Externe monitor loopt vast (32inch QHD)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierpokkel
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-01-2023
Beste allen!

Ik zit met een probleem. Het voorbije jaar heb ik voornamelijk online gepokerd op Pokerstars en PartyPoker. Dit toch wel 16 tafels tegelijk. Echter door de nieuwe wetgeving in Nederland ben ik gedwongen om over te stappen op GG poker. Dit is een poker cliënt met veel meer animaties en naar wat het lijkt een veel zwaardere engine.

Nu loop ik dus tegen het probleem aan dat mijn pokertafels die ik allemaal naast elkaar(tiled) heb staan vastlopen cq bevriezen. Dit gebeurd al wanneer ik max 3 tafels tegelijk speel. Het meest opvallende is dat dit niet bij allemaal tegelijk gebeurd maar gewoon willekeurig. Dit is provisorisch te verhelpen door op 1 knopje te drukken waardoor alle tafels van positie veranderen om alles daarna weer terug te zetten. Ook merk ik aan mijn laptop dat hij het op die momenten nogal zwaar heeft, terwijl mijn processor en geheugen niet boven de 60% komen.

Specificaties Laptop:

Acer Aspire 5 A515-55-71U6
Intel Core i7
16 GB Ram
512GB SSD
Intel Iris Plus Graphics Shared(Dit lijkt mij persoonlijk de boosdoener maar ik ben nogal leek)
60 HZ
IPS
1,3 GHz kloksnelheid quad core

Specificaties Monitor

Philips 325B1L/00
31,5 Inch
2560/1440
QuadHD
IPS
4 MS
93ppi

Een collega die gebruikt maakt van een goedkopere acer met (8gb ram, amd radeon graphics) heeft totaal geen problemen. Echter maakt hij gebruik van een 27inch monitor die veel ouder is.

Wie weet wat hier het probleem is en is er een oplossing mogelijk?
Resolutie verlagen?
HZ verlagen van 75 naar 60?
Videochip veranderen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Andere videochip is niet mogelijk in een laptop.

Kijk eens met MSI Afterburner wat de cpu belasting per core is en het gpu gebruik. 60% cpu gebruik zegt namelijk niet zoveel. Als 4 threads 100% worden belast dan heb je met 50% cpu gebruik een dikke bottlekneck.
Daarnaast check je ook de temperatuur van de cpu.

Hoe is je netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierpokkel
Uszka schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:42:
Andere videochip is niet mogelijk in een laptop.

Kijk eens met MSI Afterburner wat de cpu belasting per core is en het gpu gebruik. 60% cpu gebruik zegt namelijk niet zoveel. Als 4 threads 100% worden belast dan heb je met 50% cpu gebruik een dikke bottlekneck.
Daarnaast check je ook de temperatuur van de cpu.

Hoe is je netwerkverbinding?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRtF1F1e7z3TvTiDOxXDTOCFfPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ZQ3ekiTFaLfhPiKJ7kLerfD.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik heb er totaal geen verstand van.
Mijn download snelheid zit op 42.5 MBPS
Uploadsnelheid is 9.4 MBPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ff een screenshot van de cpu usage per core. Cpu1 t/m 8. Nu is alleen cpu1 zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierpokkel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ykJFXlQodVBW_QwK36n3lVABtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YcYs73ldsPMJzCrs1zjXgGWb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierpokkel
Zelfs als ik mijn laptop los koppel van mijn monitor heb ik last van dezelfde problemen terwijl ik ruim voldoe aan onderstaande vereisten

https://help.ggpoker.com/...-play-suggestions-windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Weinig abnormaals te zien. De gpu spiked een keer naar 100% en de cpu cores op max 83-94.
Hoeveel geheugen is er toegewezen aan de igpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierpokkel
Uszka schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:25:
Weinig abnormaals te zien. De gpu spiked een keer naar 100% en de cpu cores op max 83-94.
Hoeveel geheugen is er toegewezen aan de igpu?
Ik heb geen idee.
Heb inmiddels van support een bericht ontvangen wat ik toch wel vrij bizar vind.
Dus een laptop van 1jaar oud met een nieuw waarde van €850 is niet voldoende om een simpel spelletje poker te spelen.
Thank you for contacting GGPoker Support.

Your processor of 1.30 GHz falls below our minimum requirement of 3.0 GHz

Due to this, you are experiencing these issues I'm afraid.

The latest required minimum system requirements can be viewed at the bottom of our download page: https://en.ggpoker.com/download

We would recommend you to change your device so these issues do not persist.
Windows Devices
Windows 8 (Windows 10 recommended)
3 GHz processor (Intel Core i3 or higher recommended)
2 GB RAM (4 GB or greater recommended)
1 GB of free disk space (10 GB or greater recommended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
1,3 GHz is de baseclock. De cpu boost naar 3,9 als de temperatuur in orde is (en dat is het).

• Bierpokkel
Uszka schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:18:
1,3 GHz is de baseclock. De cpu boost naar 3,9 als de temperatuur in orde is (en dat is het).
Ja dat zou gewoon moeten werken, maar ik heb geen idee. Kan het zijn dat op de 1 of andere manier hij geen turbo clocked en dat hij daarom max 1.3 ghz trekt?

• Uszka
Bierpokkel schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:53:
[...]

Ja dat zou gewoon moeten werken, maar ik heb geen idee. Kan het zijn dat op de 1 of andere manier hij geen turbo clocked en dat hij daarom max 1.3 ghz trekt?
Ook de actuele core kloksnelheid kan je zien met MSI Afterburner.
Pagina: 1