste dat ze kunnen vinden.

Ik gebruik nu zelf een pricewatch: Lenovo Tab M10 FHD Plus (2nd Gen) (ZA5W0128SE) + Smart Charging S..., en die is voor de prijs (<250 euro toen ik 'm kocht, nu zelfs onder de 200) geweldig. Lekker snel, kan alles dat hij moet kunnen, en zeker vergelijkbaar met een oudere generatie iPad. Volledige 3D-spellen is hij niet voor gemaakt, maar ik heb deze tablet bijvoorbeeld ook aan mijn oma aangeraden en die gebruikt 'm met alle plezier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16

Aiii

何これ

soedesh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 02:23:
Precies dat vraag ik mij af. Begrijp dat er veel Apple fans zijn die elk (onbruikbaar) apparaat met daarop een Apple logo de hemel in prijzen, maar graag een discussie over het praktische nut van zowel Apple als Android tablets zoals we die tot nu kenden (dus zonder touch PC's daarbij te betrekken).
Ah ja, het grote Apple is heel slecht, maar mensen hebben dat helemaal niet door, want het zijn schapen argument. Altijd een sterk begin, vooral als je het zo lekker onderbouwd als jij doet. Een discussie begin je doorgaans zelf met een goede onderbouwde post. Maar ik zal serieus reageren.

Ik kan je de reden wel noemen waarom iPad's wel succesvol zijn, maar Android tablets niet. De eerste is de prijs/kwaliteit verhouding. Bij Apple koop je zelfs als je het goedkoopste model iPad koopt gewoon een heel goed setje hardware. De CPU's zijn doorgaans iPhone CPU's van 1 a 2 generaties geleden, als je naar de midrange gaat vaak de meeste recente, en als je in de top-end zit dan krijg je een M1-chip die desktop class is.

Dat zal de meeste gebruikers wellicht niet interesseren als ze in de winkel staan (Mediatek? Qualcomm? Wat is dat?), maar dat merken ze wel als ze het device vasthouden. Dat merk je dan bijvoorbeeld als je het device roteert, en de Android eerst 5 tot 10 seconden aan het nadenken is en dan met een houterige animatie het scherm roteert, terwijl de iPad ernaast meteen meedraait als je de beweging maakt in een mooie vloeiende beweging. Of bij het unlocken, bij het browsen, bij het scrollen, etc.

Dan vervolgens kom je bij de App ervaring uit. De iPad heeft in hun App Store heel veel apps staan die heel specifiek zijn ontwikkeld met de iPad in gedachte. Dat komt door beleid van Apple, je mag een iPhone app aanbieden op de iPad, geen probleem. Maar die App komt dan wel in iPhone formaat op de iPad terecht, in een iPhone schermverhouding. Je ziet dat meteen, het is geen geweldige ervaring. Kortom, voor de developer is er alles aan gelegen een goede native ervaring te leveren (kost de developer overigens niet superveel moeite om te doen, dus dat scheelt). Android doet dat anders, die scalen hun telefoon-apps automatisch naar het schermformaat, zo ziet alles er full screen uit. Voor de App developer makkelijk, want zo hoeven ze geen tablet-app te maken, voor de gebruiker wat minder, want een app die gemaakt is voor een 6" scherm opblazen naar een 10-inch of hoger scherm, ziet er gewoon niet zo lekker uit.

Support. Wordt wel eens ondergewaadeerd, maar Apple heeft oprecht een heel goede customer service. De klantenservice is goed bereikbaar, doorgaans behulpzaam en als je device defect is krijg je meerdere opties om deze bij Apple te krijgen (zelfs ophalen aan de voordeur) en meestal heb je binnen een week, hoogstens twee, je device gerepareerd terug of een vervangend product in huis. Als je dat soort service een keer moet gebruiken is het altijd vervelend, maar als er bedrijven zijn die het relatief pijnloos maken, is dat ook wel wat de moeite waard. Vergelijk het maar eens met mensen die hun PS5 op moeten sturen naar Frankrijk, track and trace informatie krijgen die niet klopt, vervolgens meer dan een maand moeten wachten en dan een device terug krijgen dat niet gerepareerd is. Dan maak je een slechte beurt, als bedrijf zijnde. Koop ik dan de volgende keer een Sony tablet (volgens mij maken ze er geen meer tegenwoordig, maar soit), of een Apple tablet?

Ten slotte: Software, software, software. Apple's software support is geweldig. De nieuwste versie van iOS -met alle features- draait op alle iPad's sinds de iPad Air 2, die komt uit 2014. De meeste Android tablets hebben een ondersteuning van 2 a 3 jaar en dan met name beveiligingsupdates. OS updates zijn zeldzaam en doorgaans zeer laat. Daarnaast krijgt een base iPad in theorie alle functies die de top-end iPad krijgt, en krijgt een iPad van 3 a 4 jaar oud alle features die de nieuwste iPad krijgt (met uitzondering van hardware specifieke upgrades, uiteraard). Je voelt je dus zelden tot nooit bekocht na een aantal jaar. Dan heb je nog het ecosysteem wat rond de software hangt. Als je je iPad combineert met een iPhone of een Mac gaat er een wereld voor je open. Je kan een foto kopiëren op je iPad en plakken in WhatsApp op je telefoon. Je kan een screenshot maken op je Mac en deze opent meteen op je iPad Pro zodat je met je Apple Pencil aantekening kunt maken. Je kan in je WiFi menu je iPhone selecteren om meteen een hotspot verbinding op te zetten als je onderweg bent. Als je merkt dat je reactie op Tweakers toch wat lang aan het worden is voor een telefoonkeyboard, dan open je je iPad en tik je op het browser-icoon dat zojuist op je icon-balk verschenen is en type je meteen verder op je Magic Keyboard op je iPad, etc.

Maar goed, Apple is overgewaardeerd en duur en slecht en Android is baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:21
Ik zie genoeg Android tablets. Kinderen, neefjes, nichtjes, oma en opa noem maar op.
Gewoon lekker youtube kijken op te bank of een spelletje.. Maakt echt niet uit of het android of apple is.

En de kinderen geef je natuurlijk geen dure apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Omdat Android fabrikanten ook jarenlang de meest erbamelijke ruk tablets hebben kunnen leveren, zonder enige kwaliteitscheck.

Ik noem even een rijtje:

- Nexus 7 2012 (had een hardware failure waardoor het geheugen na verloop van tijd gewoon verpieterde, en het apparaat onbruikbaar traag werd, weg kunnen gooien na 2 jaar)
- Nexus 7 2013 (goede start, maar werd na 3 jaar ook zo traag, en het touchscreen zo slecht, dat er niet meer mee te werken viel)
- Shield Tablet: goed ingelezen, meerdere reviews bekeken, gekocht, en na een half jaar pushte Nvidia een update, en werd ook deze traag als stront door een trechter. De vriendin gebruikt hem nog steeds, maar ik hoef er maar een minuut mee te werken, en ik erger me al.

Met die ervaringen komt een tablet er hier gewoon niet meer in. Blijkbaar krijgen (Android) fabrikanten het niet voor elkaar om een tablet te ontwerpen en te leveren die langer meegaat dan 3 jaar met een beetje fatsoenlijke snelheid.

Het is dat ik een grafhekel heb aan iOS, anders was er na de Nexus 7 2013 allang een iPad in gekomen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16

Aiii

何これ

Drs_Ben schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:53:
Ik zie genoeg Android tablets. Kinderen, neefjes, nichtjes, oma en opa noem maar op.
Gewoon lekker youtube kijken op te bank of een spelletje.. Maakt echt niet uit of het android of apple is.

En de kinderen geef je natuurlijk geen dure apple :)
Nee, een oudere goedkope Apple, of je eigen oude device zodat je vrouw je zonder teveel side-eye een leuke nieuwe laat kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

SambalBij

We're all MAD here

Tuupie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:19:

Met andere woorden:
De goedkopere fabrikanten hebben het verkloot voor Android tablets.
Niet alleen de goedkopere... Samsung is toch een van de grote, duurdere, leidende merken op Android gebied, maar ook die maken een zooi van de ondersteuning.
Voor mijn moeder recent toch maar eens een vervanging gekocht voor haar Samsung Galaxy Tab S2... Met Andoid 7, zonder security updates, waar steeds meer en meer apps niet meer op draaiden... Dat ding was uit 2015...

Wat van dezelfde generatie was is mijn oude (inmiddels ook wel vervangen) eerste generatie iPad Pro... Die eigenlijk alles nog steeds prima draait, twee weken terug nog een update kreeg naar de laatste iOS 15.1 (En ja tuurlijk die iPad was destijds duurder, maar exact hetzelfde gaat ook no op voor de iPad Air 2... Nog iets ouder, maar qua software nog steeds up-to-date en veilig. En misschien is iOS 15 wel de laatste versie voor die apparaten, maar dan nog steeds hebben die 6 jaar/6 major versies updates gekregen, in tegenstelling tot de schamele 2 jaar bij een gemiddelde Android tablet.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
soedesh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 02:23:
“Onbruikbaar apparaat”… kom voor werk veel in aanraking met Android en iOS apparaten (software ontwikkelaar) maar het aandeel onbruikbaar ligt bij Android toch vele malen hoger dan bij iOS. Vooral als het apparaat 2-3 jaar oud is blijven iOS apparaten beter functioneren dan hun Android tegenhangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23
@soedesh Een open discussie over dit onderwerp is prima. In Apple Talk zo'n discussie starten met een grote flame in de TS is niet constructief. Daarom gaat deze op slot. Laat duidelijk zijn dat dit niet wordt gewaardeerd op GoT.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.