Vraag

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 07:07
Collega's hebben 2 projectoren meegenomen uit Japan;

Een NEC NP-M350X
en een Canon LV-7392A

Stickertjes op de onderkant zeggen beiden 100V 3.3A 50/60HZ

Spec sheets die ik kan vinden zeggen 100~240V. Mag ik dat met een gerust hart in ons stopcontact steken? Ik twijfel nogal . ;(

Spec sheet NEC:
https://www.support.nec-d...glish/M350X_manual_EN.pdf

Spec Sheet Canon:
https://shop.usa.canon.com/shop/en/catalog/lv-7392a

Alle reacties

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Durf ik niet te zeggen. Maar waarom niet op safe spelen en een stepdown converter gebruiken?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Roel84
Michael Knight schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:10:
Durf ik niet te zeggen. Maar waarom niet op safe spelen en een stepdown converter gebruiken?
Zou het allermakkelijkste zijn, heb er helaas geen liggen dus zal der een moeten bestellen.
Even in stopcontact steken en aanzetten is meestal meteen helemaal stuk mocht ie echt alleen 100V zijn

• Anoniem: 1641394
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Open maken en kijken of op de power supply zelf nog een hint te vinden is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als er alleen 100V op staat zou ik 't niet doen en een omvormer zoeken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Deurstopper

Steam/Epic: Deurstopper

In je eerste PDF staat op blad 12 dat hij bij 200-240VAC 0,4W verbruikt in standby, dus op 230V moet het ook gewoon kunnen werken.

Stadia: NoNumbersNeeded

• Roel84
Deurstopper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:29:
In je eerste PDF staat op blad 12 dat hij bij 200-240VAC 0,4W verbruikt in standby, dus op 230V moet het ook gewoon kunnen werken.
Ja klopt, het verbruik van de lamp staat ook gespecificeerd op beide voltages, dus in principe zou het gewoon moeten werken; normaal geeft het stickertje wel altijd mooi 100~240 V AC aan dan. De twijfel sloeg hard toe >:)

• Roel84
Anoniem: 1641394 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:21:
Open maken en kijken of op de power supply zelf nog een hint te vinden is.
Ja idd, ik had zelf even gauw gegoogled of ik de power supply als spare part kon vinden, maar dat was ook niet gelukt

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:30
Deurstopper schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:29:
En hoort die PDF bij een JDM product?
Of alleen bij een internationale of US versie.

• Roel84
Marcel Br schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:50:
[...]

En hoort die PDF bij een JDM product?
Of alleen bij een internationale of US versie.
Bedankt voor het meedenken!

Ik heb de data sheet via de japanse website tevoorschijn gehaald en zegt het volgende:

https://www.support.nec-d...980-1642730608.1636525980

8:高調波電流回路 JIS C 61000-3-2 適合品です。 ※9:海外でご使用になる場合は、使用する国の規格、電源電圧に適合する電源ケーブルを使用することにより、100-240Vで使用可能です。
詳細はNECプロジェクター・カスタマサポートセンターまでお問い合わせ下さい。

Translation results
* 8: Harmonic current circuit JIS C 61000-3-2 compliant product. * 9: When using overseas, it can be used at 100-240V by using a power cable that matches the standard and power supply voltage of the country of use.
Please contact the NEC Projector Customer Support Center for details.

Dus eigenlijk lijkt het wel okay te zijn om on te steken

*ik heb de customer service ook maar gemailed; daarna durf ik het wel aan denk ik;

Vrij snel antwoord gekregen:
Dear Customer,

We check and yes you can use on both voltages.

Cordialement, best regards, met vriendelijke groet,
*
Sharp NEC Display Solutions Europe

Projector aangesloten; alles werkt perfect. bedankt voor alle hulp weer _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Roel84 op 10-11-2021 17:27]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee