Toon posts:

DVD via TV-Out -> geen weergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DVD's afspelen op de PC werkt prima, maar via de TV-Out/S-Video krijg ik geen beeld. De DVD speler weigert.

ASUSDVD 2.6 opent met de melding: "Copy protected DVD titles will not be displayed on your TV if copy protection hardware is not present." Wordt met "copy protection hardware" een MPEG2-kaart bedoeld, en dat zonder zo een kaart het onmogelijk is om DVD's te weergeven op de TV? Of wordt ermee de RPC-2 beveiliging van de DVD-ROM drive bedoeld?

Ik dacht dus dat het aan de speler/software lag, maar met de trial versie van WinDVD 3.0 krijg ik wèl beeld krijg (maar natuurlijk geen geluid). Denk (en hoop) dus niet dat ik een aparte MPEG2-kaart moet kopen... maar ligt het dus aan de speler? Heb ik een configuratie-instelling gemist? moet ik WinDVD 3.0 gebruiken?

Als laatste vraagje; met TwinView Clone Mode krijg ik zwarte randen op de TV, welke niet lijken te verdwijnen als ik m'n Windows resolutie omlaag zet. Ook een oplossing hiervoor?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:42
Ik denk dat het aan je software pakket ligt, ik heb nog nooit AsusDVD gebruikt voor DVDtjes, maar met PowerDVD lukt het iig wel. Wil je wel AsusDVD gebruiken, moet je zo'n DXr3 kopen.

Effe offtopic : ben ik de enige die het beeld met een DxR3 veel beter vind dan standaard op je monitor/tv met een normale videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Heb nu ASUSDVD 2.6 en de trial versies van PowerDVD 3.0 en WinDVD 3.0 op m'n PC staan. Weergave op m'n CRT doet het nu bij alledrie (PowerDVD lijkt niet zo goed beeld te geven, maar wel véél beter geluid--dat terzijde), maar nu krijg ik geen beeld op de TV bij geen van de drie. Ik snap niet wat ik heb veranderd, of wat er is veranderd...

• joho
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Het is niet toegestaan (althans volgens de film distributie maatschappijen) om het signaal afkomstig van een DVD over een onbeveiligde verbinding (TV SVHS/Composite kabel) te sturen als het signaal zelf niet is beveiligd.

In het geval van TV out is MacroVision(TM) zo'n beveiliging. De videokaart moet dus aan het TV out signaal extra (rommel) toevoegen, waardoor het signaal niet (goed) door een videorecorder kan worden opgenomen. Blijkbaar kan jouw videokaart/driver dit niet. Zoek het eens in deze hoek.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 08:28 schreef joho het volgende:
In het geval van TV out is MacroVision(TM) zo'n beveiliging. De videokaart moet dus aan het TV out signaal extra (rommel) toevoegen, waardoor het signaal niet (goed) door een videorecorder kan worden opgenomen. Blijkbaar kan jouw videokaart/driver dit niet. Zoek het eens in deze hoek.
Dat snap ik niet echt; dacht dat de Macrovision beveiliging zelf juist rommel toevoegt aan het signaal, en dat ergens de hardware dat juist opruimt. (Terwijl de videorecorder dat niet doet.)

Maar m'n punt is dat WinDVD 3.0 Trial wèl een DVD kon weergeven op m'n TV, maar ASUSDVD 2.6 niet. Ik wil nu weten of het nou gewoon aan ASUSDVD versie/variant ligt, aangezien dat is gebaseerd op WinDVD. Zodra ik TwinView Clone selecteerde, weigerde ASUSDVD dienst.

Alleen is nu het probleem, dat als ik TwinView aanzet, beide programma's dienst doen op m'n computerscherm, maar dan is er geen DVD-weergave op m'n TV. Ik weet niet wat er is veranderd aan m'n configuratie... Nu gebeuren er ook andere rare dingen op m'n TV met TwinView, maar ik wil eerst even de DVD-weergave in orde maken...

• joho
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Macrovision is de beschrijving van de rommel die aan het signaal word toegevoegd. Dit kan de videokaart ook wel, het is (volgens mij) niets meer dan wat zwart-wit blokken in de bovenste (voor TV ongebruikte) beeldlijnen.

Gek dat er niets aan je configuratie is gewijzigd en er toch iets veranderd is. Dus nogmaals, ook geen drivers?
(ik kan verder geen discussie bouwen, ben op het werk)
Pagina: 1