Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Beste Tweakers,

Relevante software en/of hardware die ik wil gaan gebruiken
Office 2021 voor Windows - student

Mijn vraag
Misschien al eerder hier gesteld, maar ik kan het niet 123 vinden.

Wat is het verschil, na- en voordelen van de Office 2021 voor Windows Student bij Surfspot en eentje uit de winkel overzicht van tweakers?

En moet ik iedere jaar de office blijven heractiveren?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geen gevonden op mijn vraag

Alvast bedankt voor de reacties (y)

[ Voor 3% gewijzigd door DoeYourThing op 09-11-2021 13:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://www.surfspot.nl/officestudent laat toch al meteen zien dat het Office 365 ProPlus betreft? En ook dat het een jaarbedrag is. Waar twijfel je over?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oeps, ik ben dom. Dat is juist een andere versie :$

Maar daar lees ik bij https://www.surfspot.nl/s...s-student.html#additional gewoon Microsoft Office Professional Plus 2021 en 1 jaar. Kom ik toch weer terug op de vraag :P

[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 09-11-2021 13:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
Beste F_J_K,
Oeps, ik ben dom. Dat is juist een andere versie
Geen enkel probleem, misschien was ik niet duidelijk genoeg.

Maar dan het onderstaande versie uit Tweakers winkel overzicht, is de activering wel 1-malig (voor altijd)?
pricewatch: Microsoft Office 2021 Home & Student

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah nu snap ik 'em. De verwarring tussen Office 2021 Home & Student en Office 2021 voor studenten bij Surfspot. Twee heel verschillende dingen. Die eerste is gewoon in any winkel (voor iedereen die betaalt, ook als niet-student), die tweede is na onderhandeling met Surf en alleen via je opleiding (en ik meen alleen voor de duur van je opleiding).

https://www.surfspot.nl/s...s-student.html#additional zegt duidelijk dat de licentie 1 jaar is en welke modules het omvat.

Dat staat helemaal los van https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab (eenmalige aanschaf, maar minder applicaties, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Waarom zou je als student niet gewoon een oudere versie van Office gebruiken? Er zit toch geen Outlook bij, dus ook al gebruik je een Exchange Online (of Outlook.com) email adres, dan nog kan MS je niet dwingen tot een upgrade vanwege zogenaamde security issues!

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

https://softload.nl/produ...sional-plus-voor-windows/
https://nl.trustpilot.com/review/softload.nl

Voor ca 16 euro kun je dit pakket al kopen bij een webshop met prima reviews. Er zijn wel meer van zulke aanbieders, maar er zit altijd kaf onder het koren, dus altijd een review check.

Met onbeperkte licentieduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Biedt jouw opleiding dan office365 niet gratis aan? Ik zou het even navragen... Lange tijd was het bijvoorbeeld bij de HAN goed verstopt.

Volgens mij is het verschil trouwens dat je via surfsput alle applicaties krijgt en student minder applicaties omvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

route99 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 05:19:
https://softload.nl/produ...sional-plus-voor-windows/
https://nl.trustpilot.com/review/softload.nl

Voor ca 16 euro kun je dit pakket al kopen bij een webshop met prima reviews. Er zijn wel meer van zulke aanbieders, maar er zit altijd kaf onder het koren, dus altijd een review check.

Met onbeperkte licentieduur.
TS is student. Waarom zou je via vage websites met dodgy inkoop je keys kopen, terwijl hij gewoon via SurfSpot volledig legitiem aan zijn licenties kan komen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:50:
Biedt jouw opleiding dan office365 niet gratis aan? Ik zou het even navragen... Lange tijd was het bijvoorbeeld bij de HAN goed verstopt.

Volgens mij is het verschil trouwens dat je via surfsput alle applicaties krijgt en student minder applicaties omvat.
Een aantal applicaties zijn via SurfSpot los. Zoals Visio en Project.
Daar krijg je helaas niet de online versie van, maar voor €15 en €16 wel de volledige 2021 Pro versie.

Het is idd even zoeken op de SurfSpot website, maar er staat véél.

Grootste nadeel vind ik dat de licenties gelinked zijn aan je SurfSpot ID en idd voor de duur van je opleiding. Dat is voor de een een groter probleem dan voor de ander. (Ik studeer zelf aan de OU, maar ben daarmee, tenzij de regeling veranderd, praktisch de rest van mijn leven voorzien van goedkope licenties. Wel heb ik alsnog een MS Office Family afgenomen vanwege de 1T pp OneDrive die je bij SurfSport er niet bij krijgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
unezra schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:03:
[...]

Een aantal applicaties zijn via SurfSpot los. Zoals Visio en Project.
Daar krijg je helaas niet de online versie van, maar voor €15 en €16 wel de volledige 2021 Pro versie.

Het is idd even zoeken op de SurfSpot website, maar er staat véél.

Grootste nadeel vind ik dat de licenties gelinked zijn aan je SurfSpot ID en idd voor de duur van je opleiding. Dat is voor de een een groter probleem dan voor de ander. (Ik studeer zelf aan de OU, maar ben daarmee, tenzij de regeling veranderd, praktisch de rest van mijn leven voorzien van goedkope licenties. Wel heb ik alsnog een MS Office Family afgenomen vanwege de 1T pp OneDrive die je bij SurfSport er niet bij krijgt.)
Ik bedoelde dat het even duurde voordat ik er achter kwam dat ik gratis office365 kreeg. Het kan dus best zijn dat @DoeYourThing recht heeft op een gratis licentie, maar de opleiding dit gewoon niet communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:07:
[...]
Ik bedoelde dat het even duurde voordat ik er achter kwam dat ik gratis office365 kreeg. Het kan dus best zijn dat @DoeYourThing recht heeft op een gratis licentie, maar de opleiding dit gewoon niet communiceert.
Och. Ik heb er €3,99 voor betaald. Ik vermoed zelfs eenmalig. Niet echt een wereldbedrag. :)

OU communiceert ook niet echt uitgebreid dat je via SurfSpot kunt bestellen, maar het aanbod is enorm en de kortingen zijn ronduit belachelijk te noemen. €15 voor Visio 2021 terwijl de retail price in de MS Store €899,- is, hoor je mij niet over klagen. :) (Project Professional is zelfs €1.659,00 retail.)

Maar idd, ik denk dat TS het best even goed kan rondneuzen op SurfSpot, er vanuit gaande dat diens opleiding daarbij is aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
unezra schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:24:
[...]

Och. Ik heb er €3,99 voor betaald. Ik vermoed zelfs eenmalig. Niet echt een wereldbedrag. :)

OU communiceert ook niet echt uitgebreid dat je via SurfSpot kunt bestellen, maar het aanbod is enorm en de kortingen zijn ronduit belachelijk te noemen. €15 voor Visio 2021 terwijl de retail price in de MS Store €899,- is, hoor je mij niet over klagen. :) (Project Professional is zelfs €1.659,00 retail.)

Maar idd, ik denk dat TS het best even goed kan rondneuzen op SurfSpot, er vanuit gaande dat diens opleiding daarbij is aangesloten.
Was toen volgens mij via Microsoft zelf. Had er namelijk ook 1TB opslag bij. Ergens kon je je schoolmail ingeven en dan kom je office365 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
F_J_K schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:41:
Oeps, ik ben dom. Dat is juist een andere versie :$

Maar daar lees ik bij https://www.surfspot.nl/s...s-student.html#additional gewoon Microsoft Office Professional Plus 2021 en 1 jaar. Kom ik toch weer terug op de vraag :P
Dat 1 jaar bij Office ProPlus 2021 slaat nergens op, die is gewoon onbeperkt geldig (tenminste dat was zo bij 2016/2019). Al bij diverse mensen die laten aanschaffen en na 3-4-5-6 jaar werkt het nog steeds.

Je zou toch ook stom zijn om €27,- voor 1 jaar voor 1 apparaat te betalen als je het ook voor €3,99 voor 1 jaar voor 10 apparaten kunt krijgen.. 8)7

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 13:32
FlipFluitketel schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:10:
[...]

Dat 1 jaar bij Office ProPlus 2021 slaat nergens op, die is gewoon onbeperkt geldig (tenminste dat was zo bij 2016/2019). Al bij diverse mensen die laten aanschaffen en na 3-4-5-6 jaar werkt het nog steeds.

Je zou toch ook stom zijn om €27,- voor 1 jaar voor 1 apparaat te betalen als je het ook voor €3,99 voor 1 jaar voor 10 apparaten kunt krijgen.. 8)7
voor Office 2021 nog niet goedkoper dan op softload... €15,99...

€3,99 :?

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kees-Jan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:37:
[...]

voor Office 2021 nog niet goedkoper dan op softload... €15,99...

€3,99 :?
Via surfspot/schoolspot/slim weet je 100% zeker dat je legale licenties krijgt, dat weet je bij die andere goedkope sites dus absoluut niet.

Die €3,99: https://www.surfspot.nl/s...ce-365-proplus-nl-uk.html

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-11-2021 09:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

unezra schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:00:
[...]TS is student. Waarom zou je via vage websites met dodgy inkoop je keys kopen, terwijl hij gewoon via SurfSpot volledig legitiem aan zijn licenties kan komen?
Hij lijkt me oud genoeg om daar zelf over te gaan en ik breng dus een andere optie in waar minimaal (en zelfs meer) dezelfde software in zit en daarmee de TS-vraag dekt. Waar hebben we anders een forum voor? Eerder was SurfSpot, ook voor mijn eigen kids, de enige optie, maar dat is al een aantal jaren niet meer zo. HET voordeel is dat je een pakket uit mijn voorstel ook na je studie mag gebruiken en bij de Surfspot optie mag dat echt niet als het dan toch netjes volgens de regels moet gaan.... Lang niet iedereen krijgt na zijn/haar studie een Office pakket van zijn/haar werkgever. En als je na je studie dan een normaal consumentenpakket aan wilt schaffen, dan kom je wel aardig aan het betalen....en zo'n pakket uit mijn voorstel kan dan heel lang mee.

Voor de studenten/mensen die nu al niet vast zitten een een MS Office pakket maar wel een office pakket willen hebben, kunnen LibreOffice vrij daar voor gebruiken.
Met deze nuances is in te zien dat er meer aspecten zitten aan hoe je met de aanschaf van een Office pakket zitten.... kijk en daar hebben we nu een forum voor...
Goed dat je er nog even op terug kwam, ik had hier nog niet zo wakker toen ik het schreef nog even niet aan gedacht. Als de TS er niks aan heeft dan staat er voor anderen weer eens bij elkaar....

[ Voor 65% gewijzigd door route99 op 10-11-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:10
route99 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:15:
[...]
HET voordeel is dat je een pakket uit mijn voorstel ook na je studie mag gebruiken en bij de Surfspot optie mag dat echt niet als het dan toch netjes volgens de regels moet gaan....
Nou als het "dan toch netjes volgens de regels moet gaan", mag je die licentie uit jouw link uberhaupt niet gebruiken. Dat een licentiesleutel geaccepteerd wordt door de software, betekent niet dat het gebruik ervan legaal is. En een Office Pro licentie voor minder dan een paar honderd euro kán gewoon niet bestaan. Dat is ook wel duidelijk te zien aan de andere licenties die worden verkocht op die shop: Windows 10 Pro voor €8 8)7

Er is een reden dat deze shops geweerd worden uit de Pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@theblindman Daar over verschillen de meningen nog wel.
De Consumentenbond noemt het een grijs gebied en het woord illegaal wordt totaal niet gebezigd.. Je mag toch aannemen dat hun juridische afdeling daar vast een zegje over gedaan heeft en als het illegaal geweest was, had het er gestaan. Dat waren ze aan hun positie wel verplicht.

Dat het niet in de Pricewatch staat kan ook te maken dat er op de achtergrond voor ons niet zichtbaar door bepaalde grote partijen/leveranciers en softwaremakers een signaal aan Tweakers.net afgegeven is dat het mogelijk wel in een grijs gebied is, maar ze het niet prettig vinden dat een podium als Pricewatch die prijzen actief opneemt.... als het echt illegaal was hadden ze vast meteen ingegrepen, reken maar van yes ivm hun verdienmodel en ze zouden de wet 100% achter zich hebben, wat nu blijkbaar totaal niet het geval is.

Ik kan me nog heel goed herinneren dat zulke type bedrijven, zoals ik voorstelde, best een hele tijd er wel in de Pricewatch gestaan hebben met bedrijven vergelijkbaar als ik voorgedragen heb. Ik heb destijds daar ook actief gebruik van gemaakt.
Als het echt illegaal was geweest waren deze er destijds nooit in de Pricewatch gekomen, vast en zeker.
Ergo: Deze nuancering geeft imho voldoende ruimte om het nog steeds te mogen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 10-11-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:10
route99 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:03:
@theblindman Daar over verschillen de meningen nog wel.
De Consumentenbond noemt het een grijs gebied en het woord illegaal wordt totaal niet gebezigd.. Je mag toch aannemen dat hun juridische afdeling daar vast een zegje over gedaan heeft en als het illegaal geweest was, had het er gestaan. Dat waren ze aan hun positie wel verplicht.
Bij de shops waar in dat artikel naar verwezen wordt, kost Office 2021 Professional respectievelijk €580, €590 en €490. Dat vind ik nogal wat meer dan €15 en blijkbaar durfde de Consumentenbond het dus niet aan om zo'n (te) goedkope licentie aan te prijzen.

Ik ben geen jurist maar ik weet wel dat als iemand je een scooter probeert te verkopen voor €50, je ook een stuk eigen verantwoordelijkheid hebt om heling tegen te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@theblindman Als het zo publiekelijk gaat dan zou als het heling zou zijn, uitlokking van heling wrs ook strafbaar zijn, maar ook ik ben geen jurist. En de juristen van de Consumentenbond hebben het niet illegaal genoemd maar noemden het wel als een mogelijke optie. Als hun leden zich aan heling schuldig zouden maken dan hadden ze dat vast niet zo opgeschreven als de aanzet er toe ook strafbaar is..., daarop afgaande lijkt me jouw heling- opmerking/stelling (?) niet kloppen.

Het gelijk ervan laat ik aan de rechter over, dat ga jij en ik niet oplossen.

De info is en ieder doet er zelf maar mee wat hij zelf/wilt. En ik heb de nuances imho voldoende aangebracht, en dat is niet om gelijk te hebben, maar om aan te geven dat er wel ruimte hier voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 10-11-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

route99 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:03:
Dat het niet in de Pricewatch staat kan ook te maken dat er op de achtergrond voor ons niet zichtbaar door bepaalde grote partijen/leveranciers en softwaremakers een signaal aan Tweakers.net afgegeven is dat het mogelijk wel in een grijs gebied is, maar ze het niet prettig vinden dat een podium als Pricewatch die prijzen actief opneemt....
Met die gedachte zou https://tweakers.net/aanbod/ niet bestaan, winkels zullen het niet leuk vinden dat we tweedehands hardware goedkoop kopen ;)

Maar goed. Het verschil tussen de surflicentie en de 'gewone' Office voor Thuis en Studenten is besproken (als ik nog studeerde zou ik zeker voor de Surfspot-versie gaan), een discussie over de risico's en legaliteit van allerhande vage sites lijkt me niet nodig. Die zijn al genoeg voorbij gekomen (argumenten als UsedSoft, gestolen creditcards, grijze import, etc etc).

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.