Aliexpress geleverd maar toch niet ..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 19:49
Al enige jaren doe ik regelmatig een bestelling bij Aliexpress.

Maar nu bevind ik me toch weer in een nieuwe situatie.

2 pakjes onderweg vanuit China. Track & trace geeft aan dat ze beschikbaar zijn in het postkantoor voor ophaling. Echter weet postkantoor van niets.

Als je de track & trace via parcelapp.com bekijkt zie je dat alle track & trace logging gedaan is door de initiele (chinese) shipper zijnde HJYT.
HJYT heeft geen kantoren in Belgie en in de track and trace zie je ook dat het pakje ook nooit overgeleverd is aan BPOST.

Maar mijn dispute lijkt nu verworpen te worden doordat track & trace aangeeft dat het beschikbaar is op de eindbestemming.

Iemand dit ook al meegemaakt en misschien hint hoe ik mijn dispute toch nog de goede kant kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 10:42
Wat is het tijdsbestek en alle verschillende statussen?

Das nogal van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ongeveer 1 maand tussen eerste en laatste track and trace log

23 Sep 2021 17:25 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code Destination
18 Sep 2021 17:25 Customs procedures finished, Import procedure completed, your shipment is on its way to the recipient Destination
15 Sep 2021 17:25 The item has been processed in the country of destination Destination
12 Sep 2021 17:25 The consignment has arrived in the country of destination Destination
10 Sep 2021 17:25 The item is on transport to the country of destination Oversea
05 Sep 2021 17:25 The item is processed at the Post sorting center Oversea
30 Aug 2021 17:25 Consignment received at the Post Acceptance Centre Oversea
25 Aug 2021 17:25 Arrival at export hub HK
25 Aug 2021 07:25 Item is ready for transport HK
24 Aug 2021 11:25 RECEIVING AND PROCESSING CENTER HAS RECEIVED SHENZHEN
24 Aug 2021 11:21 THE PARCELS HAVE BEEN PROCESSED SHENZHEN

[ Voor 88% gewijzigd door xmen op 09-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:23:
Ongeveer 1 maand tussen eerste en laatste track and trace log
Lijkt me dat de verzender dan even mag vertellen bij welk postkantoor het afgehaald mag worden. Daar moet een adres van zijn in de tracking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik moet eerlijk zijn dat ik daar nog nooit een adres van gezien heb in T&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

Qwerty-273

Meukposter

HJYT werkt wel samen met "Belgian Airlines and Belgian Post" volgens hun website. Het kan dus heel goed zijn dat deze wel ergens bij BPost is binnen gekomen. En op een afdeling ligt om verder op weg te worden gestuurd. De track & trace is zichtbaar op welke website? Die van 17track.net of van bpost.be ?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
track&trace niet te vinden op Bpost.

Wel op 17Track of parcelapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Kijk of op de buitenlandse T&T pagina iets staat van 'Last Mile Carrier code', dat is dan het ordernummer van de lokale bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xmen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:53:
track&trace niet te vinden op Bpost.

Wel op 17Track of parcelapp.
Je huidige track&trace code geeft niets aan over de locatie of het doel van het pakketje.

Kan wel in elk land liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Als destination van het pakje staat er wel Belgie.

Last Mile Carrier Code kan ik niet vinden in de track & trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik wil gerust een van de T&T codes met jullie delen.
Misschien halen jullie er meer uit :
HJYTE2133998215YQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xmen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:03:
Ik wil gerust een van de T&T codes met jullie delen.
Misschien halen jullie er meer uit :
HJYTE2133998215YQ
Ik vind je naam in ieder geval wel terug op het trackingnummer, maar er is nul locatiedata beschikbaar. Ze zullen toch op een of andere manier moeten vertellen op WELK postkantoor je pakketje ligt, of lag. Een pakketje van september zal inmiddels wel retour afzender danwel in de shredder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron_123
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-04 13:31
Hetzelfde gehad. Verzender blijft aangeven dat het pakket op het postkantoor ligt en kan niet vertellen waar of via welke transporteur het is gegaan. Ik moet maar even langs gaan bij "het postkantoor"

Aliexpress geeft de verkoper gelijk in een dispute omdat er staat dat het is afgeleverd.

Daarna via Paypal een geschil gestart en zo het geld terug gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ron_123 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:21:
Hetzelfde gehad. Verzender blijft aangeven dat het pakket op het postkantoor ligt en kan niet vertellen waar of via welke transporteur het is gegaan. Ik moet maar even langs gaan bij "het postkantoor"

Aliexpress geeft de verkoper gelijk in een dispute omdat er staat dat het is afgeleverd.

Daarna via Paypal een geschil gestart en zo het geld terug gekregen.
Er zijn maar zeer weinig verkopers op AliExpress die Paypal accepteren, dus die route zal wel niet te bewandelen zijn voor TS, precies omdat PayPal dus het geld terug kan halen.

Ben bang dat je via je CC maatschappij zal moeten terugvorderen, want dit is natuurlijk niet te verdedigen als "afgeleverd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:04

Qwerty-273

Meukposter

Op het tracking nummer HJYTE2133998215YQ vind ik via HJYT alleen maar het referentie nummer XM7P0T136077 . Maar het blijft net zo vaag met de tracking dat het op een postkantoor ligt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15
Zo vaak gehad, pakketje word dan opeens geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MNDutch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:59:
Zo vaak gehad, pakketje word dan opeens geleverd.
Het pakket ligt al ruim anderhalve maand "op het postkantoor". Geef eens een specifieke situatie waar dat het geval zou zijn en het pakket dan geleverd wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bedoelen ze met "postkantoor" niet toevallig Luik? Dat is dé plek waar zendingen nog wel eens weken/maanden blijven hangen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit probleem ken ik. Ook 2 keer gehad nu dat de ik het bij het lokale postkantoor kon ophalen, maar nergens was mij te vertellen welke dat was.

PostNL (in dat geval) kan ook niet op basis van adres alleen bekijken of er ergens pakketjes klaarliggen. Zonder T&T code is het dus verloren. Ik kreeg geen geld terug via Ali en het was te goedkoop om actie te ondernemen, maar had ik wel moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik heb net hele tijd aan de lijn (chat) gehangen met Customer support van Aliexpress.
Nog eens situatie uitgelegd.
Zij gingen contact opnemen met verkoper.
Maar ik heb er weinig hoop op eigenlijk.

Ik heb nog enkele andere bestellingen lopen en vrees dat er eentje op hetzelfde gaat uitkomen (ook Li-ion batterijen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gebeurt vaker dat het in Luik ligt, maar hier lijkt het echt afgeleverd te zijn bij pakketpunt. Aangezien de termijn, verwacht ik dat het al terug is gestuurd, gegeven aan verzender. Vaak blijft een pakje nog maar 7 dagen in het pakketpunt liggen.

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?
Maximaal 7 dagen. Zodra de zending is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen?
We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xmen
Vooruitgang !!

Na mijn chat gisteren met de Aliexpress klantendienst hebben ze bij 1 van mijn 2 orders de dispute ruling aangepast naar 'valid claim'.

Vandaag dus nog maar eens chatten betreffende de 2de.
(Die is gisteren zeker vermeld geweest, maar over het hoofd gezien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Gisteren meer dan 45min gechat met de Aliexpress klantendienst.

Natuurlijk een andere medewerker te pakken gehad die helemaal niet zo meedenkend was.

Het kwam er voor haar op neer dat ik maar vanuit Belgie naar de klantendienst van HJYT moest bellen. (dat is de enige manier van communicatie op hun website).
En anders moest ik maar wachten tot het einde van de dispute. Als ik het echt niet gekregen had zou ik mijn geld wel terugkrijgen ... niet dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Deze morgen het onvermijdelijke binnen gekregen. Dispute beeindigd in mijn nadeel.

Nog eens bijna een uur zitten chatten met de klantendienst van AliExpress. (Is nu een principekwestie geworden)

Voor hun is het enige goede bewijs een officieel document van Bpost dat ze deze zending niet hebben ontvangen.
Bpost wil dit niet geven aangezien zij op geen enkele manier betrokken werden bij dit pakje.
Begrijpelijk (heb aan de klantendienst ook duidelijk het voorbeeld gegeven dat ik van hun geen officieel document ga krijgen ivm een order van bijv banggood)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-08 06:28
Een bekende truc van schimmige verkopers op Aliexpress, waar ik zelf mee te maken heb gehad:
Er wordt niets opgestuurd naar jou, en je krijgt een trackingnummer van een ander pakketje dat naar hetzelfde land verstuurd is. Dat kan een trackingnummer van een willekeurig pakketje van een van hun andere webshops zijn of van prullaria dat naar een willekeurig adres gestuurd wordt.

Om deze truc zoveel mogelijk uit te sluiten altijd 'standaard verzending met Aliexpress' (misschien ook 'CAINIAO' (dochter van Ali)) selecteren, vanwege betere tracking door Ali zelf.

Bij deze truc zal dan door de verkoper toch een trackingnummer van een andere vervoerder gegeven worden, en dan wordt uiteindelijk in jouw voordeel beslist bij een dispuut omdat niet de vervoerder is gebruikt waarvoor door jou betaald is.
N.B. Ik had bij het indienen va het dispuut ook screenshots bijgesloten van PostNL tracking, waaruit duidelijk werd dat de combinatie van het trackingnummer en mijn postcode niet bekend was in hun systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-08 20:56
Helaas hier ook:

- Pakket is bezorgd bij je postkantoor.
- Vervolgens onduidelijk etiket bij scannen.
- Pakket wordt teruggestuurd

Het grote punt was, er stond in de T&T dat het pakket was bezorgd maar dat is het proces om af te wikkelen.

Vervolgens PostNL gebeld, die zegt, we gaan het terugsturen. Ik zeg: Kan je het niet terughalen uit retoursysteem maar dat kan natuurlijk niet met Ali-Express bulk goederen.

Uiteindelijk verloren en geld kwijt, na een dispute. Ook met uitleg en bewijs maar schiet niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
En niemand denkt, de douane maakt er een zooitje van?
Hier een pakket uit Engeland 6 weken ontraceerbaar bij douane inklaring gelegen, pas bij het vrij geven, plop status direct veranderd naar afgeleverd op postkantoor.
Welk postkantoor? We hebben er zoveel in de buurt, uiteindelijk gebeld door de lokale Bruna 2 weken later.
Dat mijn pakket nog 1 dag afhaalbaar was, en ik nog wat euro's moest betalen.

Ik geloof nu dat ons prachtige post.nl systeem, compleet onderuit gehaald wordt door het geldbeluste overheids orgaan en de douane.

Ik bestel tegenwoordig alleen nog uit Ali EU warehouse, en dat werkt eigenlijk heel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 14-11-2021 01:47 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:42:
[...]

Er zijn maar zeer weinig verkopers op AliExpress die Paypal accepteren, dus die route zal wel niet te bewandelen zijn voor TS, precies omdat PayPal dus het geld terug kan halen.

Ben bang dat je via je CC maatschappij zal moeten terugvorderen, want dit is natuurlijk niet te verdedigen als "afgeleverd"
Hangt er denk ik dan vanaf wat je koopt maar behalve ~1.5 jaar terug (ofzo?) toen het even weg was kan ik geen verkopers vinden die geen Paypal accepteren, zou ook gelijk geen zaken doen als ze Paypal weigeren.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGAT schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:37:
[...]

Hangt er denk ik dan vanaf wat je koopt maar behalve ~1.5 jaar terug (ofzo?) toen het even weg was kan ik geen verkopers vinden die geen Paypal accepteren, zou ook gelijk geen zaken doen als ze Paypal weigeren.
Kan je eens wat shops/artikelen linken waar je met Paypal kan betalen? Ik kan ze namelijk amper tot niet vinden. Wellicht is het landgebonden? Mijn account staat op Finland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 05:44:
[...]

Kan je eens wat shops/artikelen linken waar je met Paypal kan betalen? Ik kan ze namelijk amper tot niet vinden. Wellicht is het landgebonden? Mijn account staat op Finland
Ik koop vooral electronica (LEDs, chips enz.) en dat is voor zover ik ben tegen gekomen alleen maar Paypal.
Tenzij Paypal door aliexpress oid geregeld wordt, onafhankelijk van de verkopers?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:14

Eix

Supertip schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:13:
[…]

Ik geloof nu dat ons prachtige post.nl systeem, compleet onderuit gehaald wordt door het geldbeluste overheids orgaan en de douane.
Nee, dat denk ik niet. De pakketten liggen namelijk in de regel helemaal niet bij de Douane. Maar wel bij de douane/inklaringsafdeling van PostNL. Daar gaat het dus mis, ondanks dat je voor die dienst wel gewoon mag betalen. Blijkbaar slagen zij er nog altijd in om consumenten wijs te maken dat het pakket fysiek bij de Douane ligt. En vertraging bij het inklaren dan door hun wordt veroorzaakt.

Om niet verder off-topic te gaan: Meer info kun je nalezen op de website van de Douane: https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ik lees mee want heb een beetje hetzelfde. Ik probeer echter continue contact op te nemen met Aliexpress, maar ik kom nooit verder dan de Eva-bot. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

In mijn situatie iets vrij prijzigs gekocht. Zou er binnen 7 dagen zijn. Na 7 dagen was het nog niet verzonden. De verkoper gecontacteerd, geen reactie maar het pakket werd daarna direct verzonden. De volgende dag zou het al afgeleverd zijn. Het trackingnummer kan ik niets mee, niemand die het kent. Na lang wachten kon ik een dispute indienen. Heel verhaal getikt en afgewezen omdat er "delivered" staat. Ik mag reageren, maar er is geen enkele mogelijkheid dit te doen. Ik kan uitsluitend plaatjes uploaden, verder niets. Dat heb ik gedaan, maar ik krijg vervolgens mails dat ik binnen drie dagen moet reageren, zonder mogelijkheid dit dus te doen. De verkoper reageert nergens op.

Kortom, hoe heb je het voor elkaar gekregen om iemand te spreken?

[Edit] Alibaba chat geprobeerd en gevraagd mij door te sturen naar Aliexpress. Zij zegt dat ik de mails kan negeren. Dat de verkoper iets moet aanleveren niet ik. Toch staat er echt dat ik moet reageren. Zij zegt wachten en dan komt het wel goed. Ik heb er een hard hoofd in.

[ Voor 12% gewijzigd door fw10 op 03-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen
Een duidelijke weg om voorbij Eva te geraken heb ik niet.
Meestal na een aantal moeilijk nietszeggende vragen komt er de mogelijkheid om een helpdeskmedewerker te contacteren.

In 1 dag geleverd zou wel straf zijn.
Wat zegt de track and trace juist ?

[ Voor 18% gewijzigd door xmen op 03-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 12:42
Veel gebruikte 'tracking' bij scam.

Wordt ook vaak gebruikt bij lithium accu's. Allemaal dubieuze winkeltjes, met dubieze namen (xxx orders stores), prijzen die niet realistisch zijn en 0 reviews / allemaal dit jaar 'opgericht'

Verkoper zegt 'dear friend check at your post office'
Ali zegt 'Tracking zegt afgeleverd, dus claim geweigerd'

Paypal doet er soms wat mee, Aliexpress in een enkel geval (na het overleggen van een shitload aan dingen)

Praktijk is de creditcardmaatschappij de beste kans om je geld terug te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
@xmen Dank, ik gooi er allerlei vragen in, maar kom er niet voorbij. Gelukkig via Alibaba doorverwezen, maar eerlijk gezegd denk ik dat mij dit niets gaat opleveren.

De complete T&T bestaat uit 3 regels:

2021.11.26 21:05 (GMT-7): Bezorging succesvol
2021.11.25 19:46 (GMT-7): Zending verzonden vanuit het magazijn
2021.11.25 19:35 (GMT-7): Inpakken van zending voltooid

PS: Excuses dat ik gebruik maak van je topic. Ik probeerde even in te haken op het chat-verhaal.

@DJSmiley
Ik denk inderdaad ook dat het trackingscam is. Opmerkelijk genoeg heeft deze shop duizenden reviews, waarvan +/- 95% positief. De afgelopen twee weken is het echter schering en inslag. Ik ben niet de enige, maar voor dat argument was Aliexpress niet gevoelig. Zij zeggen dat het geleverd is en bieden geen enkele mogelijkheid te reageren.

Geef een reactie (upload geldig bewijs of reageer op onze oplossing) om uw probleem op te lossen. Deadline: 2021-12-06 00:53:16

Maar er is geen reactieveld, mails worden gebounced en chat is niet aanwezig. Ik kan alleen berichtjes naar de verzender sturen, die ze geeneens leest. Ik heb in Photoshop maar wat teksten op de zeer dubieuze T&T geplakt en geupload (want meer kan ik niet doen), maar de status blijft onveranderd. Ik denk niet dat het zin heeft. Frustrerend vind ik dat ik bijna zo'n 10 jaar klant ben. Ik heb ontzettend veel bij Aliexpress gekocht en nooit gebruik hoeven maken van de geschillen-functie. Als ze mij nu in de kou laten staan, dan zal ik er geen cent meer uitgeven. Daar zal men ongetwijfeld niets van voelen, maar dat is puur uit principe.

Ik heb betaald met Paypal. Ik wacht tot 6 december en als er dan niet magisch gebeurd dan probeer ik het via hen terug te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door fw10 op 03-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:08

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb hetzelfde gehad met een bestelling. Vooral bij combined shipping door Ali zelf gaat het nog wel eens mis. PayPal heeft gevraagd om aangifte te doen bij de politie en na het indienen van de aangifte als bewijs heb ik mijn geld terug gekregen van PayPal.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen
Levering in 1 dag en een uur.
Welke shipper heeft dit ingevoerd ? (op parcelsapp.com wordt dit achteraan elke regel opgegeven).

Ik had 2 dergelijke gevallen. In 1 geval heb ik de customer service kunnen ompraten om de dispute te laten aanpassen. In het andere geval was het praten tegen een muur. (en in cirkeltjes ronddraaien.)
Ik denk dat het puur te maken heeft met wie je aan achter de chat krijgt.

Het enige dat ze aanvaarden in die dispute is een officieel document van een 3de partij.
In mijn geval vroegen ze een officiele document van Bpost om aan te geven dat ze de zending nooit ontvangen hebben. (Bpost wou dit niet doen omdat het pakje nooit in hun netwerk is aangekondigd, noch er ooit geweest was). Heb er even aan gedacht om zelf een document op te stellen -> maar dat ging mij wat te ver.
Een aangifte bij de politie zou misschien ook kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door xmen op 04-12-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Parcelapp en 17track, of welke site dan ook, kennen het nummer niet. Het geld interesseert me inmiddels niet meer, het principe wel. Via Eva kom ik niet in de chat, via Anna wel. Ik heb er nu twee gesproken, maar volgens mij zijn het gewoon callcenter medewerkers die een lijstje afwerken. Ik heb niet het idee dat ze veel kunnen of uberhaupt je vragen / antwoorden lezen. Ze blijven maar terugkomen op het "feit" dat het geleverd is. Dat het postkantoor er nooit van gehoord heeft, dat het tracking ID overal onbekend is, dat iets niet in 1 day geleverd kan worden, dat de verkoper niet reageert, dat het klachten regent de afgelopen weken, etc. ze lezen het geeneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik kan je niet meer volgen.
Als het tracking nummer op geen een van de tracking apps gekend is. Van waar haal jij dan de tracking info ?
En waar baseert Aliexpress zich dan op om de claim in jou nadeel te 'rulen' ?
Normaal zijn ze wat dat betreft wel rechlijning (bij mij verwezen ze van de klantendienst ook steeds naar 17track)

Dat het nu een principe kwestie is, snap ik best.
Ik heb ook met het idee gespeeld om mijn Aliexpress account volledig op te zeggen. Het enig wat me op dat moment heeft tegen gehouden waren de andere bestellingen die nog op weg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@xmen Het is Cainiao Warehouse Express shipping. De enige plek waar ik die T&T kan volgen is via Aliexpress of via global.cainiao.com. Beiden geven de drie regels terug die ik op vrijdag 3 december 2021 22:58 gepost heb. Op 17 track (en elke andere app) krijg ik niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Supertip schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:13:
Ik denk eigenlijk vooral dat dubieze Chinese webshops er een zooitje van maken. Als je iets op een consistente, betrouwbare en tijdige manier wil ontvangen is dat doorgaans niet echt de plek waar je het beste kan bestellen.

Ik snap aan de ene kant wel dat het een principekwestie is, maar aan de andere kant vraag ik me ook af hoeveel moeite je gaat steken in zo'n toko die hierna hoe dan ook de schouders ophaalt en gewoon weer verder gaat met het scammen van duizend anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 06-12-2021 08:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 20:12

Freakie1NL

Grote Baas

DJSmiley schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:28:
Veel gebruikte 'tracking' bij scam.

Wordt ook vaak gebruikt bij lithium accu's. Allemaal dubieuze winkeltjes, met dubieze namen (xxx orders stores), prijzen die niet realistisch zijn en 0 reviews / allemaal dit jaar 'opgericht'

Verkoper zegt 'dear friend check at your post office'
Ali zegt 'Tracking zegt afgeleverd, dus claim geweigerd'

Paypal doet er soms wat mee, Aliexpress in een enkel geval (na het overleggen van een shitload aan dingen)

Praktijk is de creditcardmaatschappij de beste kans om je geld terug te krijgen
Daarom de tip om je PayPal aan je CC te koppelen.
Kan je wel gezeik met PayPal mee krijgen als die een claim afwijzen en je vervolgens naar je CC maatschappij gaat. Maar dat kan het soms waard zijn.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Ik heb net een update gehad over mij dispute, ik snap niet zo goed wat men nu zegt en welke actie er vereist is:

Mail 1

The following is the final solution of your dispute:
- Package sent to a wrong address: Valid
- Solution1: Waiting and response

ResponseDays:3(Days)

Mail 2
Important reminder: your order dispute [nr-stond-hier] requires your response. Please log in here to submit the requested info .

En uiteraard wederom geen mogelijkheid tot reactie.

@Freakie1NL
Goede tip. Ik dacht dat Aliexpress een goede dekking had. De verkopers doen altijd zo spastisch over goede reviews, maar dit blijkt dus behoorlijk tegen te vallen. Ik heb Paypal nog als backup, maar een CC als backup van je backup is (als ik dit zo allemaal terug lees) geen overbodige luxe. Ik heb vorig jaar nog een fietsframe van +/- 1000 euro gekocht. Was gewoon netjes geleverd e.d. maar ik zou er nu wel 3x over na denken.

[ Voor 31% gewijzigd door fw10 op 06-12-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen
Ik denk dat dit goed nieuws is voor jou.

Ik zou eens inloggen in je Aliexpress account, naar disputes gaan en daar de status bekijken.
Mails zijn inderdaad niet heel duidelijk en ik heb ook al voorgehad dat ze niet in chronologische volgorde komen, dat maakt het allemaal verwarrend.

In een dispute kan je altijd reageren door : je opmerking aan te passen, bijkomende proof te uploaden, voorstellen van Aliexpress of verkoper (bovenaan) te accepteren / of te weigeren.
Het lijkt me dat je in dit geval gewoon het voorstel van Aliexpress moet aanvaarden.

[ Voor 8% gewijzigd door xmen op 06-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik had inderdaad naar de status gekeken, maar ik krijg nog steeds alleen dit in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZzbCX3I-g5mFof9apCGhjtVXr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sQJj9Ft3zGBJ1jx0Syf4Iw7.png?f=fotoalbum_large

Geen commentveld of iets dergelijks. Ik kan wel foto's uploaden, dus dat is wat ik dan maar doe. Gewoon afbeeldingen met teksten.

[ Voor 17% gewijzigd door fw10 op 06-12-2021 12:12 . Reden: Groter screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het scherm nier herken .. en heb ook geen disputes lopen om te zien of ze onlangs de layout veranderd hebben of dat dit door bijv taalinstelling is (bij mij staat standaard alles op engels).

Heb je niet ergens in dit scherm 'AliExpress' Proposal' ? Met mogelijkheid om te accepteren ?
Zou direct naast jouw voorstel bovenaan de pagina moeten staan.

[ Voor 9% gewijzigd door xmen op 06-12-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Als het verzonden is met Cainiao, dan heb je niks te maken met de verzender, maar dan gaat Ali intern uitzoeken waar ze je pakketje kwijt zijn geraakt, en de kans dat je je geld terug krijgt is zo goed als 100%

Check ff het (i)'tje bij Afhandeling AliExpress, waarschijnlijk staat daar dat ze intern gaan kijken omdat het een zaak van Aliexpress shipping is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ik heb mijn settings op Engels gezet en het volledige scherm geupload in mijn vorige post. Ik heb wel mijn naam en ordernr weggehaald. Ik heb helaas geen knoppen waarmee ik iets zou kunnen accepteren. Onder het "i-tje" staat: If you can't come to an agreement with the seller before {0}, AliExpress will step in to help solve the issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je er helemaal geen tekst bij zetten? Voor mij is aliexpress dispute alweer een tijdje geleden, maar dat kon toch altijd wel?

[ Voor 81% gewijzigd door teacher op 06-12-2021 12:18 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen
Dat is mijn dispute scherm -> nu net aangemaakt voor jou. (Ga ik direct deleten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KETsB1jUIFXR6LqPkQD8zGeMUjc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ITyZS8sVlgpszRiBtUS1HzdK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door xmen op 07-12-2021 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
teacher schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:17:
Kan je er helemaal geen tekst bij zetten? Voor mij is aliexpress dispute alweer een tijdje geleden, maar dat kon toch altijd wel?
Ik heb nog nooit een dispute gehad, dus ik heb geen idee. Ik kan het nu in ieder geval niet. Ik heb het ook geprobeerd in de app en met een andere browser. Volgens de chat wachten ze niet op mij, maar op de verkoper. Dat is echter nergens uit op te maken. Het lijkt alsof ze op mij wachten.

@xmen

Dank voor je screenshot. Misschien heeft het met de rede te maken. Ik heb "Purchase Protection guarantee is running out, but the package is still in transit. " aangevinkt omdat dit de optie was die het dichtste in de buurt kwam. Er was geen mogelijkheid om "not delivered" of iets soortgelijks aan te vinken. Ik moest perse een rede kiezen, het was geen vrije invoer. Waarschijnlijk omdat er "delivered" bij Cainiao staat. Dat is ook waarom mijn dispute eerst afgewezen was "has been delivered".

[ Voor 34% gewijzigd door fw10 op 06-12-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Ik heb ook al disputes geopend met "Purchase Protection guarantee is running out, but the package is still in transit". scherm was ongeveer hetzelfde.

Hoe kom jij aan dit scherm ? want you breadcrum toont ook iets anders dan de mijne.

Ik navigeer altijd zo naar mijn disputes :
Helemaal boven rechts : Account -> My Orders -> Dan krijg je een order list.
Met bovenaan de filters : Awaiting Payment, Awaiting shipment, Awaiting delivery, deleted orders, Manage feedback, Disputes.
Als je daar op disputes clicked krijg je een lijst met de disputes (bij mij nu terug leeg) en daar click ik op dispute details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Scherp dat je zag dat het de breadcrumb anders is. Ik doe het echter precies zoals jij. Ik kom vervolgens bij deze URL: trade.aliexpress.com/issue/fastissue/Detail.htm?tradeOrderLineId=-hier-het-order-id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Dan weet ik ook even niet wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 16:53
Ik heb in 2019 ook een probleem gehad waar initieel gesteld werd dat het een probleem met een etiket was. Daarna zou ik getekend hebben en nog een sloot aantoonbare onzin.
Dispuut afgewezen aangezien men bij AliExpress er van uit ging dat de vervoerder de zaakjes in orde had en documentatie had.
Ook bij mij was dit een principe kwestie aangezien er geen zak klopte van het verhaal van de vervoerder en er nooit meer wat besteld.

Ruim een jaar na dato een excuus gekregen en mijn geld terug. De verkoper in kwestie bleek 98+% van de pakjes op te sturen i.p.v. alles. De afhandeling hier in Europa is slordig genoeg door het volume dat men er mee weg komt.
Er is alleen geen enkele kans dat men dat hier gaat toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08 16:28
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik ga per het volgende principe:

"Alles wat ik op AliExpress bestel is een gok of ik het krijg en/of dat het daadwerkelijk is wat ik bestel."

Aan de hand van dat principe bepaald ik hoeveel geld ik bereid ben kwijt te raken. En als ik het dan wél krijg heb ik mazzel :) Ik besteld dus nooit meer dan 30eu en bij voorkeur via PayPal.

Ze weten dat je ze toch niets kunt maken. Ze weten dat het toch te duur is om terug te sturen. Ze weten dat het voor de meeste toch teveel gedoe is om er tegenin te gaan. En daar maken ze gebruik van.

Wat ik toevallig weet ik dat lege beoordelingen ze zeer doet. Hoe hoger de beoordeling, des te prominenter AE ze op de site toont voor vergelijkbare producten.

Offtopic: Bestel uberhaupt gewoon zo min mogelijk uit China (waar mogelijk). Al dat geld gaat nu uit de EU en in CH, en het is niet perse dat die echt gezond bezig zijn, die zijn gewoon de wereld aan het opkopen momenteel. Lekker NL zelf blijven sponsoren, ook al is het een eurootje meer (tenzij je zeker weet dat het NL bedrijf t 1:1 haalt uit China, dan heeft t beperkt zin nee).

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-08 09:20
In je scherm zie ik ook de optie "Spain" staan. Is dit de keuze van waar het verzonden wordt?
Zo ja, het tracking nummer verwijst naar verzending vanuit China.
Ik heb dit ook al voor gehad en geld terug gekregen omdat plaats van verzending niet diegene was die ik had gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

xmen schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:51:
Dat is mijn dispute scherm -> nu net aangemaakt voor jou. (Ga ik direct deleten)

*Knip*
Houd er rekening mee dat je adres in het screenshot staat (als ik het goed heb gezien).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Er is niets in mijn scherm veranderd, behalve de ene regel tekst die er stond. Er staat nu " Please respond to the proposal or upload further supporting info before 2021-12-09 01:38:54 " Nog altijd geen extra knoppen, toelichting, mail, etc. Gewoon exact hetzelfde scherm. Ik kan er dus niets mee. In de app is die ene regel tekst ongewijzigd. Er staat daar niets over een "voorstel".

@scatman Nee, het was Polen, omdat het er dan binnen 7 dagen zou zijn. Het pakket is echter nooit in Polen geweest, zogenaamd alleen in Spanje. Overigens als ik de andere beoordelingen lees, ben ik niet de enige. Heb je in Spanje besteld, dan is het pakket zogenaamd in Italie, in Duitsland dan is het in Frankrijk en ga zo maar door. De reputatie van de verkoper was ruim 95% maar zit de laatste twee weken op 40-50%.

@Martijn.C.V Ik had toch meer verwacht van de zogenaamde aankoopbescherming. Maar ik snap je punt nu wel.

@Ashilh Een jaar!? Zo'n vechtlust heb ik toch niet voor dit principe ;)

[ Voor 3% gewijzigd door fw10 op 07-12-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
fw10 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:06:
@scatman Nee, het was Polen, omdat het er dan binnen 7 dagen zou zijn. Het pakket is echter nooit in Polen geweest, zogenaamd alleen in Spanje. Overigens als ik de andere beoordelingen lees, ben ik niet de enige. Heb je in Spanje besteld, dan is het pakket zogenaamd in Italie, in Duitsland dan is het in Frankrijk en ga zo maar door. De reputatie van de verkoper was ruim 95% maar zit de laatste twee weken op 40-50%.
Dat was voor mij een reden om een dispute te openen:
Ik had voor verzending uit België gekozen omdat ik iets dringends nodigs had. Het is volgens track & trace echter uit China verzonden. Hiervoor geld terug gekregen van Ali :)

[ Voor 27% gewijzigd door scatman op 07-12-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
:)

[ Voor 99% gewijzigd door scatman op 07-12-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fw10
Zojuist mijn geld teruggekregen. De verkoper is, zo te zien, met de noorderzon vertrokken. Hij kreeg de afgelopen week ongeveer 80% 1* reviews (voorheen nog geen 5%), dus dat zal er wel mee te maken hebben. Ik heb in mijn review van de dispute wel duidelijk gemaakt dat ik absoluut niet te spreken ben over de bereikbaarheid en dat het gehele proces compleet onduidelijk was. Daarnaast heb doorgegeven dat ik weliswaar blij ben met de terugbetaling, maar dat het pure willekeur lijkt. Ik zie in de reviews velen in dezelfde situatie die geen gelijk krijgen. Dat is gewoon absurd. De verkoper kan dus weken lang overduidelijk mensen oplichten en er in de meeste gevallen nog mee weg komen ook. Het heeft mijn vertrouwen in ieder geval wel geschaad. Ik zal er nooit meer echt dure spullen kopen, dus dat heb ik ze ook gezegd ook. Het zal waarschijnlijk niets uitmaken, maar ik heb mijn frustratie in ieder geval geuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Nauwelijks enkele maanden verder ... en nu weer een ander probleem.

2 bestellingen gedaan.
Door aliexpress samengestoken met combined shipment.

Bij het aankomen van de zending en het openen van het pakje blijkt er maar 1 bestelling in de combined shipment te zitten.

Dispute geopend, maar die wordt automatisch gesloten met 'not valid' aangezien de track and trace toont dat het pakje geleverd is (en ik aangegeven heb die ene bestellingen ontvangen te hebben).

Als ik deze dispute ook verlies .. dan is het einde Aliexpress voor mij.
Als ze niet kunnen garanderen dat de bestelde en betaalde items aankomen. Dan hoeft het niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:06
Ik ben allang klaar met Ali. Voor echt kleine prulletjes wil ik nog wel eens shoppen bij Ali. Maar meestal ga ik direct naar Amazon. Snellere verzending en met BTW nauwelijks goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Update van aliexpress.
Dispute is nu veranderd naar valid. Maar ik moet wel voor een officieel document van verzender zorgen dat er iets uit het pakket verdwenen is tijdens transport.
proof guide
1.the picture of the external package.
2.the official statement from your local shipping company that the package was shorted during the transit.
If theres no any evidence above provided before the deadline and seller provided valid shipping information which shows the correct quantity in the end , would release the payment to the seller and close the dispute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xmen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:16:

2 bestellingen gedaan.

Bij het aankomen van de zending en het openen van het pakje blijkt er maar 1 bestelling in de combined shipment te zitten.
Hier iets vergelijkbaars, combined shipment van 3 bestellingen, 2 bestellingen in het pakket en 1 voor iemand in Zwitserland, tracking van de ontbrekende bevat dezelfde data als de combined shipment (oftewel afgeleverd). Ali-verkoper reageert nergens op, dispute geopend, nog steeds geen reactie.

Overigens is het aanleveren van fotografisch bewijs bij een dispute wel lastig, Ali gooit er zoveel compressie overheen dat je de tekst op de labels niet meer kan lezen 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
Dat compressie probleem ervaar ik niet.

Je kan evidence uploaden tot een bepaalde grootte. Ik verklein de foto's zodat dit hier onder valt. Maar bij mij blijven de foto's nog goed 'leesbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:08

ITsEZ

parttime all-rounder

xmen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:16:

2 bestellingen gedaan.

Dispute geopend, maar die wordt automatisch gesloten met 'not valid' aangezien de track and trace toont dat het pakje geleverd is (en ik aangegeven heb die ene bestellingen ontvangen te hebben).

Als ik deze dispute ook verlies .. dan is het einde Aliexpress voor mij.
Als ze niet kunnen garanderen dat de bestelde en betaalde items aankomen. Dan hoeft het niet meer voor mij.
Was de vorige bestelling niet genoeg leergeld om gewoon met creditcard of Paypal te bestellen? Die geven een veel betere bescherming.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
ITsEZ schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:23:
[...]
Was de vorige bestelling niet genoeg leergeld om gewoon met creditcard of Paypal te bestellen? Die geven een veel betere bescherming.
Creditcard was inderdaad veiliger geweest.
Paypal heb ik nog maar bij heel weining verkopers gezien op Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

xmen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:56:
Dat compressie probleem ervaar ik niet.

Je kan evidence uploaden tot een bepaalde grootte. Ik verklein de foto's zodat dit hier onder valt. Maar bij mij blijven de foto's nog goed 'leesbaar'.
Dat zag ik daarna pas, maar mijn foto's werden zonder waarschuwing dat ze te groot waren geaccepteerd.

Ali heeft mijn kant gekozen trouwens :o , gezien de ervaringen van anderen met dat combined shipping dat nog wel eens verkeerd gaat had ik dat niet verwacht.

Oscar Wilde

Pagina: 1