Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:06
Hoi Allemaal,

Ben nu enige maandjes bezitter van een Samsung Galaxy A22 5G 128GB Paars telefoon, (me vrouw heeft de 64GB)
Gekocht bij Belsimpel en onze provider is Vodafone

Maar wow heb ik al veel hoofdpijn gehad en nog steeds.

Out of the box kwam ik al een paar probleempjes tegen.
Bijvoorbeeld 5G werkte niet, Klantenservice vodafone gaf te kennen dat deze telefoon helemaal geen 5G kan. goed die snappen het ook allemaal niet, dus zelf verder gezocht en wat bleek de Network Mode stond verkeerd. Het stond op 4G/3G/2G in plaats van 5G/4G/3G/2G, We hebben nu wel 5G.
Al met al vind ik wel dat ik binnen slecht bereik heb met 5G.

Tijdens een tripje naar Frankrijk in Oktober, hadden wij opeens geen verbinding meer, er werd geen verbinding gemaakt met de buitenlandse providers. gelukkig had me vrouw haar werk telefoon bij zich en die had wel verbinding dus kon ik even snel bij de benzinepomp gaan zoeken waarom beide telefoons geen verbinding hadden, bleek dat de Acces Point settings verkeerd te staan.

Verder heb ik nog wat dingen waarvoor ik eventueel nog oplossingen voor probeer te vinden.
Ik ben bijvoorbeeld niet te spreken over de verbinding in het algemeen, vooral 5G, ik woon in de zaanstad en als ik op reis ben met de auto, School/Huis of Woon/Werk (A'dam Noord) dan heb ik altijd via bluetooth spotify aan. maar ik merk veel haperingen in de muziek, eerst dacht ik dat het lag aan de WiFi (verbinding willen maken) maar als dit uit staat heb ik nog steeds storing. Nu heb ik getest met de Network Mode en 5G uitgezet en dan is opeens de hapering weg. Maar ja ik wil toch wel 5G, heb ook de vaccinatie gehad en die werkt niet zonder 5G als ik het goed begrijp.

Verder een paar dingetjes:
Bij aanschaf hadden we hier niet echt naar gekeken maar een dingetje dat we missen is het ledje voor als er een notificatie binnen komt. Dit blijkt niet op de telefoon te zitten, wel een gemis, ik heb dan zelf gelukkig een smartwatch dus ik krijg wel een melding, maar je mist wel het ledje.

Me scherm gaat ook na een tijdje uit, ook als de telefoon op stroom zit, een beetje apart omdat ik vie de developer opties wel Stay Awake heb aan staan.

Ik heb ook nog wat ruzie met streaming, beeld blijft veel hangen, maar geluid loopt door en veel haperingen in het beeld (net of je door spoelt) met Prime Video heb ik dit opgelost door de HW acceleration (in de app zelf) uit te zetten. Netflix kan ik dit weer niet vinden.

Ik zit eraan te denken om de A22 5G telefoon maar aan me zoontje te geven en zelf een andere phone te kopen. maar misschien kan ik nog wat probleempjes oplossen.

Natuurlijk was ik benieuwd of er meer mensen zijn die de A22 5G hebben en wat hun ervaringen zijn, en of dat mensen nog advies/ideeën hebben om de probleempjes op te lossen. Ik zoek altijd door maar soms kun je door de internet resultaten het internet niet meer vinden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:25
De eerste klachten zijn voornamelijk provider gerelateerd maar die zijn al opgelost lees ik.

5G is in Nederland niet overal even geweldig en vaak niet eens echt 5G. Tweakers.net heeft er laatst een mooi artikel over geschreven. Ik zou gewoon 4G aanhouden want qua snelheid maakt het niet veel maar verbinding is beter. De vaccinatie zou inderdaad moeten helpen maar blijkbaar is dat dus ook niet waar.

Voor de rest kan ik je niet helpen want ik herken de problemen niet. Je zou nog een reset naar fabrieksinstellingen kunnen proberen en dan niet meteen een backup terug zetten maar eerst eens kijken of de problemen weg zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 09-11-2021 20:36 ]

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-10 09:36
Ik heb zelf al enige tijd (1,5 jaar) de A22 en moet zeggen dat het toch wel een fijne gsm in gebruik is. De bouwkwaliteit van de behuizing is erg matig, maar met een stevig hoesje erom heb je daar geen last van. Accuduur is een belangrijk pluspunt. Ik gebruik hem gecombineerd voor werk en prive en moet zeggen dat de betrouwbaarheid best goed is. Soms merk je dat de rekenkracht wat achter loopt, maar daar heb ik zelf sporadisch last van. Meestal als je even wat foto's of video's wilt nemen. Google maps en spotify in de auto via android auto werk vloeiend en probleemloos. Al met al best tevreden en wil de gsm wel zo lang mogelijk gebruiken mitst ondersteund. Medio 2025 loopt ui uit de ondersteuning dacht ik. Daarna over naar een fairphone 5.

2 Jaar na dato reageren of een topic is wat laat en weinig zinvol. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 14-12-2023 09:40 ]

Dit topic is gesloten.