adres blokeren bij afterpay/ klarna

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 18:15
ik heb een hoop gedoe gehad omdat iemand een pakket op mijn adres heeft laten bezorgen waar ik ook nog eens afterpay rekeningen van kreeg 8)7 8)7 .

nu is dit hopelijk eindelijk opgelost.

maar dit wil ik eigenlijk voorkomen.
heeft iemand ervaring met het laten blokkeren van je adres voor dit soort afterpay praktijken aangezien ik er zelf het nut niet zo van inzie en dit toch nooit ga gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
het verschil is dat er hier niet op mijn naam is besteld maar op mijn adres en dat de rekeningen naar het aflever adres verstuurd worden.

dus ik wil gewoon dat ze mijn adres blokkeren voor hun fraude gevoelige manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijs000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:48:
het verschil is dat er hier niet op mijn naam is besteld maar op mijn adres en dat de rekeningen naar het aflever adres verstuurd worden.

dus ik wil gewoon dat ze mijn adres blokkeren voor hun fraude gevoelige manier van werken.
Dat zal zo makkelijk niet gaan, want jij bent niet de enige die op een adres kan wonen & daarnaast bestaat er ook nog zoiets als verhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tijs000 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:27:
ik heb een hoop gedoe gehad omdat iemand een pakket op mijn adres heeft laten bezorgen waar ik ook nog eens afterpay rekeningen van kreeg 8)7 8)7 .

nu is dit hopelijk eindelijk opgelost.

maar dit wil ik eigenlijk voorkomen.
heeft iemand ervaring met het laten blokkeren van je adres voor dit soort afterpay praktijken aangezien ik er zelf het nut niet zo van inzie en dit toch nooit ga gebruiken.
Neem eens contact met hen op https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/vraag-en-antwoord/ en vraag het gewoon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Heb je de klantenservice al gebeld? Ik had afgelopen week iets soortgelijks en dat werd gelijk in orde gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
ben ik nu mee bezig.
echter hebben ze een chat bot waar je niet mee verder komt en een telefoon nummer die ze vanwege drukte niet aan hebben staan.

dus maar een mail gestuurd en moet 10 dagen wachten op reactie.

als ik meer weet zal ik een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:51:
[...]

Dat zal zo makkelijk niet gaan, want jij bent niet de enige die op een adres kan wonen & daarnaast bestaat er ook nog zoiets als verhuizen.
Je punt snap ik maar zolang er met een paar muisklikken online gekocht kan worden zou ik opteren voor een opt-in en niet voor een opt-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12

MsG

Forumzwerver

Dit is vrij eenvoudig te regelen via de klantenservice. Zelf ook mijn flat geblokkeerd nadat er de hele tijd frauduleuze bestellingen werden geplaatst.

Overigens ben je juridisch niks aan te rekenen, zeker niet als het om compleet andere naamgegevens gaat. AfterPay neemt zelf het risico hierin.

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 10-11-2021 13:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijs000
Trubo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:10:
[...]

Je punt snap ik maar zolang er met een paar muisklikken online gekocht kan worden zou ik opteren voor een opt-in en niet voor een opt-out.
ik vindt het vooral gewoon bizar dat een bedrijf op deze manier mag handelen dat er zomaar een pakket met rekening naar een adres gestuurd kan worden.

er stond ook een andere naam op het pakket als dat van mij dus het is ook geen identiteit fraude konden ze mij vertellen vanuit de winkel waar het besteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
tijs000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:13:
[...]

ik vindt het vooral gewoon bizar dat een bedrijf op deze manier mag handelen dat er zomaar een pakket met rekening naar een adres gestuurd kan worden.

er stond ook een andere naam op het pakket als dat van mij dus het is ook geen identiteit fraude konden ze mij vertellen vanuit de winkel waar het besteld is.
Hoewel het natuurlijk bloedirritant is als je dit overkomt, staat het een bedrijf natuurlijk vrij om het risico op zich te nemen en goederen op te sturen zonder dat er een betaling voor ontvangen is. Het bedrijf loopt hiermee immers het risico nooit betaald te worden, niet de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Trubo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:10:
urrrrrr... het is een opt-in systeem... Je krijgt niet zomaar een pakketje op je adres. Er is daadwerkelijk een bestelling gedaan. Dat is een de-facto opt-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
thaan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:16:
[...]

Hoewel het natuurlijk bloedirritant is als je dit overkomt, staat het een bedrijf natuurlijk vrij om het risico op zich te nemen en goederen op te sturen zonder dat er een betaling voor ontvangen is. Het bedrijf loopt hiermee immers het risico nooit betaald te worden, niet de ontvanger.
ja dat is inderdaad wat je zou zeggen.
Ga dit maar eens even aan het bedrijf uitleggen die jou in een keer allemaal verplichtingen oplegt en van hun probleem jou probleem proberen te maken.

daar heb ik gewoon geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 14:40
tijs000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:07:
[...]
echter hebben ze een chat bot waar je niet mee verder komt en een telefoon nummer die ze vanwege drukte niet aan hebben staan.

dus maar een mail gestuurd en moet 10 dagen wachten op reactie.

als ik meer weet zal ik een update geven.
Je kan ook chatten met een medewerker, even door de chat menu heen en dan wordt er gevraagd of je vraag is beantwoord, zo niet, krijg je een optie om te chatten met een medewerker.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

tijs000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:19:
Ga dit maar eens even aan het bedrijf uitleggen die jou in een keer allemaal verplichtingen oplegt en van hun probleem jou probleem proberen te maken.
Vrij simpel toch? "Leuk, jongens, maar ik heb niks besteld. Toedeliedokie!"

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:32
Croga schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:18:
[...]

urrrrrr... het is een opt-in systeem... Je krijgt niet zomaar een pakketje op je adres. Er is daadwerkelijk een bestelling gedaan. Dat is een de-facto opt-in.
Niet zo maar nee, maar kan wel ongewenst zijn. En ik had het niet over het pakket ontvangen maar wel over het betalingssyteem achteraf.

Hoewel het met een andere naam opgestuurd is in dit geval, is er overlast van geweest. En daar zit niemand op te wachten.

Laten we het houden op een nuance verschil / ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Trubo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:34:
Niet zo maar nee, maar kan wel ongewenst zijn. En ik had het niet over het pakket ontvangen maar wel over het betalingssyteem achteraf.
Ook dat betalingssyteem is een opt-in systeem.... Het is niet zo dat wanneer jij iets besteld dat je afterpay/klarna *uit* moet vinken.....
Hoewel het met een andere naam opgestuurd is in dit geval, is er overlast van geweest. En daar zit niemand op te wachten.
Er is overlast geweest omdat TS er overlast van maakt. Hij had ook gewoon het pakketje in de prullenbak kunnen gooien, samen met de rekening en er niet meer over nadenken. De ontvanger heeft hier geen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
de chat bot is inderdaad vrij gemakkelijk doorheen te klikken en hier geven ze aan dat dit door een mail naar klantenservice@afterpay.nl vrij eenvoudig te regelen is. dus hopen dat dit dan ook werkelijk zo is.

klarna lijkt een net ander model te hebben waar je wel degelijk wat meer gegevens in moet zetten en wat ik zover kan zien is dat het hier voornamelijk mis gaat als mensen "gehackt" worden.
scheelt dat ik daar geen account heb dus dit zal wel goed komen.
bwerg schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:34:
[...]

Vrij simpel toch? "Leuk, jongens, maar ik heb niks besteld. Toedeliedokie!"
ja dat lijkt heel leuk echter zal je toch moeten zorgen dat die rekening van je adres verdwijnt en met zo een instelling is de kans groot dat het een stuk moeilijker wordt of meer tijd gaat kosten lijkt mij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 11:53
Ik heb net een bestelling met Klarna gedaan. Je moet je geboortedatum en telefoonnummer opgeven. Je krijgt dan een SMS met een verificatiecode die je in het betaalscherm moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
staaltje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:56:
Ik heb net een bestelling met Klarna gedaan. Je moet je geboortedatum en telefoonnummer opgeven. Je krijgt dan een SMS met een verificatiecode die je in het betaalscherm moet invoeren.
hmmm... dat klinkt ook alsof het vrij gevoelig is voor fraude.
misschien toch handig om ook deze partij hier over te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

tijs000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:02:
misschien toch handig om ook deze partij hier over te benaderen.
Dat weet Klarna al lang. En de winkels die met Klarna werken ook, naar ik aanneem, of Klarna neemt de schade van de fraudegevallen op zich en dan boeit het de winkel gewoon niet.

Schijnbaar weegt het toegevoegde gemak voor de gebruiker op tegen de nepbetalingen die er zo nu en dan doorheen glippen.
tijs000 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:42:
ja dat lijkt heel leuk echter zal je toch moeten zorgen dat die rekening van je adres verdwijnt en met zo een instelling is de kans groot dat het een stuk moeilijker wordt of meer tijd gaat kosten lijkt mij. |:(
Nou ja, strikt genomen moet je alleen zorgen dat je niet juridisch aansprakelijk wordt gehouden. Dat kan ook door ze eenmalig te zeggen "ik weet hier niks van, zoek het zelf maar uit" en ze maar gewoon gerechtelijke stappen te laten nemen die je met gemak wint. Maar in de praktijk zal het prettiger voelen om gewoon in hun administratieve molen mee te draaien, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijs000
klarna is via de telefoon te bereiken deze vindt je niet zomaar op hun site maar ik ben er via een facebook bericht achter gekomen.

en telefonisch vrij gemakkelijk mijn adres kunnen blokkeren. ( moet heel eerlijk zijn dat ik me afvraag hoe gemakkelijk het is om dit weer te deblokkeren voor een kwaadwillende nu maar hopen dat ze dit dan weer teveel moeite vinden en heet volgende slachtoffer zoeken )
bwerg schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:44:

Maar in de praktijk zal het prettiger voelen om gewoon in hun administratieve molen mee te draaien, ja.
ik denk dat dit de spijker op de kop is. als het verkeerd gaat is het altijd weer een hoop moeite voor niks en de "administratieve molen" is dan de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Het is toch echt niet jouw verantwoordelijkheid dat er iemand anders op jouw adres ( met eventueel jouw naam ) besteld.
Uiteraard is het wel verstandig een mailtje te versturen of een telefoontje te plegen om aan te geven dat jij het niet bent geweest, maar dat kost je dan in zo'n dergelijk onwaarschijnlijk geval een paar minuten van je tijd.
Eventuele ongewenste leveringen stuur je retour, bewaar je totdat ze het ophalen of weiger je gelijk bij de deur, simpel.
Mochten ze je toch blijven stalken met betalingsverzoeken e.d.? Dan blokkeer je hun telefoonnummer/mailadres als ze die van jou hebben en post van hun doe je gelijk de papierbak in.
Dit is overigens ook de enige manier om je adres te laten blokkeren; door een (onterechte) rekening niet te betalen ;)

Tenslotte zijn er nog wel een paar andere kleinere spelers op deze '' achteraf-betaal-markt '' zoals billink en hebben sommige webshops ook hun eigen achteraf-betaalmethode, dus wat mij betreft ook onbegonnen werk om jouw adres bij al deze diensten te laten blokkeren.

In vino veritas, in aqua sanitas

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JohanNL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:53:
en post van hun doe je gelijk de papierbak in.
Nou ja, wel even zorgen dat je een eventuele dagvaarding er tussenuit pikt. Gooi die in de prullenbak en je hebt verloren.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
bwerg schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:27:
[...]

Nou ja, wel even zorgen dat je een eventuele dagvaarding er tussenuit pikt. Gooi die in de prullenbak en je hebt verloren.
Die komen het als het goed is nog steeds bij jou aan de deur overhandigen en anders heb je normaal gesproken een heel pak papier in de brievenbus, wat er wel wat anders uitziet dan een brief van één de genoemde partijen of een incassobureau ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1