switchen met een knop tussen pc speaker en koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-02 11:26
Hoi, ik heb zojuist een Sony MDR 7506 gekocht om vanaf mijn PC te luisteren. Ik heb geen bijzondere geluidskaart maar er komt echt supermooi geluid uit :)

Af en toe wil ik nog wel kunnen switchen tussen een eenvoudige pc speaker en de koptelefoon. Het liefste met een echte knop.

Heeft iemand een tip voor een mooi apparaatje hiervoor?

Groeten,
Jasper

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-04 03:21
Ligt er een beetje aan welke aansluiting je speakersetje gebruikt, maar een 3,5mm jack switch heb je al voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Als je beide bronnen op de pc hebt aangesloten (tegelijk), dan kan je dat toch ook via Windows zelf switchen? Door op het speakertje te klikken (rechts onder) het uitvoerapparaat te selecteren.

Als dat niet gaat ivm beperkte uitgangen, dan is een switch zoals hierboven voorgesteld een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser123
Hoi Gerton, dank voor de tip! Ziet eruit als wat ik nodig heb :)

DBC87 ook bedankt voor de tip, het gaat me met name om een hardware oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser123
Nog wel een bonus vraag, ik kwam deze mini versterkers tegen op Wirecutter: https://www.nytimes.com/w...est-mini-stereo-amplifier

Zou ik een van deze op mijn PC kunnen aansluiten? Ik zie dat ze geen 3,5mm jack aansluiting hebben die ik nodig heb voor mijn geluidskaart. Of zou dit überhaupt geen geluidsverbetering opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-05 15:44

Sharky

Skamn Dippy!

japser123 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:08:
Hoi Gerton, dank voor de tip! Ziet eruit als wat ik nodig heb :)

DBC87 ook bedankt voor de tip, het gaat me met name om een hardware oplossing.
Geen idee wat de kwaliteit is van het gelinkte product, maar bij dit soort spullen zou ik wel voor iets goeds kiezen. Ik heb een nette DAC met een aardige hoofdtelefoon waar ik ooit een fysieke volumeknop tussen heb gezet. Het verlies van kwaliteit is zo groot dat ik liever de volumeknop in Windows gebruik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:58

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic op slot zetten aangezien ik de eigen inzet mis. De template is er niet voor niets. Zoals gezegd ontbreekt nu de eigen inzet, wat heb je zelf al gevonden? Maar ook levert de TS in deze vorm meer vragen dan antwoorden op. Wederom was dit te voorkomen door te template in te vullen: merken en types noemen. Termen als "eenvoudige pc speaker" of "geen bijzondere geluidskaart" zeggen niets en laten in dit geval gissen naar de aansluitingen en daarmee mogelijke oplossingen.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 09-11-2021 18:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.