Printer/scanner zonder verplicht online / cloud account?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-11-2021
Beste kenners en ervaringsdeskundigen!
Heb je tijd en zin om deze huis-tuin- en keuken leek advies te geven? Alvast bedankt :-)
Ik zoek een printer die voldoet aan de volgende criteria:

1. Nieuwprijs liever niet meer dan 140 euro.
2. Scannen en printen zonder verplicht online account of verplicht gebruik cloud moet mogelijk zijn!
3. Werkt met Mac Os High Sierra versie 10.13.6 ( Hoger niet mogelijk).
4. Ik zal gemiddeld circa 15 zwart wit prints met tekst per maand doen op A4. Andere formaten niet noodzakelijk. Ik ben niet voornemens om foto's te printen.
5. Kleur mag, maar niet strikt noodzakelijk.
6. Ik wil geen verplichte app op smartphone/ Iphone om überhaupt te kunnen printen of scannen. Ik wil gewoon vanaf de Mac kunnen printen.
7. Mijn laatste printer was een HP Deskjet F380 . Een oudje. Het stoorde mij dat je geen zwart wit cartridge kon gebruiken als je geen kleureninkt cartridge had. Dus liefst een printer waarbij dat geen voorwaarde is!
8. Stapels printen is niet noodzakelijk.
9. Dubbelzijdig printen is niet noodzakelijk.
10. Tot slot is draadloos printen ook niet noodzakelijk. Tenzij dit kan zonder een app te hoeven installeren op de Iphone. Of zonder dat je dus een soort cloud account hoeft aan te maken.

Ik hoop dat iemand een tip voor mij heeft.
Alvast bedankt!

LiveFree

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
Met veel van deze eisen kun je in de Pricewatch ook aan de slag. Kortom: wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
oohh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:12:
Met veel van deze eisen kun je in de Pricewatch ook aan de slag. Kortom: wat heb je zelf al gevonden?
Ik weet niet wat Pricewatch is. Ik ben hier nieuw op het forum. Natuurlijk heb ik zitten googlen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
oohh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:12:
Okay ik zie nu inderdaad bovenaan deze site 'pricewatch' staan. Maar ik zie geen filter op 'online account' of ' cloud' gebeuren. En dat is vooral wat ik niet wil. Of zie ik dat filter over het hoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:17
Een beetje overdreven die vereisten. of anderes gezegd: geen zorgen maken. Want de meeste of alle printers verplichten niet tot het gebruik van "app"els.

Als je maar 15 velletjes tekst per maand print, zou ik de compactste en goedkoopste printer kopen. En dat was het.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:13:
[...]

Ik weet niet wat Pricewatch is. Ik ben hier nieuw op het forum. Natuurlijk heb ik zitten googlen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. :)
Welkom op Tweakers! De Pricewatch is het onderdeel waar je producten en prijzen kunt vergelijken. Je kunt hier o.a spelen met je eisen en een selectie maken van een aantal producten. Als je dat lijstje hier kunt delen, kunnen we misschien gericht advies geven. Zou je daar eerst zelf naar kunnen kijken?

Wel zou ik, mede gelet op je eisen, ook kijken naar laserprinters. Toners drogen namelijk niet uit en zijn relatief goedkoper dan cartridges (voornamelijk als je compatibles koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 18:40

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:10:

2. Scannen en printen zonder verplicht online account of verplicht gebruik cloud moet mogelijk zijn!
heb al een tijdje geen printers gekocht, maar een verplicht online/cloud account is voor mij nieuw, welke merken hebben dat?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Maulet schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:18:
Een beetje overdreven die vereisten. of anderes gezegd: geen zorgen maken. Want de meeste of alle printers verplichten niet tot het gebruik van "app"els.

Als je maar 15 velletjes tekst per maand print, zou ik de compactste en goedkoopste printer kopen. En dat was het.
Welke printer vereist geen app of cloud bij scannen dan? Heb je een tip?

Ik zat namelijk eerst te kijken naar HP printers met een inkt abonnement. Maar toen kwam ik er achter dat om te kunnen scannen, je dus eerst ergens moet inloggen enzo. Daar heb ik geen behoefte aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
Als je met zwart-wit genoegen neemt, zou ik absoluut voor een laserprinter gaan. Die zijn gewoon zo veel degelijker. Brother is dan een merk zonder fratsen, HP (in elk geval de goedkopere modellen) in steeds grotere mate het tegenovergestelde. Als ik je maximumprijs invul, blijven er maar drie modellen over.

[ Voor 31% gewijzigd door Z-Dragon op 10-11-2021 10:01 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik kan Brother printers aanraden, daar kan je prima printen/scannen/kopieren zonder account. ook kan je wel mobiel printen met een App, maar daar hoef je je verder niet in te registeren of een account te hebben. Die app is enkel om direct met de printer te verbinden. Op je mac heb je die niet nodig, dat is alleen voor iPhone (of Android)

Met je lage volume aan printjes, zou ik dan ook aanraden om een Laserprinter te nemen, in zwart/wit, met scanner. Kijk eens bij 123inkt naar de laser all in ones - niet alleen hebben ze meestal een goede prijs, ze verkopen ook de toners die bij de printers horen. Dat scheelt al snel een hoop geld en bij 123inkt selecteren ze de printers op goed werkendheid met immitatietoner.

Toner droogt niet uit dus je zit nooit met kapotte cartridges/verstopte kanalen en dat soort fratsen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-11-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Tens schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:21:
[...]

heb al een tijdje geen printers gekocht, maar een verplicht online/cloud account is voor mij nieuw, welke merken hebben dat?
Onder andere HP in combinatie met een inkt abonnement. Maar ik ben nog niet zo ver om te weten of HP ook nog recente modellen printers heeft waarbij dat dus niet hoeft. Wellicht zonder een inkt abonnement. Het zijn gewoon te veel opties. Zoals ik al zei in een ander bericht zie ik door de bomen het bos niet meer .

Ze vermelden het ook niet bij de specificaties op sites als kieskeurig of een account of cloud opslag voor scannen verplicht is. Alleen op een klachten forum kwam ik dit fenomeen dus tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:23:
Ik kan Brother printers aanraden, daar kan je prima printen/scannen/kopieren zonder account. ook kan je wel mobiel printen met een App, maar daar hoef je je verder niet in te registeren of een account te hebben. Die app is enkel om direct met de printer te verbinden. Op je mac heb je die niet nodig, dat is alleen voor iPhone (of Android)

Met je lage volume aan printjes, zou ik dan ook aanraden om een Laserprinter te nemen, in zwart/wit, met scanner. Kijk eens bij 123inkt naar de laser all in ones - niet alleen hebben ze meestal een goede prijs, ze verkopen ook de toners die bij de printers horen. Dat scheelt al snel een hoop geld en bij 123inkt selecteren ze de printers op goed werkendheid met immitatietoner.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga even verder onderzoeken op jouw suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:26

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:25:
[...]

Onder andere HP in combinatie met een inkt abonnement. Maar ik ben nog niet zo ver om te weten of HP ook nog recente modellen printers heeft waarbij dat dus niet hoeft. Wellicht zonder een inkt abonnement. Het zijn gewoon te veel opties. Zoals ik al ze in een ander bericht zie ik door de bomen het bos niet meer .

Ze vermelden het ook niet bij de specificaties op sites als kieskeurig of een account of cloud opslag voor scannen verplicht is. Alleen op een klachten forum kwam ik dit fenomeen dus tegen.
Dat HP Instant Ink is toch echt een optioneel abonnement volgens mij. Wellicht als je met installatie niet oplet 'automatisch' geactiveerd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Dank, maar ik had het inmiddels gevonden :-). Al zit het criterium ' verplicht online account om te kunnen scannen' er niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:35:
[...]

Dank, maar ik had het inmiddels gevonden :-). Al zit het criterium ' verplicht online account om te kunnen scannen' er niet tussen.
Dit begint beetje zeurderig te worden. Íedere printer kan gewoon standalone functioneren. Gewoon nergens je emailadres invullen mocht er al omgevraagd worden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
warhamstr schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:36:
[...]

Dit begint beetje zeurderig te worden. Íedere printer kan gewoon standalone functioneren. Gewoon nergens je emailadres invullen mocht er al omgevraagd worden.
Zeurderig...? Ik ben niet je moeder hoor...of misschien ook wel ;-) ?

Het gaat mij niet eens om een een of ander e-mail adres invullen. Het gaat mij er om dat je dus continu verbinding met internet zou moeten hebben om überhaupt te kunnen scannen. Tenminste dat las ik op een klachtenforum over een HP printer met inktabbo. Vandaar mijn vraag...

Wie heeft er nou zin in om ELKE keer dat je gaat scannen online te moeten inloggen? Ik niet...

[ Voor 7% gewijzigd door LiveFree op 09-11-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gewoon wegblijven van HP Inkjet en ga voor een laser/led van Brother/Oki/Lexmark?
Hier een mogelijke filter:
https://tweakers.net/prin...jbd2SQtg-Ys59nqk790iC3LBw

[ Voor 69% gewijzigd door Damic op 09-11-2021 08:52 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:40:
Tenminste dat las ik op een klachtenforum over een HP printer met inktabbo.
je geeft zelf het antwoord al; neem geen inktabbo.

En kun je uit de vragen/klachten op dat forum opmaken dat het inktabbo werkelijk iets te maken heeft met het wel of niet kunnen printen? je hebt gebruikers en gebruikers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Damic schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:47:
Gewoon wegblijven van HP Inkjet en ga voor een laser/led van Brother/Oki/Lexmark?
Dank je wel !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:17
Een printer kopen is niet een scanner kopen. een printer met scanner word MFP genoemd.

Om te scannen (doe ik dagelijks sinds jaren) nog nooit gezien dat je moet inloggen of wat dan ook. Tenzij je een of andere lullig gratis programma of je telefoon ervoor gebruikt (geen ervaring, ik gebruik Abbyy Finereader Pro om te scannen maar je kunt ook simpelweg de meegeleverde software of gewoon die van je OS gebruiken.)
Als je 15 blaadjes drukt, dan heb je ook geen inkt suscription nodig volgens mij.

Ik kan Brother of Canon aanbevelen, stevige serieuze merken. Ik hou niet van HP of Epson klepperkisten.

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
Kleur en dubbelzijdig hoefden juist niet. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiveFree
Okay... Na wat gegoogle is mijn tijdelijke conclusie :

Geen HP printer met inktabbo.
Want dan heb je dus automatisch met cloud en inloggen bij scannen te maken.
Omdat ik me al jaren niet in printers had verdiept dacht ik dus dat dit tegenwoordig de nieuwe standaard was...

Op advies van enkelen van jullie zal ik verder zoeken naar een laserjet. Wellicht van Brother.

Tot zover bedankt voor degenen die op een normale manier tips hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Z-Dragon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:57:
[...]
Kleur en dubbelzijdig hoefden juist niet. :)
Dubbelzijdig is zo handig, als je geen kleur wilt zet je de filter op zwart/wit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Damic schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:59:
[...]

Dubbelzijdig is zo handig, als je geen kleur wilt zet je de filter op zwart/wit.
Met als nadeel, als je niet veel print dat je de koppen uitdrogen. Als je niet kleur wilt printen kun je maar beter zorgen dat je geen kleurencartridges hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
Ik zou vooral kijken naar de prijs en dan het verschil tussen basic laser en basic inkjet.
Op de langere termijn (rekening houdend met uitdrogen van inktcartridges) kan laser dan goedkoper zijn.

Het hele online angst gedoe is onzin, ik ken geen enkel merk printer die je verplicht om een cloud account aan te maken om te printen of scannen. Gewoon 0 doen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hann1BaL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:02:
[...]

Met als nadeel, als je niet veel print dat je de koppen uitdrogen. Als je niet kleur wilt printen kun je maar beter zorgen dat je geen kleurencartridges hebt :)
Injekt is zo 1990 als je niet veel print zou ik al zowiezo voor laser/led gaan omdat het niet uitdroogt. Toners kosten niet zoveel meer en je print er veeeeeel langer mee.

Zelf heb ik een pricewatch: Oki B401dn (44983655) en ik denk dat ik aan de 2de toner (1ste gekochte) bezig ben op 6 jaar (nee ik print weinig dus is een led/laser idiaal)
Smobbo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:04:
Ik zou vooral kijken naar de prijs en dan het verschil tussen basic laser en basic inkjet.
Op de langere termijn (rekening houdend met uitdrogen van inktcartridges) kan laser dan goedkoper zijn.

Het hele online angst gedoe is onzin, ik ken geen enkel merk printer die je verplicht om een cloud account aan te maken om te printen of scannen. Gewoon 0 doen dit.
HP is ermee bezig, als je abo afloopt en je verlengt niet dan weigert de printer nog te printen. Nu het kan zijn dat ze dit terug draaien maar HP kennende niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Damic op 09-11-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Was het maar waar! Nieuwe HP Printers zitten muurtjedicht achter een accountregistratie. Smerig truucje, want mn vader is er dus ook ingetrapt en zit nu vast aan een printer-abo waarmee hij automatisch cartridges krijgt etc, omdat de installatieprocedure dat zo prachtig voorschoteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Damic @Maulet @Tens @Smobbo Jullie zullen nog verbaast staan te kijken wat voor streken HP allemaal nog meer uithaalt. Mijn recent gekochte HP MFP M148fdw weigert te scannen als ik niet inlog, en zelfs wanneer ik naast dat ding zit moet ik nog via hun cloud gaan scannen. Dat ding kan ik AVG technisch niet eens voor mijn werk gebruiken!

UIteindelijk heb ik heel obscuur ergens ver weggestopt nog ergens een stukje software kunnen vinden waarmee ik alsnog zonder inloggen kon scannen, maar dat was zelfs voor powerusers ver weggestopt. Op de laptop van mijn vriendin heb ik het ding nooit kunnen instaleren.

Nee, ik was altijd tevreden, maar een HP komt er hier nooit meer in...

voorbeeldje welke ik net ff snel gegoogled heb..
https://h30434.www3.hp.co...oud-services/td-p/7822466

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 09-11-2021 12:12 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Dubbelzijdig is zo handig
offtopic:
Eerst de oneven pagina's printen, de geprinte stapel omdraaien en terug in de invoerbak leggen (in geval van een oneven aantal pagina's het achterste blaadje eerst verwijderen), dan de oneven pagina's printen in omgekeerde volgorde. Hebben veel print-schermpjes allemaal drop-down-menuutjes en vinkjes voor.

Ik weet niet of dit onder "zo handig" valt, maar het kan in ieder geval wel. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Janoz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:11:
@Damic @Maulet @Tens Jullie zullen nog verbaast staan te kijken wat voor streken HP allemaal nog meer uithaalt. Mijn recent gekochte HP MFP M148fdw weigert te scannen als ik niet inlog, en zelfs wanneer ik naast dat ding zit moet ik nog via hun cloud gaan scannen. Dat ding kan ik AVG technisch niet eens voor mijn werk gebruiken!

UIteindelijk heb ik heel obscuur ergens ver weggestopt nog ergens een stukje software kunnen vinden waarmee ik alsnog zonder inloggen kon scannen, maar dat was zelfs voor powerusers ver weggestopt. Op de laptop van mijn vriendin heb ik het ding nooit kunnen instaleren.

Eeey kijk een power user :+ dacht al zoiets, ja op het werk hebben we Konica Minolta (grote kleuren MFT), Brother (kleine kleuren mft) en Xerox (1x mft en 1x niet) staan en nergens last van. De Konica is wel met lease contract en er worden op tijd en stond nieuwe toners gestuurd :)
bwerg schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:15:
[...]

offtopic:
Eerst de oneven pagina's printen, de geprinte stapel omdraaien en terug in de invoerbak leggen (in geval van een oneven aantal pagina's het achterste blaadje eerst verwijderen), dan de oneven pagina's printen in omgekeerde volgorde. Hebben veel print-schermpjes allemaal drop-down-menuutjes en vinkjes voor.

Ik weet niet of dit onder "zo handig" valt, maar het kan in ieder geval wel. :P
Zoveel werk, ja heb dat ook gedaan maar dubbelzijdig kost niet zoveel meer en de meeste laser/led mft's kunnen dat toch volgens mij standaard.

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 09-11-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh, ik had je erbij getaged @Damic omdat ik deze quote in eerste instantie verkeerd gelezen had:
Ik interpreteerde het als dat een laserprinter van HP wel te vertrouwen had. Maar je geeft terecht aan dat je bij Brother Oki of Lexmark moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
I stand corrected!
Bizar dat HP dit echt doet :o !

Ik heb hier nog een oude officejet van werk staan (ooit overgenomen) die maar niet kapot gaat :+ , zodra hij vervangen moet worden ga ik over op laser/led (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiveFree
[...]

Dubbelzijdig is handig. Maar niet voor mijn doel. Ik print muziekstukken uit. Tijdens het uitvoeren van de muziek kan ik geen blaadjes omslaan. Ik leg ze naast elkaar. Twee of drie pagina's. Nu ik zo zit te denken...Misschien is het wel tijd voor mij om te investeren in een tablet...in plaats van in een printer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree

Dank voor je tip mbt laser / inktjet.

Maar eh...heeft verder niets met 'angst gedoe' te maken voor online registratie. Het is gewoon niet praktisch naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
@Damic @Maulet @Tens @Smobbo Jullie zullen nog verbaast staan te kijken wat voor streken HP allemaal nog meer uithaalt. Mijn recent gekochte HP MFP M148fdw weigert te scannen als ik niet inlog, en zelfs wanneer ik naast dat ding zit moet ik nog via hun cloud gaan scannen. Dat ding kan ik AVG technisch niet eens voor mijn werk gebruiken!

Precies dit bedoel ik dus. Ik wil losgekoppelt van het internet kunnen scannen/printen.
Moet je met die HP MFP M148fdw zonder een inkt abonnement dus ook gebruik maken van inloggen en cloud ? Of heb je er een inkt abonnement bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree

Precies dit bedoel ik dus. Ik wil losgekoppelt van het internet kunnen scannen/printen.
Moet je met die HP MFP M148fdw zonder een inkt abonnement dus ook gebruik maken van inloggen en cloud ? Of heb je er een inkt abonnement bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Smobbo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:33:
I stand corrected!
Bizar dat HP dit echt doet :o !

Ik heb hier nog een oude officejet van werk staan (ooit overgenomen) die maar niet kapot gaat :+ , zodra hij vervangen moet worden ga ik over op laser/led (y)
Ja, en weet je waar dat smerige truucje voor bestaat? Om je printjes allemaal te loggen. Ze proberen je namelijk die toner/cartridge abo's aan te smeren - en als ze niet kunnen monitoren hoeveel je print, kunnen ze je ook niet factureren.

M'n vader vond het helemaal prachtig - "99 cent per maand! 15 printjes! daar ga ik toch bijna nooit overheen!"

Gaat ie er toch een keer met een klein 50 pagina's boekje overheen, heb je inneens 5 euro aan je broek hangen, want je betaald gewoon 10 cent per printje dat je over je abo heen gaat.

En als je dus ZONDER cloud account kan printen, dan kunnen ze niet meer bijhouden wat jij allemaal aan het doen bent. Wat dus ook betekend dat mijn pa (en andere HP bezitters) zonder internet NIET KUNNEN PRINTEN!

HP mag van mij echt ergens gaan wonen waar de zon nooit schijnt 8)7 Je moet de a-technischere generatie nu zelfs behoeden van printeraankopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-11-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiveFree
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:02:
[...]

Ja, en weet je waar dat smerige truucje voor bestaat? Om je printjes allemaal te loggen. Ze proberen je namelijk die toner/cartridge abo's aan te smeren - en als ze niet kunnen monitoren hoeveel je print, kunnen ze je ook niet factureren.

M'n vader vond het helemaal prachtig - "99 cent per maand! 15 printjes! daar ga ik toch bijna nooit overheen!"

Gaat ie er toch een keer met een klein 50 pagina's boekje overheen, heb je inneens 5 euro aan je broek hangen, want je betaald gewoon 10 cent per printje dat je over je abo heen gaat.

En als je dus ZONDER cloud account kan printen, dan kunnen ze niet meer bijhouden wat jij allemaal aan het doen bent. Wat dus ook betekend dat mijn pa (en andere HP bezitters) zonder internet NIET KUNNEN PRINTEN!

HP mag van mij echt ergens gaan wonen waar de zon nooit schijnt 8)7 Je moet de a-technischere generatie nu zelfs behoeden van printeraankopen.
Haha dat dacht ik dus ook. ,,Maar 15 printjes per maand voor 99 cent..." :D Maar nu ik zo jouw verhaal lees ben ik helemaal genezen van het HP inkt abonnement gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hann1BaL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:02:
[...]

En ook de kleurencartridges zijn om de haverklap leeg. Ook als je nooit in kleur print.... Heeft volgens mij te maken met het schoonspuiten van de koppen en het feit dat er altijd wat kleur wordt bijgemengd om een "mooiere" zwart te verkrijgen.

Ik heb al 3-4 jaar een laserprinter. Welgeteld één keer echt in kleur moeten printen, omdat UPS een vaag label in kleur wilde, omdat m'n pakket een koptelefoon met accu bevatte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
Heeft iemand al laserprinter genoemd? :+

Hier ook een tevreden gebruiker van Brother. Kan je zelfs toners bestellen van 123inkt.nl.

Geen gekut met lastige drivers. Kan op Wifi, ethernet of USB. Lekker rechtstreeks vanaf mijn iPhone of Android printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door m-vw op 09-11-2021 13:39 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

daar wordt toch een oplossing gegeven, of werkt die niet?

Ik zou verwachten dat als het echt zo was het internet er vol mee zou staan.

overigens ben ik het eens met het advies: kijk eens naar de goedkoopste Brother laser.

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 09-11-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tens schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:53:
[...]

daar wordt toch een oplossing gegeven, of werkt die niet?

Ik zou verwachten dat als het echt zo was het internet er vol mee zou staan.

overigens ben ik het eens met het advies: kijk eens naar de goedkoopste Brother laser.
Nope, die oplossing die daar staat komt neer op "Installeer gewoon onze cloud spullen"
LiveFree schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:50:
[...]

Geen inkt abbo. Dit is rechtstreeks uit de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kijk eens naar deze printer:
pricewatch: HP M479fdn

Misschien een eindje boven je beoogde budget en het heeft een paar features die je niet per-sé wil, maar die denk ik wel heel handig zijn, zoals duplex scannen en duplex printen.

Andere optie is 2e hands. Regelmatig prima printers en MFP's via Pricewatch te vinden. Zelf laatst nog voor €80 een beest van een printer gekocht. (Scannen doe ik vooralsnog los.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:08:
[...]

Was het maar waar! Nieuwe HP Printers zitten muurtjedicht achter een accountregistratie. Smerig truucje, want mn vader is er dus ook ingetrapt en zit nu vast aan een printer-abo waarmee hij automatisch cartridges krijgt etc, omdat de installatieprocedure dat zo prachtig voorschoteld.
Wij gebruiken op onze plants ook HP MFP printers. Zit niks bij van Cloud Ofzo…. Weet het type zo 123 niet, dacht iets van m281 voor de desktop modellen… Soms is er niet eens internet…

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 10-11-2021 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 20:15

MeltedForest

Lenny-t

unezra schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:08:
Kijk eens naar deze printer:
pricewatch: HP M479fdn

Misschien een eindje boven je beoogde budget en het heeft een paar features die je niet per-sé wil, maar die denk ik wel heel handig zijn, zoals duplex scannen en duplex printen.

Andere optie is 2e hands. Regelmatig prima printers en MFP's via Pricewatch te vinden. Zelf laatst nog voor €80 een beest van een printer gekocht. (Scannen doe ik vooralsnog los.)
Dit is gewoon €400 boven het budget van TS wil uitgeven. Dan kan hij inderdaad beter een tablet kopen voor zijn bladmuziek.

Ik heb zelf in 2015 een zwart/wit laserprinter gekocht: HP LaserJet Pro MFP M125NW
Ik gebruik nog steeds de toner die erbij geleverd werd, print ook heel zelden. Scannen en printen kan ook zonder account al willen ze wel graag dat ik dat doe via HP Smart, maar dat is dus helemaal niet verplicht. Je kan via de site ook nog een simpel stukje software installeren dat heet HP Scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MeltedForest schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:26:
[...]
Dit is gewoon €400 boven het budget van TS wil uitgeven. Dan kan hij inderdaad beter een tablet kopen voor zijn bladmuziek.
Of 2e hands.

Nadeel van de goedkopere printers is dat de prijs per pagina vaak weer omhoog schiet, of je functionaliteit mist die in de praktijk best handig is. Met een budget van sub-€300 zou ik voor 2e hands gaan en de scannerfunctionaliteit laten schieten, maar wél gaan voor kleur en duplex printing. (En consessies doen aan het formaat. Ofwel, als de ruimte er is, kijken naar een grotere professionele printer met een lagere prijs per pagina.)

2e hands zijn printers vaak te koop voor minder dan alleen al de toners waard zijn.
Ik heb zelf in 2015 een zwart/wit laserprinter gekocht: HP LaserJet Pro MFP M125NW
Ik gebruik nog steeds de toner die erbij geleverd werd, print ook heel zelden. Scannen en printen kan ook zonder account al willen ze wel graag dat ik dat doe via HP Smart, maar dat is dus helemaal niet verplicht. Je kan via de site ook nog een simpel stukje software installeren dat heet HP Scan.
Ik print zelf redelijk regelmatig en stond op het punt genoemde printer te kopen, tot ik besloot dat ik dat bedrag toch te veel vond en voor 2e hands ging, met als consessie het scannen. Voorlopig doe ik dat nog net mijn Canoscan LiDe90, ooit komt er wel een opvolger die niet te groot is, maar wel flatbed én duplex.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FreakNL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:14:
[...]

Wij gebruiken op onze plants ook HP MFP printers. Zit niks bij van Cloud Ofzo…. Weet het type zo 123 niet, dacht iets van m281 voor de desktop modellen… Soms is er niet eens internet…
Dat klopt, de Pro versies van HP zijn zakelijke printers. Daar kunnen ze zoiets natuurlijk niet flikken want ze zitten vaak in een leasecontract en ze zijn zelf verantwoordelijk voor de support.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 10-11-2021 08:45 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Imho is het ook gewoon niet waar... gewoon wegblijven van de 'o zo handige' utilities en alleen de driver(s) installeren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1