Hi, ik zou graag mijn overige opslag willen opschonen. Mijn storage van 250GB zit bijna helemaal, nu kwam ik er een tijd geleden dat dit 182,66 GB aan "other storage" is.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- loze bestanden opschonen
- Cleanmymac laten lopen
- Cachebestanden verwijderen
(Deze tips heb ik gevolgd
Cache van Mac-apps handmatig verwijderen
Het wissen van de cache van Mac-apps die je niet meer zoveel gebruikt, werkt als volgt:
Open de Finder.
Klik in het menu op Ga > Ga naar map.
Geef aan dat je naar ‘~/Library/caches’ oftewel ‘~/Library/caches’ wilt gaan (uiteraard zonder aanhalingstekens).
Kies de mappen die je wilt verwijderen en klik op Verplaats naar prullenmand.)
Het nadeel is dat ik dus niet kan zien wat er allemaal onder overig valt en wat ik dus makkelijk kan verwijderen. Ik wil niet zomaar alle onbekende documenten/cache bestanden verwijderen want ik weet niet wat belangrijk is om mijn laptop draaiende te houden. Alle bestanden waarvan ik wist dat ze weg konden, heb ik weggedaan.
Versie van mijn macbook:
Apple Macbook Pro - macOS Big Sur versie 11.6
Met al het opschonen heb ik destijds hooguit 10GB weten weg te halen, maar wat is de resterende 180 GB? Wie kan mij daarbij helpen?
Ik heb het volgende geprobeerd:
- loze bestanden opschonen
- Cleanmymac laten lopen
- Cachebestanden verwijderen
(Deze tips heb ik gevolgd
Cache van Mac-apps handmatig verwijderen
Het wissen van de cache van Mac-apps die je niet meer zoveel gebruikt, werkt als volgt:
Open de Finder.
Klik in het menu op Ga > Ga naar map.
Geef aan dat je naar ‘~/Library/caches’ oftewel ‘~/Library/caches’ wilt gaan (uiteraard zonder aanhalingstekens).
Kies de mappen die je wilt verwijderen en klik op Verplaats naar prullenmand.)
Het nadeel is dat ik dus niet kan zien wat er allemaal onder overig valt en wat ik dus makkelijk kan verwijderen. Ik wil niet zomaar alle onbekende documenten/cache bestanden verwijderen want ik weet niet wat belangrijk is om mijn laptop draaiende te houden. Alle bestanden waarvan ik wist dat ze weg konden, heb ik weggedaan.
Versie van mijn macbook:
Apple Macbook Pro - macOS Big Sur versie 11.6
Met al het opschonen heb ik destijds hooguit 10GB weten weg te halen, maar wat is de resterende 180 GB? Wie kan mij daarbij helpen?