Windows 11 Enterprise [INSTALL error @ startup]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2021
Hi Tweakers,

Ik hoop dat er iemand is die hier meer kaas van heeft gegeten dan mij. Ik probeer een clean install uitvoeren van Windows 11 x64 op een pc (waar die voorheen ook al op draaide).

Zodra ik nu echter met deze installatie bootal usb stick start krijg ik de volgende foutmelding: :'( :| :X
[NOTE] Mijn kennis is niet zo groot op dit gebied met partities, ben dus op zoek naar een expert _/-\o_
Tevens ook gelijk een screenshot vanuit schijfbeheer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXoND0hBFYHh2JU0wInOFxU_8kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbytkkOGklhEWpcd50VXe0uG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4vfngiMeh5mmr2Bv7AJJEapSQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sq4SpvmRFxrSF23o3v4eO72B.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De oorzaak en oplossing staan notabene in je bovenste screenshot... En waarom Enterprise en niet Home?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatzNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2021
FooLsKi schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:47:
De oorzaak en oplossing staan notabene in je bovenste screenshot... En waarom Enterprise en niet Home?
Als het voor mij gesneden koek was, had ik deze post ook niet geplaatst. 8)7 |:(

Jammer dat er ipv commentaar of "feed"back" geen helpende hand is. O-)

De versie keuze staat hier verder buiten. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
KatzNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:10:
[...]

Als het voor mij gesneden koek was, had ik deze post ook niet geplaatst. 8)7 |:(

Niet raar bedoeld, maar zoals @FooLsKi al zegt geeft de foutmelding precies aan wat je probleem is.

Je boot in Legacy mode ipv UEFI mode.

Geen idee wat dat betekend? Voer het in google in en je weet het. Dit is niet om je af te zeiken, maar bij Tweakers.net verwachten we ook eigen inzet ipv dat wij hier als Helpdesk gaan spelen.

Dus concreet, ga naar je BIOS en pas je UEFI daarin aan. Let wel op dat je mogelijk Windows 11 OPNIEUW moet installeren.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

KatzNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ik geef aan dat de oorzaak en oplossing duidelijk in je screenshot staan. Ik bedoel: er staat echt letterlijk wat je moet doen. Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan uitleggen dan tig pagina's die je met een simpel googlen had kunnen vinden. Beetje jammer, zeg maar. :z

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een pc kan op twee verschillende manieren opstarten: UEFI of Legacy, waarbij de eerste de modernere methode is.

Difference Between UEFI and Legacy Boot

Jij hebt nu een USB stick gemaakt, die geschikt is voor UEFI, maar je pc probeert nog in Legacy mode op te starten. En dat gaat niet werken.Dat is wat de melding die je krijgt ook aangeeft.
This drive was created by.... It can boot in UEFI mode only, but you are trying to boot in in Legacy/Bios mode. This will not work...
Je hebt dan twee opties. Nieuwe USB stick aanmaken, die geschikt is voor Legacy, of je BIOS instellingen even controleren en de boot optie omzetten van Legacy naar UEFI. Die laatste optie zal de voorkeur hebben. :)

Als je zoekt op de exacte melding in Google, komt je eigenlijk dit probleem wel tegen, inclusief oplossingen. Zie bijvoorbeeld:

YouTube: ERROR LEGACY BOOT OF UEFI MEDIA - How to Fix it 2019 Guide

De mensen hierboven hebben wel een punt als ze zeggen dat dit met een beetje eigen inzet ook wel zelf te vinden is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1