Macbook, word document terughalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMEER
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Ik heb vorige week iets gekopieerd uit het ene bestand en in een nieuw bestand geplakt. Dit bestand had ik opgeslagen maar dat ging al wat moeizaam en het plaatje nadat ik het opgeslagen had was een grote W wat normaal nooit zo is. Ik vertrouwde het niet helemaal dus maakte het document klein zodat het op mijn laptop bleef staan. Zonet was mijn laptop leeg en toen ik hem aandeed was dat document van mijn bureaublad af. toen ik naar het mapje ging waar ik hem had opgeslagen was dit document blanco.

Nu heb ik al allerlei dingen geprobeerd. Ik ben naar de ICT afdeling gegaan bij ons op school, ik heb Apple al gebeld en die kunnen beide niks voor mij doen.

Weet iemand wat ik hier mee kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Uit het eerste bestand hetzelfde nogmaals kopiëren is wat ik kan bedenken.

En dit dan goed opslaan.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 08:27

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Tussen de onzichtbare bestanden kijken of er een 'temp' bestand staat in de map waar document was opgeslagen. Word maakt die vaak aan zodra je een bestand opent/aanmaakt. Zo'n bestand wordt weggehaald als je het bestand afsluit. Soms bij een crash oid staan die bestanden nog verborgen in de map.

Onzichtbare bestanden inzien kan evt met programma als Forklift, of een FTP programma als Transmit (en dan in je lokale bestanden bladeren)

(Maar omdat je bestand leeg is, lijkt hij al overschreven te zijn. 'Undo' functie doet ook niks? Of heb je Word al afgesloten inmiddels?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMEER
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb het ook al uit het eerste bestand gehaald, dat had ik al eerder gedaan dus dat kan helaas niet meer.

met transmit heb ik het inderdaad ook al geprobeerd maar daar lukt het helaas ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

4POX

Everybody is wired

Als je time machine vinkje aanstaat dan maakt jouw machine regelmatig snapshots van jouw schijf. Start de time machine app vanuit de applicatie map en zie of je daarmee de bestanden kunt terugvinden.

AKA Rinkel weblog