• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:02
Hi all,

Ik heb redelijk recent een beest van een game pc gebouwd en ik ben erg blij met de prestaties. Het gaat om:
Ryzen 7 5800X
Asus Rog Strix 3090 OC
Corsair H150i Capellix
Corsair 32 GB 3200 CL16

Oftewel een pc die alles op max draait.

Nu loop ik alleen in Far Cry 6 tegen een wat raar issue aan. De game loopt namelijk "maar" op 60-80 fps. Nu snap ik dat dit een luxe probleem is, maar het vreemde is dat mijn GPU in de game heel koel blijft. Waar de memory temps in andere games oploopt tot 82-84 graden, blijft ie in Far Cry veel koeler, max 76 graden.

Het lijkt er dus op dat de game niet alles uit mijn pc haalt. En de CPU is ook geen bottleneck, die blijft netjes onder de 70 graden. Dus mn pc doet het lekker rustig aan als ik Far Cry speel, iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:14
Op welke resolutie draai je het spel?

Als ik YouTube voorbeelden zie met 4K resolutie is het inderdaad 60-80 FPS dus dat is op het moment normaal.

• Mediokas
corporalnl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:51:
Op welke resolutie draai je het spel?

Als ik YouTube voorbeelden zie met 4K resolutie is het inderdaad 60-80 FPS dus dat is op het moment normaal.
Ik speel op 1440p

• corporalnl
Raytracing aan of uit? En wat gebeurd er als je hem uit hebt staan, is het dan rond de 130/150?

• Mediokas
corporalnl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
Raytracing aan of uit? En wat gebeurd er als je hem uit hebt staan, is het dan rond de 130/150?
RT aan. Als ik die uitzet klimt de FPS naar +- 120, maar blijft de memory temp van de GPU nog steeds rond de 76 hangen.
CPU temp nog steeds <70

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26

Geronimous

Moderator Spielerij
> verplaatst naar SPV

poor Leno ✝︎

• corporalnl
Mediokas schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:54:
[...]

RT aan. Als ik die uitzet klimt de FPS naar +- 120, maar blijft de memory temp van de GPU nog steeds rond de 76 hangen.
CPU temp nog steeds <70
Dan is er niks raars aan de hand. Wat zou er volgens jou aan de hand zijn?
FPS zijn gewoon prima voor dit spel. ( in de huidige staat )

• Mediokas
corporalnl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:19:
[...]

Dan is er niks raars aan de hand. Wat zou er volgens jou aan de hand zijn?
FPS zijn gewoon prima voor dit spel. ( in de huidige staat )
Wat ik raar vind, is dat het spel niet het uiterste uit mijn hardware lijkt te halen. Het is niet per se een probleem, rond de 70 FPS is natuurlijk prima speelbaar. Maar ik zou verwachten dat ik hogere FPS zou kunnen halen, omdat mijn hardware lang niet tot het uiterste hoeft te gaan.

Misschien is dat normaal bij sommige games, ik heb nog niet zolang ervaring met alle nieuwste games op max settings spelen, maar ik heb dit niet eerder gezien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee