Na een downgrade van mijn bios werkte niets meer. Ik heb toen via de (speciaal hiervoor aangeschafte) CH341A programmer een backup van mijn rom gemaakt. Ik heb op internet toevallig een bios file van iemand gevonden met dezelfde laptop en deze ingeladen. Daarna werkte mijn laptop weer en kon ik weer updaten naar de laatste nieuwste bios. Hier blijf ik ook maar even op
Nu is het alleen zo dat het serienummer, type, UUID en misschien wel meer (windows serienummer??) veranderd is in de bios naar zijn gegevens.
Ik heb wat gezocht en met UEFI Bios editor heb ik de GUID die begint met FFF12B8D- uit mijn oude bios backup gehaald en in de nieuwe gezet, maar dit bracht mijn gegevens helaas niet terug.
Mijn vraag is, hoe kan ik dit nu nog herstellen? Waar in de bios file kan ik de relevante informatie halen?
Mijn laptop is een Lenovo Y540, met intel cpu (for what it's worth).
Nu is het alleen zo dat het serienummer, type, UUID en misschien wel meer (windows serienummer??) veranderd is in de bios naar zijn gegevens.
Ik heb wat gezocht en met UEFI Bios editor heb ik de GUID die begint met FFF12B8D- uit mijn oude bios backup gehaald en in de nieuwe gezet, maar dit bracht mijn gegevens helaas niet terug.
Mijn vraag is, hoe kan ik dit nu nog herstellen? Waar in de bios file kan ik de relevante informatie halen?
Mijn laptop is een Lenovo Y540, met intel cpu (for what it's worth).