Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel dekt de lading al redelijk - maar om iets uit te wijden:

Afgelopen zomer heb ik het Janssen vaccin in Nederland gekregen, ik heb daar specifiek voor gekozen omdat ik een groot deel van het "coronaseizoen" tot nu toe, niet lang genoeg in een land verbleef om daar 2 prikken te krijgen met de benodigde tussenpauze.

Nu is met Oostenrijk de deur open gezet om niet alleen vaccinatie-geldigheid in te korten, maar ook het Janssen vaccin uit te sluiten. Bron: https://www.nu.nl/economi...s-op-losse-schroeven.html

Nu ben ik inmiddels wel stabiel op een plaats, en hier heb ik nog geen vaccin gekregen, en kan gemakkelijk een afspraak maken om 2x met Pfizer gevaccineerd te worden. Volgens mijn eigen onderzoek kan dat geen kwaad. bron: https://www.rtlnieuws.nl/...en-vaccin-coronavarianten en nog wat andere soortgelijke artikelen.

Dit gaat echter om EEN boostershot met een ander vaccin, en ik zou er 2 ontvangen, om een geldig EU coronacertificaat te bemachtigen.

Een andere optie is het onderzoek naar een 2e shot met het Janssen vaccin af te wachten, maar dat kan wel even duren en dan is het nog maar de vraag of landen dat gaan accepteren. Bron: https://www.telegraaf.nl/...eit-vaccin-tot-94-procent

De vraag is dus - 2 shots Pfizer na Janssen, doen of niet, en als niet, waarom?

Disclaimer: Ik reis nog steeds veel en voornamelijk onvoorspelbaar, en zit echt niet te wachten op een weigering omdat papiertje x niet de juiste stempel y heeft.

Disclaimer 2: Antivax theorien mogen hier absoluut achterwege blijven (ik heb die Bill Gates chip toch al van het Janssen vaccin gehad?). Goed onderbouwde (medische) redenen om geen vaccins te mixen zijn natuurlijk welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Wat ik heb begrepen is de verwachting dat verschillende vaccins (onder afname dat ze even goed zijn) juist even effectief of effectiever zouden moeten zijn met gelijk of minder bijwerkingen.

Wellicht dat er al wat vroege studies hiernaar beschikbaar zijn.

Je huisarts en anders de GGD kan je adviseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 09-11-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Mooi man, nu je de Gates chip al hebt zal elk ander vaccin alleen maar meevallen :)
Heb je keuze? Wat zegt je arts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silent7 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:10:
Mooi man, nu je de Gates chip al hebt zal elk ander vaccin alleen maar meevallen :)
Heb je keuze? Wat zegt je arts?
Er is geen arts, enkel een online boekingsysteem die geen "heb je al een vaccin gehad?" vraag stelt :+

Maar ik kan waarschijnlijk wel de hulplijn van de lokale RIVM variant bellen, daar ga ik morgen eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GoT is geen plek om medisch advies te vragen. Specifiek de vraag " 2 shots Pfizer na Janssen, doen of niet, en als niet, waarom?" kan je dus beter daar lokaal aan je huisarts of zo vragen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.