Beamer aankoop advies voor rond de €1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:16
Ik ben in de markt voor een beamer voor rond de €1000. Al lang een wens geweest en met de verhuizing en bijkomende verbouwing heb ik hier ook rekening mee gehouden door een verticaal geplaatste 50mm afvoerbuis in de muur weg te smeren waar nu de bank staat. Deze gaat via de kruipruimte naar het TV meubel zodat het geheel kabel loos weggewerkt kan worden voor een hoge W.A.F.

Idee is om aan het plafond aan de "projectiekant" een elektrisch uitklapbaar scherm te plaatsen en die weg te werken in een koof.

Gebruiksomstandigheden:
- Kijk afstand ongeveer 3,5-4 meter.
- Bevestiging aan plafond boven bank
- Gebruiksruimte woonkamer
- Voornamelijk 's avonds
- Voornamelijk voor het kijken van films en series (af en toe F1, EK, WK)
- Kamer is overdag of bij schemering redelijk te verduisteren door gordijnen

Er is echter een heleboel keuze tegenwoordig voor dit budget. Geen native 4K natuurlijk, maar wel 4K d.m.v. pixel shift. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb zelf de volgende modellen gevonden:

Optoma UHD38
- 4000 lumen
- Contrast 1.000.000:1
- HDR
- 28dB

BenQ W1720
- 2000 lumen
- Contrast 10.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 100% Rec. 709
- 33dB

BenQ TK850
- 3000 Lumen
- Contrast: 30.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 30dB

Wat zou het beste zijn voor mijn situatie? Meer Lumens? Meer contrast? Of toch de stilste omdat de beamer 2 meter boven ons hangt aan het plafond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:44

Funky22

Guild invite

Epson tw-7000 zeker ook toevoegen

Al die opgegeven waardes zeggen 2x niks, er is geen één van die projector die ook maar 1500 lummen haalt laat staan dat ze 50% van hun opgegeven contrast halen.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Funky22 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:42:
Epson tw-7000 zeker ook toevoegen

Al die opgegeven waardes zeggen 2x niks, er is geen één van die projector die ook maar 1500 lummen haalt laat staan dat ze 50% van hun opgegeven contrast halen.
Bedankt voor je reactie. Waar moet ik dan op letten als de opgegeven waardes niks zeggen? Wat zou jij adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:44

Funky22

Guild invite

De juiste waardes kan je vinden bij calibirateurs die deze hebben nagemeten
Maar geloof me tussen opgegeven en gemeten waarde zit een serieus verschil

Een vb de Tw 9400 wat een heel andere klasse van projector is dan bovengenoemde heeft opgegeven 2600 Lumen
Hier de waardes gemeten door Mediasluis:
https://mediasluis.nl/review/epson-eh-tw9300-eh-tw9300w

Veel van de 4000 die Optoma bij zijn UHD38 opgeeft gaat er na realistische metingen niet meer overblijven

Voor jou budget moet je gewoon voor de Espon Tw-7000 gaan. (Us model noemt die HC 3200)
Voor 999 koop je hem bij ITC Home Theater Inclusief 4 calibraties, de 3 hercalibiraties zijn dan op 200/600/1200 uur branduren.

[ Voor 12% gewijzigd door Funky22 op 09-11-2021 19:42 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk op het moment voor mijzelf naar de nebula max 4k (led beamer) of the Xgimi horizon pro(4k led) beide niet echt 4k maar goed betaalbaar en met ongeveer 3 jaar gebruikers tijd voor de lamp zie ik tegen die tijd wel weer of er iets beters is(lampen zijn voor zover ik weet niet vervangbaar).
Ze hebben minder lumen maar ze produceren ook minder warmte, ik ga denk ik de duurdere xgimi kopen aangezien ik een dedicated cinema room maak dus donker zal het er wel zijn dus de lumen maakt wat minder uit voor mij.
Link Xgimi:
https://www.bol.com/nl/nl...-beamer/9300000040871210/
link Nebula:
https://www.amazon.nl/Neb...al-3D-Audio/dp/B081YRKWR3
Maar ze zijn wel duurder dan jou budget toe laat maar ik dacht ik wil het toch laten weten dat er nog meer is dan gewone beamers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
Bedankt voor de reacties @Verwijderd en @Funky22. Ik ga mij nog even inlezen; LED beamers lijken ook een goed optie maar neig toch het meeste naar de TW-7000. Ik hoop op een mooie black friday deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Update: Knoop doorgehakt en de TW-7000 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
ik ben benieuwd naar je ervaringen qua geluidsproductie.

ik heb inmiddels meerdere beamers geprobeerd, maar alles zit boven de 28dB qua geluidsniveau. En dat is toch hoorbaar als je naast de beamer zit.

Misschien verwacht ik teveel, maar bestaat er niet een beamer met praktisch geen geluidsproductie?
Pagina: 1