Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02-2023
Hallo beste lezers,

Ik heb onlangs een Nokia T20 tablet wifi aangeschaft en een Nokia 2.2 telefoon.
Bij beide apparaten krijg ik de hele tijd de melding: wifi verbonden, geen internet🙄
Dan laat ik de apparaten de wifi weer "vergeten" toets het wifi wachtwoord weer opnieuw in en dan doet hij het weer heel even om vervolgens weer de melding wifi verbonden, geen internet te geven😒

Bij mijn oude tablet en telefoon van andere merken heb ik hier geen last van, nooit en nog steeds niet. (Want gelukkig heb ik ze niet weggedaan)

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Groetjes Maddox

Beste antwoord (via Maddox2021 op 11-11-2021 18:44)

Verwijderd

Beide apparaten zijn relatief jong en draaien op een recente Android versie.

Aangezien ze beide hetzelfde doen - heb je toevallig al iets van apps geinstalleerd of instellingen veranderd, die op beide hetzelfde zijn?

Je kan ook als eerste troubleshoot-stap even je router/modem herstarten - het probleem kan natuurlijk ook aan die kant zitten, en wellicht niet optreden omdat je oude apparaten een veel oudere wifi-versie gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide apparaten zijn relatief jong en draaien op een recente Android versie.

Aangezien ze beide hetzelfde doen - heb je toevallig al iets van apps geinstalleerd of instellingen veranderd, die op beide hetzelfde zijn?

Je kan ook als eerste troubleshoot-stap even je router/modem herstarten - het probleem kan natuurlijk ook aan die kant zitten, en wellicht niet optreden omdat je oude apparaten een veel oudere wifi-versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Maddox2021 welke netwerkapparatuur gebruik je?

Verder heeft dit niet zoveel te maken met aankoopadvies, dus ik verhuis je topic even van ATT naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

komt dit ook voor als je iemand anders zijn wifi gebruikt ?

Prepare for the next ATH

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Zoals Intelligo al aangeeft, heb je je router al opnieuw opgestart?
Heb je beide apparaten zelf ook al eens herstart?

Wat je ook kan proberen, ondanks dat het nieuwe apparaten zijn, is je Netwerk Instellinge op zowel de tablet als de telefoon even resetten. ( Instellingen > Netwerk en internet > Opnieuw instellen)

Werken de beide apparaten wel op een ander WiFi netwerk? Bijvoorbeeld van de buren of van uw werkgever?

https://techrvw.com/

• Maddox2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02-2023
Bedankt voor de reacties!
Ik heb helaas weinig verstand van netwerken, modems etc😬 maar het is gelukt om de boel te herstarten en het gaat wat beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:09
Hier hetzelfde probleem met de Nokia T20 tablet.
Wachtwoord van het WIFI is verdwenen daardoor geen verbinding. Gebeurd op verschillende WIFI-netwerken.
Alle updates zijn geïnstalleerd.
De tablet is ook binnen garantie al "gerepareerd"

Iemand die wellicht een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetoo
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Android 11:

Instellingen -> Systeem -> Geavanceerd -> Opties voor resetten -> Wifi, mobiel en bluetooth resetten
Pagina: 1