Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik had vandaag een discussie met mijn vriendin over haar werk en dat ze voor 15 november alle vakantie/vrije dagen moet doorgeven voor het komende jaar... 8)7
Ik vond het een rare gang van zaken. (Of is dat tegenwoordig normaal?)

Dat je een lange(re) vakantie ruimer van tevoren vastlegt met je werkgever kan ik me nog enigszins voorstellen. Maar een weekend (ze draait ook weekenddiensten) of tussendoor paar dagen weg al voor een heel jaar aan je baas door te moeten geven... :?

Nu heb ik op google etc gezocht en enige wat ik zo gauw kan vinden is dat je vakantie kunt aanvragen en dat je werkgever daar binnen 2 weken een beslissing over moet nemen. Ik vind eigenlijk nergens een minimale of maximale termijn wat de werkgever mag 'eisen'.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Zonder enige context valt daar weinig zinnigs over te zeggen. Afhankelijk van het beroep, kan het best begrijpelijk zijn dat het (ver) van tevoren bekend moet zijn.

Ik denk niet dat hier echt wetten voor zijn, maar mogelijk staat er iets in het contract, of kan je vriendin bij HR informeren wat precies hierin de regels zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35

Speedmaster

Make my day...

Over welke bedrijfstak hebben we het, mijn werk wil graag voor eind december de zomervakantie vastgelegd hebben voor al het personeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

ligt aan beroep.
Wel vaker gehoord dat voor einde van het jaar. iig de zover vakantie al aangegeven moest worden.

Dit vanwege regelen van genoeg personeel etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Is er een CAO van toepassing?

Het verschilt per beroepsgroep. Je hebt er bijvoorbeeld ook waar je je eigen vakanties niet kunt kiezen (denk aan het onderwijs).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:08
CAO VVT is het niet meer dan normaal dat je voor eind november in ieder geval alles tot en met de zomervakantie doorgeeft.

Iets meer context is wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:38:
Zonder enige context valt daar weinig zinnigs over te zeggen. Afhankelijk van het beroep, kan het best begrijpelijk zijn dat het (ver) van tevoren bekend moet zijn.

Ik denk niet dat hier echt wetten voor zijn, maar mogelijk staat er iets in het contract, of kan je vriendin bij HR informeren wat precies hierin de regels zijn?
Zorg... Daar zit wellicht wel wat in dat ze daar een continu bezetting willen hebben.

Heb gevraagd om er toch eens naar te informeren hoe het precies zit. En indien je alles hebt doorgegeven er wellicht toch nog wat te regelen is tussendoor.

Waar ik vooral over viel is niet de grote vakantie, maar gewoon 1-2 dagen kunnen opnemen naar behoefte. Maar dat moet ze blijkbaar ook allemaal al aanleveren.

Ze vroeg aan mij wanneer ik op vakantie ga in de zomer van 2022 met mijn kids, kon ze daar rekening mee houden. Heel lief <3 maar daar ben op november 2021 nog helemaal niet mee bezig... En toen kwam er beetje de discussie dat ze het nu allemaal moet doorgeven en ik totaal nog geen idee heb zelf. Ik reageerde toen nogal bot dat ik niet min of meer door haar werkgever laat bepalen wanneer ik met mijn kids op pad ga :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zal het je nog sterker vertellen, in de zorg is plannen in de zomervakantie überhaupt een probleem. Mijn vrouw moet ook nu al tot en met de zomervakantie volgend jaar de verloven doorgeven en krijgt dan eind december de dienstlijsten voor komend jaar. Vaak genoeg worden aangevraagde vakanties geweigerd door ondercapaciteit, dan wordt er onderling gezocht naar een oplossing.

Overigens is dat ook hoe het werkt voor losse vrije dagen, kijken naar de capaciteit en eventueel iemand anders je dienst laten overnemen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:22
ManiacsHouse schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:48:
. Ik reageerde toen nogal bot dat ik niet min of meer door haar werkgever laat bepalen wanneer ik met mijn kids op pad ga :/
Ik heb niet eens vrije keus vakantie dagen in het onderwijs, moet altijd in vakanties op pad gaan :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

Het is helaas zo.
Moest dat vroeger ook. Gewoon in november weten welke weken je zomervakantie hebt.
Gelukkig ben ik zelf heel flexibel.

In de zorg is de wel gebruikelijk.
Ze willen zoveel mogelijk weten.

het gaat met name (mijn ervaring) om de zomer vakantie.
De andere tussendoortjes moet je wel vaak 4 a 6 weken van te voren plannen.
Of je moet intern met collega's kunnen ruilen. En dat zie je ook vaak gebeuren.

Dit is wel een aantal jaren geleden.
Mogelijk is het nu een groter issue met personeel en bezettingen....

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 08-11-2021 21:53 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ligt inderdaad heel erg aan je werkgebied. Ik kan rustig een week van te voren aangeven dat ik de week erna op vakantie ga. Zolang ik het maar overleg en er niks grootst gepland staat is daar prima ruimte voor.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:21
Gek hè dat het zorgpersoneel wegrent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:28
Voor de grotere vakanties kan ik het me voorstellen in combinatie met de vroegboekkortingen.
De vrouw van mijn collega werkt in de zorg, dus die kaapt als eerste zijn zomervakantie weg.

Gelukkig zijn de vakantiedagen voor het nieuwe jaar pas vanaf 1 januari aan te vragen waardoor ik iets meer kans maak op keuze })

[ Voor 6% gewijzigd door fonsoy op 08-11-2021 23:23 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

FreakNL

Well do ya punk?

Irritant hè? Hier hebben we hetzelfde “probleem”..

Ik kan vakantie nemen wanneer ik wil en als ik daar een week mee schuif kan dat vaak ook nog. Vriendin (zorg) allemaal lastig lastig… Vond (pre-Corona) een vliegreis die twee dagen eerder ging en 300pp goedkoper was… Ging dus niet door omdat die 2 dagen echt een probleem was, vakantie stond al vast en kon 0 me geschoven worden…

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Zenomyscus schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:14:
"Sorry uw operatie gaat niet door, de laatste beschikbare anesthetist besloot een weekje naar Kreta te gaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de zorg is het normaal dat je de (zomer)vakanties vooraf gaat plannen tijdens / rond de feestdagen. De zomervakantie is echt al jaren een pijnpunt en niet alleen in de zorg, je wilt niet dat iedereen de eerste 3 weken vakantie neemt zeg maar.

Rond de (zomer)vakanties wordt dan vaak weer gevraagd of je kerst of oud & nieuw wilt werken.

stukje uit CAO VVT 2021 5.1:
Je werkgever maakt de vastgestelde werktijden tenminste 28 etmalen van te voren aan jou
bekend

&

In overleg tussen jou en je werkgever kan in geval van bijzondere omstandigheden met een
incidenteel karakter:
- worden afgeweken van het in lid 3 bepaalde tijdstip waarop de voor jou vastgestelde
werktijden bekend moeten zijn;
- worden afgeweken van de reeds vastgestelde werktijden.
Als jij en je werkgever in overleg geen overeenstemming bereiken, dan kan je werkgever een
noodzakelijke wijziging van jouw werktijd doorvoeren om de continuïteit van de zorg te
waarborgen.
Gewone vrije dagen doe je dus voor die tijd (of in ieder geval voor het bekend maken van het rooster), daarna wordt het uitruilen met collega's,

Daar staat wel tegenover dat je onregelmatigheidstoeslag wordt doorbetaald naar ratio.

Artikel 5.21
Doorbetaling onregelmatigheidstoeslag tijdens vakantie-uren en overige verlof
Als je onregelmatige diensten verricht en je neemt betaalde vakantie-uren of betaald verlof op als
bedoeld in Hoofdstukken 6 en 6A, dan ontvang je daarover tevens een gemiddelde aan

[ Voor 43% gewijzigd door Vorkie op 09-11-2021 07:06 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zenomyscus
Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:57:
[...]

"Sorry uw operatie gaat niet door, de laatste beschikbare anesthetist besloot een weekje naar Kreta te gaan"
"Sorry ik stop met deze baan, ik heb geen zin om steeds anderen boven mezelf te zetten en ga binnenkort eindelijk naar Kreta."

Uw operatie kan met een beetje mazzel volgend jaar uitgevoerd worden. Al het personeel is weg. Blijf vooral de druk verhogen op iedereen die er nog wel werkt, dan wordt het vast beter.

Overigens is een kaakoperatie van mij al meerdere keren uitgesteld. Dat is jammer, maar ik vind het geen probleem (geen accuut medische noodzaak). Het enige nadeel is dat ik langer met een beugel loop. Helaas pindakaas. Liever dat, dan weer een zorgmedewerker die stopt. Ik gun het de vrouw van TS om gewoon normaal vakanties in te plannen en op zijn minst af en toe een dagje vrij te kunnen nemen. Je moet toch wel een keer een weekend weg kunnen als je dat een maans van te voren aangeeft. Ik zou zelf nu ook niet weten welke weken en weekendjes ik weg ga volgend jaar. Sterker nog, door de gezondheid van mijn familieleden proberen we dat zo laat mogelijk te doen. In de praktijk zou ik dus heel 2022 niks kunnen plannen als ik het nu al zou moeten vastleggen.

Ik werk dus niet in de zorg en dat ga ik ook nooit doen zolang er dit soort regels zijn. Een beetje vrijheid en flexibiliteit is voor mij een minimale eis. Een kennis van mij werkt ook in de zorg en moet soms overnachten in het ziekenhuis. Dat is efficienter. Ze ziet dus niet eens haar partner. Ik zou me echt een slaaf voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Herkenbaar in de zorg. Een vriendin van mij werkt ook in de zorg en moet inderdaad binnenkort al haar vakanties doorgeven. Echter, een weekendje weg of vrije dag e.d. hoeft ze niet door te geven (tenzij ze die écht heel graag wilt). Een weekendje weg of dagje vrij kan ze onderling met collega's ruilen. Ja, ruilen want de bezetting moet er natuurlijk wel zijn.
Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik haar nog nooit echt heb horen zeuren dat haar vakanties waren afgekeurd. Ze heeft wel het voordeel dat er nog geen kinderen in het spel zijn en dat zij dus ook de vakanties buiten de schoolvakanties aanvraagt.

Als je voor een baan in de zorg kiest (want ja, daar kies je voor) dan weet je dat dit er enigszins bij hoort. Zo heeft ieder bedrijf / branche wel iets wat anders / beter geregeld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:07

PB-powell

Mr. Laziness

Sorry maar dit slaat echt nergens op, het is vrij normaal in de 24/7 branche dat men ruim van te voren (grote) vakanties moet doorgeven. Juist om te zorgen dat er geen gaten in de planning ontstaan en al het personeel weet dat als ze in die branche gaan werken.

@Anoniem: 37297 voor je vriendin kan het nuttig zijn om aan te geven dat er kinderen in het spel zijn, dan krijg je vaak voorrang op vakanties die met de schoolvakanties samen vallen. Geen garanties maar wel meer kans.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
BastaRhymez schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:04:
Als je voor een baan in de zorg kiest (want ja, daar kies je voor) dan weet je dat dit er enigszins bij hoort. Zo heeft ieder bedrijf / branche wel iets wat anders / beter geregeld kan worden.
Ik denk dat het ondertussen een hele maatschappelijke discussie wordt, maar dan vraag ik me wel af waarom we het zo "normaal" vinden dat een aantal sectoren niet flexibel mogen zijn qua werktijden/vakanties terwijl we in andere sectoren het juist lang leve de vrijheid is en we dit toejuichen als een goed voorbeeld van het nieuwe werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

kevi-n1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat het ondertussen een hele maatschappelijke discussie wordt, maar dan vraag ik me wel af waarom we het zo "normaal" vinden dat een aantal sectoren niet flexibel mogen zijn qua werktijden/vakanties terwijl we in andere sectoren het juist lang leve de vrijheid is en we dit toejuichen als een goed voorbeeld van het nieuwe werken.
De zorg is niet flexibel, die draait 24/7 door en je weet nooit wanneer er spoed of dringende zaken zijn. Er is gewoon een minimale bezetting nodig en om die te garanderen moet je goed plannen met je (grotere) vakanties.
Praktisch elke kantoorbaan heeft deze urgentie niet en is daarom totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PB-powell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:41:
[...]
De zorg is niet flexibel, die draait 24/7 door en je weet nooit wanneer er spoed of dringende zaken zijn. Er is gewoon een minimale bezetting nodig en om die te garanderen moet je goed plannen met je (grotere) vakanties.
Aanvulling: ik denk dat de afgelopen twee jaar hebben laten zien dat de zorg hartstikke flexibel is ;)
[...]
Zorg... Daar zit wellicht wel wat in dat ze daar een continu bezetting willen hebben.
Zo zal ook je vriendin niet regelmatig een dag extra moeten werken omdat een collega vrij wil en dus iemand anders moet komen opdraven om de zorg te leveren.

Wel kan je je afvragen of de salarissen niet zijn gehalveerd om dubbele bezetting te creëren, maar men alleen is vergeten die tweede stap te regelen :P :X

Er is overigens vast best een kansje dat het veel later kan en je zeg een week of twee voor vertrek nog wel vrij kunt krijgen (als je een bloemetje geeft aan de planners :P ), maar daar kan je op geen enkele manier van uit gaan. Nee heb je, ja kunt je krijgen. Dan is het een pure gok of er toevallig capaciteit over is en een collega wil ruilen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:44
[...]

Heb gevraagd om er toch eens naar te informeren hoe het precies zit. En indien je alles hebt doorgegeven er wellicht toch nog wat te regelen is tussendoor.

Waar ik vooral over viel is niet de grote vakantie, maar gewoon 1-2 dagen kunnen opnemen naar behoefte. Maar dat moet ze blijkbaar ook allemaal al aanleveren.

Ze vroeg aan mij wanneer ik op vakantie ga in de zomer van 2022 met mijn kids, kon ze daar rekening mee houden. Heel lief <3 maar daar ben op november 2021 nog helemaal niet mee bezig... En toen kwam er beetje de discussie dat ze het nu allemaal moet doorgeven en ik totaal nog geen idee heb zelf. Ik reageerde toen nogal bot dat ik niet min of meer door haar werkgever laat bepalen wanneer ik met mijn kids op pad ga :/
Ik begrijp wel dat het van jouw kant een nogal vreemde gang van zaken is. Dat gevoel zou ik ook hebben met mijn kantoorbaan waarbij ik een week van te voren nog een vakantie mag boeken :+

Ik zou zeggen, neem beide vrij op dezelfde datum in de zomer en boek pas later de daadwerkelijke vakantie als je daar nog over twijfelt. Mocht het tegen die tijd uit zijn dan heb jij wellicht nog de flexibiliteit om de vakantie te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:48
Hangt denk ik erg af van welk beroep en welke sector.

Hiervoor gewerkt in het onderwijs (back office, niet als leerkracht) en standaard schoolvakanties vrij. Vrij nemen buiten de schoolvakanties vaak moeilijk en lastig, maar kon in goed overleg. Als het maar niet om de haverklap was. Ik moest het dan ook vaak maanden van te voren aangeven.

Ik heb nu een kantoorbaan en kan helemaal zelf bepalen wanneer en hoe lang ik op vakantie ga. Formeel gezien moet ik afstemmen met collega's, maar is zelden een probleem. Vakanties probeer ik vaak 3 maanden van te voren aan te geven. Maar heb het ook wel eens een paar weken tot 1,5 maand van te voren aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
PB-powell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:41:
[...]

Praktisch elke kantoorbaan heeft deze urgentie niet en is daarom totaal niet te vergelijken.
Ik snap je punt volledig over de grote vakanties, echter zoals TS al aangaf gaat het hier verder en wordt er zelfs moeilijk gedaan over een extra dagje hier en daar.

Dus waarom moet alle flexibiliteit opgeven worden voor de grote fabriek genaamd ziekenhuis/(zorg)instelling? Dit klinkt meer als een capaciteitsprobleem en zal er meer gedaan moeten worden om mensen binnen te halen EN te houden.

Was dit een ander soort bedrijf geweest dan was dit het probleem van de werkgever en niet die van de werknemer.

Dat het over mensen gaat maakt de discussie lastig maar uiteindelijk wil je als werkgever (hoop ik) dat je werknemers voor langere tijd bij je blijven werken en ik denk dat we allemaal wel kunnen beamen dat een beetje flexibiliteit van beide kanten enorm helpt om je werk goed en met plezier te kunnen blijven uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

kevi-n1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:15:
[...]

Ik snap je punt volledig over de grote vakanties, echter zoals TS al aangaf gaat het hier verder en wordt er zelfs moeilijk gedaan over een extra dagje hier en daar.

Dus waarom moet alle flexibiliteit opgeven worden voor de grote fabriek genaamd ziekenhuis/(zorg)instelling? Dit klinkt meer als een capaciteitsprobleem en zal er meer gedaan moeten worden om mensen binnen te halen EN te houden.

Was dit een ander soort bedrijf geweest dan was dit het probleem van de werkgever en niet die van de werknemer.

Dat het over mensen gaat maakt de discussie lastig maar uiteindelijk wil je als werkgever (hoop ik) dat je werknemers voor langere tijd bij je blijven werken en ik denk dat we allemaal wel kunnen beamen dat een beetje flexibiliteit van beide kanten enorm helpt om je werk goed en met plezier te kunnen blijven uitvoeren.
Over die losse dagen ben ik het ook met je eens, maar dat kan vaak onderling met collega's worden opgelost door te ruilen of alsnog bij de planning 5-6 weken van te voren aan te geven dat je vrij wil.
Verder is het algemeen bekend in de zorg (en de meeste 24/7 branches) dat het zo werkt, dus als werknemer kies je hier ook zelf voor. Niet alles is flexibel in te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52

LankHoar

Langharig tuig

Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:57:
[...]

Dat de zorg zo onderbezet is dat het maanden (6+ soms) kan duren voor je ergens aan de beurt bent, kun je niet afwentelen op de zorgmedewerkers. Dat is gewoon een giga gebrek aan personeel.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LankHoar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:
[...]

Dat de zorg zo onderbezet is dat het maanden (6+ soms) kan duren voor je ergens aan de beurt bent, kun je niet afwentelen op de zorgmedewerkers. Dat is gewoon een giga gebrek aan personeel.
Er is gebrek aan fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en fatsoenlijke beloning. Er is genoeg personeel.

Maar net als de horeca ontdekken mensen dat je voor hetzelfde loon (vaak meer!) gewoon 9-5 kan werken en in het weekend vrij bent. Daar hoef je geen corona op te lopen en mishandeld te worden voor je moeite.

Verzekeringen en de zorg in het algemeen vercommercialiseren steeds meer wat grofweg betekent dat het geld verdwijnt in de zakken van investeerders en niet terugvloeit de zorg in. Persoonlijk iets waar ik me ernstig zorgen over maak. Want het geld is er, maar komt buiten de zorg terecht en draagt niet meer bij aan de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 21:32
PB-powell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:19:
[...]

Over die losse dagen ben ik het ook met je eens, maar dat kan vaak onderling met collega's worden opgelost door te ruilen of alsnog bij de planning 5-6 weken van te voren aan te geven dat je vrij wil.
Verder is het algemeen bekend in de zorg (en de meeste 24/7 branches) dat het zo werkt, dus als werknemer kies je hier ook zelf voor. Niet alles is flexibel in te passen.
Exact. Ben zelf in het OV werkzaam en heb in september mijn vakantie/verlof voor 2022 ingeleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0h4life
  • Laatst online: 29-05 08:54
LankHoar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:34:
[...]
Er is een giga gebrek aan kwalitatief leiderschap, opgeleid personeel is zeker wel te vinden, het is dat veel personeel vertrekt omdat de zorginstellingen en verzekeraars er een potje van maken. Althans, gebaseerd op de ervaringen van mijn vriendin, waar collega's de instelling(en) verlaten om daar vervolgens als ZZP'er weer aan de slag te gaan zodat ze hun eigen uren kunnen bepalen en minder druk en verantwoordelijkheid ervaren voor de foute keuzes die het hogere management maakt.
"Ja sorry personeel, ik weet dat jullie het druk hebben, maar volgens de cijfers op mijn sheet staan er te veel mensen op het aantal cliënten ingepland, dus we brengen jullie terug van vier naar twee man. Wat zeg je? cliënt x heeft tijdsintensieve zorg nodig? Nee dat bestaat niet op mijn sheet, dus jullie moeten het maar oplossen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
PB-powell schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:36:
[...]

Sorry maar dit slaat echt nergens op, het is vrij normaal in de 24/7 branche dat men ruim van te voren (grote) vakanties moet doorgeven. Juist om te zorgen dat er geen gaten in de planning ontstaan en al het personeel weet dat als ze in die branche gaan werken.
Daar heb je deels gelijk in. In een aantal branches waar ik werkzaam was moest ik dat ook doen. Dat weet je en is zo gek niet. Echter hoefde ik niet ieder weekendje door te geven. Feitelijk ben je in de zorg dus 24/7 in dienst en moet je een volledig jaar al inplannen. Je wordt echter niet genoeg betaald om geen (fijn) priveleven meer te hebben. Ja, je kunt af en toe een week nemen. Dat moet je dan vooraf inplannen en dat wordt regelmatig weer ingenomen (wederom iets waar die kennis van mij mee te maken heeft).

Nu kun je zeggen 'dat weet je van te voren', maar dat maakt het werk daar niet echt aantrekkelijk. En dat was hetgeen waar ik op reageerde. Het is dan wellicht offtopic, maar het valt me steeds vaker op hoe ongelofelijk overbelast de zorg momenteel is. Tel dat op bij alle dingen 'die je van te voren weet' en het verbaast me niet dat er amper nieuw personeel te krijgen is. Respect voor iedereen die zich dagelijks door die chaos heen sleept. Ik heb helaas regelmatig in het ziekenhuis gelegen en laatst nog voor de bevalling van mijn vrouw, maar wat werken daar toch ongelofelijk leuke mensen! Ik vind het zo lullig dat die lieve mensen, die hun hart echt op de goede plaats hebben, zo enorm onder druk staan en dan ook nog eens ruim een jaar van te voren al hun vrije tijd moeten gaan inplannen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:34

Thompson

Beeromaniac

Ik heb veel vrienden die in de zorg werken en wat ik bij hen heel erg merk is; houd je collega's te vriend en stel jezelf ook flexibel op. De meeste van hen kunnen als de roosters bekend zijn prima nog dagen vrij regelen omdat anderen dan hun dienst overpakken, maar die collegialiteit krijg je natuurlijk alleen als je dat zelf ook regelmatig doet.

Persoonlijk heb ik een heel erg luxe positie wat dat betreft, ik heb op mijn afdeling 2 collega's en m'n baas waar ik rekening mee moet houden. Zolang er van ons minimaal 2 vd 4 (bij voorkeur wel 3) aanwezig zijn kan ik als ik perse zou willen nu direct vrij pakken voor de komende 3 weken mits ik wel vakantiedagen heb nog natuurlijk

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Herkenbaar. Mijn vriendin werkt ook in de zorg, en ook zij mag nu al haar beschikbaarheid aangeven. Tja, geen idee wanneer we volgend jaar met vakantie gaan. Sterker nog, wellicht zelfs helemaal niet ivm covid :P
En dan nog die beschikbaarheid met de feestdagen...

We komen er wel uit, maar handig is het echt niet.

Ik werk zelf in de IT, als ik het maar 1-2 sprints (2-4 weken) van tevoren aangeef is het eigenlijk altijd prima :P
Dit dus... :X

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:45
Wij hebben per jaar 28 dagen vakantiedagen. Bij ons is het zo dat je zo snel mogelijk moet laten weten. Grote vakanties minimaal ruim 4 tot 6 weken van te voren als je voor lange periode met vakantie gaat! Als het gaat om een kortere vakantie ruim 1-2 weken van te voren. Zomer maanden juli en augustus moet je ruim van te voren doorgeven, want collega's met kinderen gaan voor bij ons.

Ik werkte bij Duitse bedrijf familie bedrijf uit 1896 in Nederland als administratief medewerker (2013-2015) en daar hadden wij ruim 40 dagen vakantiedagen. Hoofdkantoor in Duitsland.

40 vakantiedagen (waarvan 13 roostervrije dagen) o.b.v. fulltime dienstverband; 13 dagen ADV uren

Waar ik nu werk geen ADV dagen. En bij de Duitse ondernemer mocht je de dag zelf nog vrij vragen en dat mag bij mijn huidige werkgever niet. Bij de Duitse ondernemer kreeg ik 13e maand verspreid over 12 maanden en elke jaar Winstuitkering! Vaak ruim €800-900 per jaar en een zeer goede pensioen. Hier niks
alleen afgelopen zomer eenmalig bonus en wel pensioen opbouw.

Je ziet wat een verschil er is.

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 09-11-2021 17:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:12
[...]

Er is een verschil tussen "weten", en "het ervaren". Uiteindelijk zal het zorgindividu zelf kiezen of dit acceptabel is, en in tijden van concurerende alternatieve jobs zal een deel weglopen.
Mijn vrouw gaat ook niet terug de zorg in omdat dit gewoon drukt op het gezins/sociale leven.

Daarbij ben ik het niet met je eens dat het maar "normaal" hoeft te zijn. De onregelmatigheid drukt best wel op het welzijn van de werknemer. Wanneer er hier een bezorger 's avonds voor de deur staat dan voel ik me ook een beetje schuldig, en denk ik ook "man/vrouw, ga toch lekker thuis zijn met je gezin".

Maar goed, wat betreft de vraag van TS: ja, dit kwam ook voor bij het werk van mijn vrouw in de thuiszorg, en ze mocht zelf voor vervanging gaan rondbellen mocht ze toch tussendoor een dagje vrij willen/moeten.
In mijn software-wereld heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ik kon altijd ad-hoc vrij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

boxlessness schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:05:
[...]

Er is een verschil tussen "weten", en "het ervaren". Uiteindelijk zal het zorgindividu zelf kiezen of dit acceptabel is, en in tijden van concurerende alternatieve jobs zal een deel weglopen.
Mijn vrouw gaat ook niet terug de zorg in omdat dit gewoon drukt op het gezins/sociale leven.

Daarbij ben ik het niet met je eens dat het maar "normaal" hoeft te zijn. De onregelmatigheid drukt best wel op het welzijn van de werknemer. Wanneer er hier een bezorger 's avonds voor de deur staat dan voel ik me ook een beetje schuldig, en denk ik ook "man/vrouw, ga toch lekker thuis zijn met je gezin".

Maar goed, wat betreft de vraag van TS: ja, dit kwam ook voor bij het werk van mijn vrouw in de thuiszorg, en ze mocht zelf voor vervanging gaan rondbellen mocht ze toch tussendoor een dagje vrij willen/moeten.
In mijn software-wereld heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ik kon altijd ad-hoc vrij nemen.
We willen wel dat als er iets is dat we 24/7 bij een dokter terecht kunnen, dat moeten die mensen wel beschikbaar zijn en dat kan alleen door rekening te houden met planningen en vakanties.
En in de IT-wereld ad-hoc vrij nemen is natuurlijk appels met peren vergelijken. Die onopgeloste bug kan wel een dagje blijven wachten, jij met je open vlees wond na een auto ongeluk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:32
Hier toevallig een kantoorhandboek moeten schrijven om dit probleem te tackelen voor werknemers met een partner in de zorg. Die plannen hun vakanties dus heel vroeg in. De zomervakantie en alle 'lange weekenddagen' rondom hemelvaart/goede vrijdag/ pasen/ derde kerstdag worden al voor het jaar begint vastgelegd. De collega's van die mensen zijn daar uiteraard minder blij mee. In de kettingreactie gaat iedereen steeds vroeger plannen en is de hele flexibiliteit zoek.

De druppel die de emmer deed overlopen was een werknemer die een verzoek heeft gedaan de vakanties tot 2030 vast te leggen (elke zomer 4 weken + alle lange weekenddagen). Ook wegens 'partner in de zorg en schoolgaande kinderen'.

Maar dat levert nu veel extra werk. Eerst was het simpel: de eerste in de agenda heeft de dag. Nu komt er een heel managementbeleid voor om bij te houden dat iedereen eerlijk doet, bij dubbele dagen wordt een gesprek ingepland etc. etc. Een afgeleide administratieplicht vanuit de zorg.

Leuke materie hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07

wij

Bij mijn werkgever is de vuistregel dat je moet proberen om je vakantie minimaal twee keer de duur van je vakantie van te voren melden. Dus als je een week vrij wilt moet je het minimaal twee weken van te voren melden / aanvragen. In principe proberen ze met ieder verzoek rekening te houden, dus ook als je het later aangeeft.

Wel is het je eigen verantwoordelijk om in je agenda kijken en rekening houden met afspraken die er al staan. En om te zorgen dat er geen klachten komen van klanten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

Mijn vrouw (werkt in zorg) moet ook nu al melden wanneer we (ik schik me wel) op vakantie gaan in 2022. Dit moet ik met mijn teamleden afstemmen en dan kan zij het doorgeven. (werken allebei in de zorg alleen ik in de ict dus wat flexibeler)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 12:49
Met het risico om off-topic te gaan.

Persoonlijk ben ik het niet helemaal mee eens dat de zorg zijn dagen zo ver in de toekomst moet plannen en daarmee de partners en zijn collega's op slot zet. Mijn vrouw werkt in het supermarktwezen en zij moet in januari al voor het hele jaar vakantie invullen. Maar de drukke dagen rond de feestdagen (in de lente en kerst) en de zomervakanties zijn beperkt vrij want dan gaan mensen met kinderen/partners in de zorg/onderwijs voor.

Normaal plannen wij onze vakantie buiten deze periode want goedkoper maar een keer kon dat niet. Dat leverde een hoop gezeur op. Ik als persoon zonder kinderen wil ook wel eens in de zomervakantie op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:43:
[...]

Er is gebrek aan fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en fatsoenlijke beloning. Er is genoeg personeel.
Je verdient een prima salaris in de zorg, van onderbetaling is echt geen sprake. Als je ORT er bij rekent kun je echt een heel fijn salaris verdienen. Het zit hem voornamelijk in de werkdruk en regeldruk, maar salaris is niet het issue.
Daar hoef je geen corona op te lopen en mishandeld te worden voor je moeite.
Mishandeld :O

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:21
Is het niet een beetje theorie =/= praktijk?
Hier is ook gewenst voor/rond januari je zomervakantie en evt. losse vrije dagen op te geven.
Maar de praktijk is meer, als je een dag vrij wilt en het past in de huidige planning het vrijwel altijd kan. Zelfs als ik bv morgen of overmorgen een dag vrij zou willen.

Ik vind het sowieso ook wel prettig, je vrije tijd en vakantie inplannen geeft mij altijd wel een prettig gevoel. Heb je iets om naartoe te werken.
Laat altijd 1 weekje aan dagen open, voor de incidentele spontane "zin in vrij" momentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:00
[...]

"Het is vrij normaal" is in deze een dooddoener. Het is gewoon niet nodig om op deze manier al voor een heel volgend jaar vakantiedagen vast te willen leggen, en daarmee een onnodige beperking van het primaire recht van de werknemer om de vakantiedagen vrij en naar eigen inzicht in te mogen zetten. Bovendien is het ook in de zorg niet 'vrij normaal' om alvast alle vakantiedagen vast te leggen.

Het maakt voor de bezetting cq gaten in de planning bovendien geen zak uit of je de vakanties voor juli/augustus al in november gaat verdelen, of bijvoorbeeld pas tegen eind februari. Het maakt voor de bezetting ook niets uit of je voor de herfstvakantie (oktober 2022) de planning opmaakt in november 2021 of in juni 2022.

Of eigenlijk maakt het wel wat uit. Maar dan in die zin dat er de nodige manuren verloren gaan door in november 2021 al een poging te doen om de planning voor oktober 2022 rond te krijgen. Immers: hoe langer je vooruit gaat plannen, hoe vaker het zal gebeuren dat die planning door wijzigingen in het personeelsbestand (en het aantal wekelijks gewerkte uren per personeelslid) bijgesteld moet worden. Elke keer dat de planning als gevolg van het te vroeg opstellen van die planning weer gewijzigd moet worden, zijn verloren uren die beter en nuttiger besteed hadden kunnen worden. Iets met hoge werkdruk voorkomen, hand in eigen boezem steken.

En nee, je gaat ook niet maar een week vooruit plannen. Personeel wil ook wel enigszins vooraf weten waar het aan toe is. 6 maanden vooruit plannen voor de zomervakantie en 3-4 maanden vooruit plannen voor de kortere schoolvakanties +_hemelvaart&pinksteren lijkt mij echt meer dan voldoende. Reguliere roosters kunnen dan 4 tot 6 weken vooruit gepland worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
FirePuma142 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:32:
[...]

Je verdient een prima salaris in de zorg, van onderbetaling is echt geen sprake. Als je ORT er bij rekent kun je echt een heel fijn salaris verdienen. Het zit hem voornamelijk in de werkdruk en regeldruk, maar salaris is niet het issue.
Het uurloon in de zorg is niet heel slecht. De mogelijkheden tot fulltime werken zijn vaak wel matig tot slecht. Ondanks dat er grote tekorten zijn 8)7. Als je een redelijk uurloon hebt, maar niet heel veel uren kan werken, resulteert dat al snel in een matig maandsalaris.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:01
Mijn vrouw werkt in de kinderopvang,
Zelfde verhaal, vakantie tot en met de zomer doorgeven voor half november.

En dan is de bezetting op de groep zodanig dat je niet meer dan 2 weken achtereen kan nemen.

Het lijkt ook ieder jaar vroeger te zijn,
vorig jaar was het nog voor december,
daarvoor nog voor januari,
als we nog even wachten moet je straks begin september je vakantie al doorgeven

[ Voor 31% gewijzigd door Mielemuis op 09-11-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
In de post is het ook heel normaal, moet met 2week ook de hele jaarplanning inleveren... iets wat met alle coronadingen vrij onmogelijk is in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FirePuma142 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:32:
[...]

[...]

Mishandeld :O
https://www.rtlnieuws.nl/...ziekenhuizen-coronacrisis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:55
Ik schrik er wel een beetje van. Je zomervakantie op tijd doorgeven is tot daaraantoe, hoewel ik november wel ERG vroeg vind. Maar dat je ALLE vrije dagen moet opgeven? Dat slaat nergens op en volgens mij is het ook onwettig. Je mag je vrije dagen naar eigen inzicht inzetten, niet naar inzicht van de manager of planner. Anders zijn het geen vrije dagen.

Het is ook discriminerend. Mensen met kinderen krijgen blijkbaar voorrang, daar is nog wat voor te zeggen, maar dat betekent wel dat alleenstaanden dus de bok zijn. Die hebben vaak een wat minder voorspelbaar leven dan een gezin (er kan maar zo een nieuwe partner opduiken) en kunnen daardoor dus minder met vakantie.

Ik heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat opdrachtgevers dat vroegen. Dan nam ik meestal alvast de hele zomervakantie vrij. Wel werken als je eigenlijk vrij was kan altijd, maar andersom blijkbaar niet. Niet leuk tegenover collega's, nee. Maar dat is de schuld van de werkgever. Die hoort het zo te regelen dat er flexibiliteit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Bij mijn laatste werkgever moest je altijd ruim 3/4 van je vakantiedagen in Januari al plannen. Vroeg, niet zo vroeg al ik hier las. Alleen de reden was anders: wat/wanneer je plande interesseerde ze niet, maar ongeplande vakantiedagen stonden als 'schuld' op de balans, en daar moest 'geld' tegenover staan. Dus ook al boekte je b.v. heel augustus in, geen probleem, werkgever blij. Aan de andere kant kon je ze ook zo intrekken, verplaatsen, wat je maar wilde: ze verwachtten namelijk wel (uiteraard) dat er bezetting was. Dat werd alleen altijd onderling geregeld, daar kwam geen chef of werkgver aan te pas.

Het mechanisme werkte prima, behalve toen ik met pensioen ging, en dus minder vakantiedagen had. Tsjongejonge, continue mails omdat ik niet genoeg vakantiedagen ingeboekt heb. toen heb ik dagen NA mijn pensionering ingeboekt, en dit met een begeleidend schrijven, de directeur van die afdeling in CC, verklaard. Nooit meer iets van gehoord.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
@Anoniem: 93050 die werkgever had wel een hele slechte boekhouder.

In werkelijkheid krijg je namelijk niet 25+ vakantiedagen op 1 januari die als schuld ingeboekt moeten worden. Maar je bouwt elke 1,5 a 2 weken één vakantiedag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 09:55

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

PhilipsFan schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:04:
Ik schrik er wel een beetje van. Je zomervakantie op tijd doorgeven is tot daaraantoe, hoewel ik november wel ERG vroeg vind. Maar dat je ALLE vrije dagen moet opgeven? Dat slaat nergens op en volgens mij is het ook onwettig. Je mag je vrije dagen naar eigen inzicht inzetten, niet naar inzicht van de manager of planner. Anders zijn het geen vrije dagen.

Het is ook discriminerend. Mensen met kinderen krijgen blijkbaar voorrang, daar is nog wat voor te zeggen, maar dat betekent wel dat alleenstaanden dus de bok zijn. Die hebben vaak een wat minder voorspelbaar leven dan een gezin (er kan maar zo een nieuwe partner opduiken) en kunnen daardoor dus minder met vakantie.

Ik heb in het verleden ook wel eens meegemaakt dat opdrachtgevers dat vroegen. Dan nam ik meestal alvast de hele zomervakantie vrij. Wel werken als je eigenlijk vrij was kan altijd, maar andersom blijkbaar niet. Niet leuk tegenover collega's, nee. Maar dat is de schuld van de werkgever. Die hoort het zo te regelen dat er flexibiliteit blijft.
Volgens mij mag je het topic nog even teruglezen, er staat namelijk NERGENS dat de manager/planner de vakantiedagen toewijst, deze keurt de aangevraagde dagen alleen goed of wijst ze af als de planning(en daarmee bedrijfsbelang) in gevaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Firestorm schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:13:
[...]

Volgens mij mag je het topic nog even teruglezen, er staat namelijk NERGENS dat de manager/planner de vakantiedagen toewijst, deze keurt de aangevraagde dagen alleen goed of wijst ze af als de planning(en daarmee bedrijfsbelang) in gevaar komt.
Ook eisen dat alle vakantiedagen wel héél ruim vooraf aangevraagd worden 'omdat het anders niet kan' volgens de manager/directie is wel degelijk een behoorlijke inperking van de vrijheid van een vrije dag.

Om maar even iets hypothetisch te noemen zou je als de situatie uit de OP door de werkgever zwart/wit gehandhaafd wordt niet eens meer vrij kunnen krijgen voor de bruiloft van goede vrienden wanneer ze in februari aankondigen dat ze in september gaan trouwen. Of je kan niet naar de diploma uitreiking van je kind, omdat in november nog niet bekend is wanneer hij/zij precies zal afstuderen.

De geschetste situatie zal dan ook niet toegestaan zijn. De wetgeving is heel simpel, je vrije dagen mag je vrij besteden (dus ook pas inplannen/aanvragen wanneer het je als werknemer uitkomt) tenzij sprake is van een in de wet of CAO genoemde uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Ivow85 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:38:
@Anoniem: 93050 die werkgever had wel een hele slechte boekhouder.

In werkelijkheid krijg je namelijk niet 25+ vakantiedagen op 1 januari die als schuld ingeboekt moeten worden. Maar je bouwt elke 1,5 a 2 weken één vakantiedag op.
Dat was de verklaring die wij kregen.
Over de boekhouding .. Rond september 2016 werden we, met ong. 80 collega's, daar 'ingesourced'. De volgende 6 maanden (!!!) kregen we correcties op herstelbetalingen, en daar weer correcties op, en aanpassingen, en herstelbetalingen. Doorgaans omdat ik WEER iets ontdekte wat ze verkeerd hadden hersteld, uiteraard in mijn/ons nadeel. Prutsers zou een compliment zijn. Maar goed .. ik ben gepensioneerd .. vakantiedagen, wat zijn dat ook al weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Bij ons was het net andersom, mijn baas wilde pas 6-8 weken van tevoren goedkeuring geven omdat hij anders de planning niet wist.
Was daar fel tegenin gegaan, hebben ze totaal geen recht op, daarna hadden ze het toch goed gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:45
Bij mijn vrouw op haar werk moet ze een papiertje invullen. Daarop staat dat de aanvraag moet minimaal 5 werkdagen van te voren fysiek ingediend worden en de aanvraag moet fysiek afgegeven worden bij een leidinggevende (niet op bureau neerleggen) en aanvraag is pas goedgekeurd wanneer je deze getekend terug hebt ontvangen.

Ze werkt via een uitzendbureau fulltime, vakantie verlofuren bouwen ze op tijdens werken

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Pagina: 1