Ik ben in de markt voor een beamer voor rond de €1000. Al lang een wens geweest en met de verhuizing en bijkomende verbouwing heb ik hier ook rekening mee gehouden door een verticaal geplaatste 50mm afvoerbuis in de muur weg te smeren waar nu de bank staat. Deze gaat via de kruipruimte naar het TV meubel zodat het geheel kabel loos weggewerkt kan worden voor een hoge W.A.F.
Idee is om aan het plafond aan de "projectiekant" een elektrisch uitklapbaar scherm te plaatsen en die weg te werken in een koof.
Gebruiksomstandigheden:
- Kijk afstand ongeveer 3,5-4 meter.
- Bevestiging aan plafond boven bank
- Gebruiksruimte woonkamer
- Voornamelijk 's avonds
- Voornamelijk voor het kijken van films en series (af en toe F1, EK, WK)
- Kamer is overdag of bij schemering redelijk te verduisteren door gordijnen
Er is echter een heleboel keuze tegenwoordig voor dit budget. Geen native 4K natuurlijk, maar wel 4K d.m.v. pixel shift. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zelf de volgende modellen gevonden:
Optoma UHD38
- 4000 lumen
- Contrast 1.000.000:1
- HDR
- 28dB
BenQ W1720
- 2000 lumen
- Contrast 10.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 100% Rec. 709
- 33dB
BenQ TK850
- 3000 Lumen
- Contrast: 30.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 30dB
Wat zou het beste zijn voor mijn situatie? Meer Lumens? Meer contrast? Of toch de stilste omdat de beamer 2 meter boven ons hangt aan het plafond?
Idee is om aan het plafond aan de "projectiekant" een elektrisch uitklapbaar scherm te plaatsen en die weg te werken in een koof.
Gebruiksomstandigheden:
- Kijk afstand ongeveer 3,5-4 meter.
- Bevestiging aan plafond boven bank
- Gebruiksruimte woonkamer
- Voornamelijk 's avonds
- Voornamelijk voor het kijken van films en series (af en toe F1, EK, WK)
- Kamer is overdag of bij schemering redelijk te verduisteren door gordijnen
Er is echter een heleboel keuze tegenwoordig voor dit budget. Geen native 4K natuurlijk, maar wel 4K d.m.v. pixel shift. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zelf de volgende modellen gevonden:
Optoma UHD38
- 4000 lumen
- Contrast 1.000.000:1
- HDR
- 28dB
BenQ W1720
- 2000 lumen
- Contrast 10.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 100% Rec. 709
- 33dB
BenQ TK850
- 3000 Lumen
- Contrast: 30.000:1
- 10 Bit kleurdiepte
- HDR
- 30dB
Wat zou het beste zijn voor mijn situatie? Meer Lumens? Meer contrast? Of toch de stilste omdat de beamer 2 meter boven ons hangt aan het plafond?