Kalender per klant wordpress plugin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerMartijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Beste medetweakers,

Voor mijn beroep heb ik heel veel terugkerende klanten. Dit betekent dat ik iedere maand, kwartaal of iets dergelijks terug kom bij de klant. Maar net wat ik met ze afspreek. Nu plan ik dit allemaal in, in mijn google agenda. Werkt prima. Klanten krijgen van mij ook altijd een mailtje met wanneer ik weer kom. Dus ze zijn daarvan altijd op de hoogte. Voor mij is het allemaal duidelijk en voor de klant ook. Maar nu zou ik graag een extra service willen toevoegen.

Mijn website is gemaakt in wordpress. Op mijn website zou ik graag het volgende willen: De klant logt in en ziet dan zijn persoonlijke agenda met de terugkerende afspraken. Waarbij de agenda op mijn website synchroniseerd met mijn google agenda. De klant mag dan natuurlijk niet de afspraken zien die ik heb met andere klanten.

Mijn vraag: is er een agenda plugin die dit kan?

Ik heb ook naar boekings plugins gekeken maar nog helemaal niks kunnen vinden dat kan werken met mijn idee.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via RutgerMartijn op 11-11-2021 17:13)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
@BastaRhymez je verzint een probleem dat er niet is. Hij wil alleen dat de klant ziet wanneer wanneer hij weer komt. Niets meer of minder.

Je moet dan wel de specifieke klant als gebruiker in Wordpress gaan koppelen aan de afspraken, serverside, want anders lekt je hele agenda. Maar het zal vast kunnen, of het veilig en met een standaard plugin kan weet ik niet, maar neem mijn opmerking wel even mee mocht je iets vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ja, er is vast wel een agenda plugin die dat kan...

Ik deel mijn (werk)agenda ook met collega's. Daarbij zien zij wanneer ik beschikbaar / bezet ben zonder verdere toelichting. Ik kan ook instellen dat ze het onderwerp van mijn afspraken kunnen zien en ik kan instellen dat ze het onderwerp + locatie van de afspraak kunnen zien. Eventueel kan ik dat ook nog per collega instellen wat ze mogen zien.

Maar pas op als je dit eventueel met je klanten gaat doen. Jij maakt je "ondergeschikt" aan de klant. Als die een bepaald gaatje ziet van bijv. een uur en die inplant. Hoe ga jij dan om met de reistijd van de ene klant naar de andere klant? Dat gaat je nooit lukken als je ene afspraak in het noorden van het land is en de ander in het zuiden van het land. Gevolg: Je hebt een ontevreden klant want jouw agenda gaf aan dat je beschikbaar was.
Of kan je alles remote vanuit huis doen? Dan heb je het reizen niet, maar kan je eventueel wel afspraak op afspraak ingepland worden (tenzij je een automatische regel instelt dat na iedere afspraak van bijv. 60 minuten er 10 minuten "pauze" in zit).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
@BastaRhymez je verzint een probleem dat er niet is. Hij wil alleen dat de klant ziet wanneer wanneer hij weer komt. Niets meer of minder.

Je moet dan wel de specifieke klant als gebruiker in Wordpress gaan koppelen aan de afspraken, serverside, want anders lekt je hele agenda. Maar het zal vast kunnen, of het veilig en met een standaard plugin kan weet ik niet, maar neem mijn opmerking wel even mee mocht je iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik dacht een vraag achter een vraag te lezen, maar kennelijk is die er niet.

Maar wat is dan de meerwaarde van de plugin? De klant moet inloggen op de site van @RutgerMartijn om zijn eigen agenda te zien en die van de afspraak... Dat lijkt mij niet een hele handige optie...
Stuur dan gewoon een agenda uitnodiging mee voor de volgende afspraak, dan heeft de klant ook direct deze in zijn/haar agenda staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
BastaRhymez schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:06:
Stuur dan gewoon een agenda uitnodiging mee voor de volgende afspraak, dan heeft de klant ook direct deze in zijn/haar agenda staan
Dit lijkt mij veel praktischer idd :) dit zit standaard in Outlook

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerMartijn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
@BastaRhymez het gaag er inderdaad om dat ze het kunnen zien op welke dag ik kom. Tijdstip maakt niks uit. Ze kunnen ook niks verplaatsen of inplannen.

@BastaRhymez @Widow vanuit outlook meesturen word dus weer een hele extra handeling die ik bij elke klant apart moet meesturen aangezien ik de factuur mail vanuit mijn boekhoudpakket. In die mail krijgen ze ook de datum voor de volgende keer.

Dus de mensen weten ook wanneer ik kom. Maar ik vind het ook gewoon leuk om zoiets te maken. Beetje hobby ook.
Pagina: 1