Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Zijn er al mensen die de Bose 900 soundbar in huis hebben of besteld hebben?
Waar hebben jullie deze dan gekocht en voor welke prijs?
Ik heb ze vooralsnog mondjesmaat in Duitslandse webshops gezien.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 15:28
Ben erg benieuwd naar de reacties. Ik zit zelf ook met smart te wachten tot deze verkrijgbaar wordt. De reviews zijn in elk geval lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Er is dusdandig weinig activiteit op het forum betreffende deze nieuwe soundbar; tijd voor het begin.
Ik zit er zelf iig over na te denken om de 900 te halen, icm de 700 sub en de surround speakers (300 serie - kleine vierkantjes. De smalle 700's torentjes vind ik persoonlijk niet zo geslaagd qua design)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
Ik heb vandaag iemand van Smits Arnhem gesproken. Heb gelijk gevraagd of ze al wat wisten betreft de Soundbar 900.

De medewerker gaf aan dat ze bericht hebben gehad dat dit product eind januari in de Nederlandse schappen ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delaan1
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-11-2021
Weet iemand of je de bose 900
Ook gewoon in duitsland kan kopen of zit er dan iets met de software die je in nederland niet kan gebruiken? Bedankt alsvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
Ik begreep van een speciaalzaak in Bergen op Zoom dat de Nederlandse release intussen is uitgesteld naar eind maart 2022. Jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik heb hem inmiddels besteld bij de MediaMarkt in Duitsland. Volgende week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:40
Ik heb bericht gehad van Bose dat deze Soundbar in Januari 2022 in Nederland beschikbaar komt.

@KoningPaulus Als ik een goede rekensom heb gemaakt dan heb jij de bar al in huis? Hoe bevalt het en zou het een verbetering zijn voor mijn Bose Soundbar 700? Waar ik mij zorgen om maak zijn de atmos speakers die naar boven zijn gericht, hoe stofgevoelig is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Correct, inmiddels een weekje in huis. Bevalt tot nu toe goed. Muziek klinkt helder en vol en is vrij eenvoudig in gebruik.
Ben nog wel wat zoekende naar de beste instellingen voor mijn woonkamer, aangezien iedere woonkamer weer anders is.

Enige kleine bevindingen die ik tot nu toe heb;
- geen chromecast ondersteuning (ik mis het niet, maar hij is bijv. niet zichtbaar via de Google Home app om vanaf daar muziek af te spelen. De ingebouwde Alexa/Google assistent neemt dat 'ongemak' echter weg)
- Ik zie geen volume in beeld bij het aanpassen, ik hoop dat dat wel mogelijk is / wordt
- Hij lijkt vooralsnog soms moeite te hebben met het overschakelen van source. Dus als ik bijv. van de humax middels hdmi aangesloten kijk en dan gelijk switch naar netflix of youtube, wil het signaal wel eens zoek raken lijkt het. Stroom eraf en erop werkt wel, maar ook hier nog zoekende naar een betere oplossing.

Al met al nog te kort om echt een goed oordeel over te vellen, maar bevalt tot dusver prima.
Wat betreft de toevoeging atmos; in mijn ogen minimaal toegevoegde waarde, al kun je ook hier weer mee spelen in de instellingen. Heb ik nog niet gedaan icm een goede atmos testfilm/soundtrack.
Stof heeft zich nog niet echt kunnen verzamelen ook in een week tijd, maar terecht punt. Af en toe de stofzuiger erop of busje perslucht moet kunnen. Als je nu de 700 hebt zou ik denk ik persoonlijk niet upgraden, maar dat is gebaseerd op gevoel, niet op fysieke vergelijking.

Ik ga alleen nog de surround virtual 300 speakers erbij halen voor meer surround geluid en dan moet ik er wel even mee vooruit kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
@KoningPaulus Dank je wel voor je terugkoppeling. Als reacties op jouw opmerkingen en ervan uitgaande dat de 700 serie qua software en opties hetzelfde zijn het volgende:

- Chromecast zit er inderdaad niet op daarentegen wel de mogelijkheid voor Apple Airplay
- Dit klopt, dit wordt niet weergegeven op het tv-scherm. Sommige tv's laten een eigen indicator zien. (HDMI)
- Schakelen tussen bronnen ervaar ik niet als probleem maar ik weet dat er problemen zijn met Samsung TV's

Heel veel plezier met je bar en mochten er nog ontwikkelingen zijn laat het weten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 20:04
Er komt wel chromecast funtionaliteit zoals gisteren aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
KoningPaulus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:11:
Correct, inmiddels een weekje in huis. Bevalt tot nu toe goed. Muziek klinkt helder en vol en is vrij eenvoudig in gebruik.
Heb je hier de sub al erbij? Of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
IKON schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Heb je hier de sub al erbij? Of nog niet?
Yes de 700 sub erbij en sinds vandaag de 300 surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
KoningPaulus schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Yes de 700 sub erbij en sinds vandaag de 300 surround speakers.
Oke nice! Heb je ook al eens geluisterd zonder sub? Ben benieuwd hoe die dan klinkt... Zal mijn partner moeten masseren voor de sub ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 11:30

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

IKON schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Oke nice! Heb je ook al eens geluisterd zonder sub? Ben benieuwd hoe die dan klinkt... Zal mijn partner moeten masseren voor de sub ben ik bang ;)
Ik zeg laat die vingers maar warm draaien en handjes uit de mouwen dan! sub-tiele massage werkt altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
Spreekwoordelijk masseren... Maar letterlijk helpt misschien ook hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
KoningPaulus schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:11:
Al met al nog te kort om echt een goed oordeel over te vellen, maar bevalt tot dusver prima.
Wat betreft de toevoeging atmos; in mijn ogen minimaal toegevoegde waarde, al kun je ook hier weer mee spelen in de instellingen. Heb ik nog niet gedaan icm een goede atmos testfilm/soundtrack.
Stof heeft zich nog niet echt kunnen verzamelen ook in een week tijd, maar terecht punt. Af en toe de stofzuiger erop of busje perslucht moet kunnen. Als je nu de 700 hebt zou ik denk ik persoonlijk niet upgraden, maar dat is gebaseerd op gevoel, niet op fysieke vergelijking.

Ik ga alleen nog de surround virtual 300 speakers erbij halen voor meer surround geluid en dan moet ik er wel even mee vooruit kunnen
Nog een update? Twee weken verder weer ;) Ik ga straks naar media markt in duitsland om te kijken of ze er daar eentje hebben liggen om naar te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Eigenlijk niet. Bevalt goed en icm de sub en surround is het een feestje.
Geen merkwaardigheden of bugs ontdekt de afgelopen 2 weken. Geen vertraging, verliezende verbinding etc.
Enige wat me opvalt is dat als je muziek aan hebt staan en je zet vervolgens de tv aan, dan hoor je opeens de muziek en tv geluid door elkaar heen. Onbekend wat de oorzaak is, maar eenvoudig te verhelpen door op de 'tv knop source'. te drukken op de bijgeleverde (kleine) afstandsbediening.

Tzt even uitzoeken of de afstandsbediening van de vorige soundbar een aanvulling is en of dat met de nieuwere soundbar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
IKON schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Zonder sub mis je bij een dergelijk systeem wel heel erg veel in het laag. De soundbar of de satelliet speakers zijn in ieder geval niet groot genoeg om hoorbaar sublaag weer te geven (de meeste grote vloerstaande speakers overigens ook niet). Met andere woorden, een subwoofer is wel een must.

Wat een nadeel kan zijn bij een dergelijk systeem is dat de subwoofer ook middentonen (zeg 100-250hz) voor zijn rekening gaat nemen, omdat kleine speakers daarvoor te kort komen. Dat kan resulteren in een overactieve subwoofer, wat irritant zkan ijn. Denk bijvoorbeeld aan mannenstemmen, waarbij je de sub hoort meebonken. Wellicht kun je spelen met een crossover oid, maar vaak kan dat niet niet bij all in one systemen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:09
Ik wil mijn 300 die helaas terug naar Bose is omdat hij niet meer aan ging.... Vervangen door de 900. Hoe bevalt het om nu eindelijk Atmos te hebben?

Iemand ook al enig idee wanneer de soundbar ook echt in de winkel komt? Amazon.de vanaf 1 Feb.

Kan ik mijn bass 300 en speakers 300 gewoon het gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door maniace op 20-01-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik heb atmos nog maar weinig "echt" gehoord. Ik kan de instelling nog eens proberen omhoog te gooien en een goede film te zoeken met atmos. (instelling gaat van -100 tot +100, standaard 0)
Subwoofer 700 werd op +40 al snel overheersend en staat nu op 0 of +10 ter vergelijking, daarom nog niet aan atmos instelling gezeten.

Als je echt goede atmos zoekt kun je beter een systeem zoeken met losse atmos speakers denk ik, of als je soundbar wil gebruiken dan schijnt de Sonos arc een betere te zijn. (is wel gelijk een aanzienlijke klap groter dan de bose)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:09
KoningPaulus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:05:
Ik heb atmos nog maar weinig "echt" gehoord. Ik kan de instelling nog eens proberen omhoog te gooien en een goede film te zoeken met atmos. (instelling gaat van -100 tot +100, standaard 0)
Subwoofer 700 werd op +40 al snel overheersend en staat nu op 0 of +10 ter vergelijking, daarom nog niet aan atmos instelling gezeten.

Als je echt goede atmos zoekt kun je beter een systeem zoeken met losse atmos speakers denk ik, of als je soundbar wil gebruiken dan schijnt de Sonos arc een betere te zijn. (is wel gelijk een aanzienlijke klap groter dan de bose)
Zelf al een hele Bose installatie staan.
Had de soundtouch 300 met Acoustimass 300 en surround speakers. Wordt een duur grapje alles weer te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adijos
  • Laatst online: 17-05 20:49
Heb deze Bose 900 soundbar vanaf Februari
Aan gesloten via 48gbps hdmi kabel op een LG 48CX
Ben erg tevreden over de geluids kwaliteit is gewoon erg goed.
Maar..krijg het niet voorelkaar om de verbinding met de LG goed voor elkaar te krijgen
Alles maar dan ook alles geprobeerd ben inmiddels aan de 3e bezig , goede service van Bose
Nu met de laatste firmware ( 2 aug.)update reboot de soundbar ongeveer elke 5 min.( de LG heeft ook de laatste firmware 40. nog wat)
Had hier voor de 700 versie, nooit een issue
Heeft iemand ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34

FeaR

In GoT we trust

Adijos schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:40:
Alles maar dan ook alles geprobeerd ben inmiddels aan de 3e bezig , goede service van Bose
Na drie exemplaren zou ik de conclusie trekken dat de Bose en LG niet compatibel zijn. Klinkt kort door de bocht maar het is meer dan mogelijk en zowel Bose als LG kunnen naar elkaar wijzen als "schuldige". HDMI CEC (dat is waar je op vast loopt) is vrij te implementeren door de fabrikant waardoor (volledige) samenwerking niet gegarandeerd is. Je kan nog proberen de HDMI kabel te wisselen, dat kan ook effect hebben. Maar nul garantie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Hier geen problemen mee. Enige probleem waar ik tegenaan loop met mijn Philips is dat de soundbar regelmatig de Dolby opties "verliest" en ik enkel stereo geluid doorkrijg via de soundbar. Surround + sub doen dan niet meer mee ook. Geheel van de stroom halen lost het op, maar wel irritant.
Mogelijk vanwege het schakelen naar een humax met stereo geluid op een ander hdmi kanaal, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW74
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-05 23:10
FeaR schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Na drie exemplaren zou ik de conclusie trekken dat de Bose en LG niet compatibel zijn. Klinkt kort door de bocht maar het is meer dan mogelijk en zowel Bose als LG kunnen naar elkaar wijzen als "schuldige". HDMI CEC (dat is waar je op vast loopt) is vrij te implementeren door de fabrikant waardoor (volledige) samenwerking niet gegarandeerd is. Je kan nog proberen de HDMI kabel te wisselen, dat kan ook effect hebben. Maar nul garantie.
Hier ook de Bose soundbar 900 i.c.m. LG OLED55E8PLA, model van +\- 4 jaar oud.
HDMI CEC werkt in deze combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
  • Laatst online: 20-02 12:35
Goedendag,

Sinds een paar dagen hebben wij onze LG soundbar omgewisseld voor een Bose Soundbar 900 met subwoofer 500 en surroundboxen 700.

Op zich zijn wij erg tevreden over deze combi. Het geluid is mooi vol, je moet even zoeken naar de juiste instelling om het minder of juist meer 'scherp' te krijgen maar dat is een persoonlijke voorkeur. Wij vinden het een hele verbetering na de LG.

We hebben wel een paar probleempjes waar we tegenaan lopen. We zijn geen experts op dit gebied, het aansluiten van kabeltjes lukt ons normaal gesproken goed maar in dit geval klopt er iets niet bij ons of met de instellingen of zo. Misschien kan iemand hier ons daarmee helpen of is het hier niet de juiste plek om om hulp te vragen?

* De surround speakers geven naar onze smaak en voorkeur té weinig geluid, ze staan ingesteld op 100 (max dus) maar het geluid wat eruit komt is echt enorm zacht en ik vraag me af of dat dan bij bv een film wel echt een surround effect kan geven als je ze haast niet hoort.

* De aansluiting tussen tv (Philips 55OLED854) met de bijgeleverde HDMI kabel geeft geen geluid. De tv heeft drie HDMI-Arc aansluitingen maar alle drie werken niet.

* De bijgeleverde optical cable (overigens komt deze over als een goedkoop b-merk plastic kabeltje) geeft het geluid van de tv goed door aan de Bose. Echter, in tegenstelling tot exact dezelfde koppeling die wij hadden met de LG soundbar, switcht de Bose niet automatisch van source, dus als de soundbar internetradio laat horen (wij hebben geen tv en radio via kabel maar via satellietontvanger, dus luisteren via Itune) en wij zetten de tv aan blijft de radio gewoon doorgaan en gaat de soundbar niet naar input tv.
We moeten dus iedere keer als we de tv aanzetten handmatig ook op de Bose afstandsbediening de input tv selecteren.

Andersom werkt overigens wel, als het tv-geluid aanstaat en je zet via Google op welke box in huis dan ook internetradio aan op de thuisgroep (waar de soundbar ook aan is toegevoegd in de Google Home app), dan gaat de Bose automatisch over op de internetradio met de rest van de boxen.

De soundbar staat via de Bose Music app ingesteld op 'Automatisch ontwaken' 'Standaard CEC, 'Standby nooit'.
De knop voor 'Aan-Uit synchronisatie' is grijs, daar staat een mededeling 'De afstandsbediening is niet ingesteld voor gebruik met je tv of andere apparaten. Je moet tenminste één apparaat instellen om Aan/Uit-synchronisatie te kunnen inschakelen.'

Hebben wij iets over het hoofd gezien of werkt de Philips tv niet zoals het ‘zou moeten’ met de soundbar? Zijn er al mensen die voldoende ervaring hebben met deze soundbar die zouden kunnen helpen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik gebruik de soundbar 900 icm de oled804, dus ik kan je aardig op weg helpen.
Staat je tv ingesteld op de juiste audio uitgang? Even switchen tussen geluid over tv en daarna terug naar hdmi wil wel eens helpen.
Zodra je de hdmi gebruikt ipv toslink, pakt de soundbar dus ook automatisch de input van de tv. Mocht je het overrulen dmv radio/google/etc., zul je idd handmatig moeten terugswitchen.

De surround speakers te laag heb ik wel eens over gelezen, ik heb het probleem niet met mijn 300 speakers, maar je kunt de microfoon bedekken bij het uitvoeren van de adaptiq stappen. Dan denk je soundbar dat je surround speakers verder weg staan, en wordt het geluid ervan harder gezet. Naar mijn weten de enige mogelijkheid om het te versterken.

Standby op nooit is een goede, ik geloof dat hij standaard op iets anders staat, maar bij mij schoot de soundbar dus snachts wel eens aan (en zag ik dat sochtends doordat de led indicator brandde, terwijl de tv uit was)

• Hehoo
Ik ga nog eens kijken naar de geluidsinstellingen 'uit'. We hebben dat een paar dagen geleden gedaan en toen waren we ineens al het geluid kwijt, zowel Bose als op de TV. TV moesten we factory reset doen en de Bose moesten we de stroom afhalen en weer opnieuw instellen (oops ).

Als je het hebt over de microfoon voor de Adaptiq, is dat het dingetje wat midden bovenop dat hoofdsetje zit? En dek ik die dan af bij de hoge piepen, ik neem aan niet bij die lage bassen, anders wordt de subwoofer nog harder?

• KoningPaulus
Hehoo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:33:
Ik ga nog eens kijken naar de geluidsinstellingen 'uit'. We hebben dat een paar dagen geleden gedaan en toen waren we ineens al het geluid kwijt, zowel Bose als op de TV. TV moesten we factory reset doen en de Bose moesten we de stroom afhalen en weer opnieuw instellen (oops ).

Als je het hebt over de microfoon voor de Adaptiq, is dat het dingetje wat midden bovenop dat hoofdsetje zit? En dek ik die dan af bij de hoge piepen, ik neem aan niet bij die lage bassen, anders wordt de subwoofer nog harder?
Klopt, de microfoon(s) zitten op die headset. Ik denk dat het soort tonen niet uitmaakt qua afdekken. Je kan immers de subwoofer handmatig aanpassen qua sterkte achteraf. 0-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hehoo
Hallo @KoningPaulus
We hebben een andere HDMI kabel genomen als de bijgeleverde van Bose zelf. Toen kregen we wel geluid maar nog steeds werkt het automatisch inschakelen van het tv-geluid op de Bose niet. Heeft dat misschien iets te maken met de CEC-instellingen op de tv en/of de Bose? In de Bose-app staat deze op standaard.

De Adaptiq werkt helemaal niet meer bij ons. We hebben ook een surroundboxje verplaatst dus moesten dat toch doen maar er werkt niets meer goed met de Adaptiq.

Een aantal keren kregen we krijgen te zien in de app dat het niet stil genoeg is (er staat geen enkel geluid aan en we wonen midden in niemandsland dus ook geen geluiden van verkeer of buren), zelfs al leggen we de headset stil op een stoel neer (dus geen bewegingsruis of zo) maar de meeste keren zegt de app dat de headset niet meer werkt en dat er contact opgenomen moet worden met de Bose Klantenservice.

Allemaal heel raar dus, om het correct aan de gang te krijgen, als sommige dingen al aan de gang komen.

Eerlijk gezegd is me het allemaal zwaar tegengevallen van Bose, bij zo'n gerenomeerd merk (we hebben vroeger ook een Bose set gehad en die was perfect) en voor echt veel geld mag je toch betere werking en instellingen verwachten.
Ik zou de set in ieder geval nooit meer kopen of aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Bose app staan de audio instellingen op standaard

Tv:
Audio geavanceerd
Audio out: hdmi
Indeling digitale uitvoer: meerkanaals bypass
Geen vertraging ingesteld

Verder: algemene instellingen - easylink - easylink aan

• Hehoo
Yep, alles zo ingesteld. Easylink alle opties op 'aan'. Heel raar.

Zo stond het inderdaad ook allemaal bij de LG. Ik heb zelfs de audio out aangepast naar tv luidsprekers, toen de HDMI erin, audio uit weer aangepast naar HDMI.

Maar wat ook raar is, ik krijg tig keer een melding op de tv als ik naar 'HDMI uit' wil schakelen : Kan niet overschakelen naar HDMI want de tv luidsprekers zijn in gebruik'. Maakt niet uit hoe vaak ik dan op tv luidsprekers uit druk, de melding blijft komen. En dan ineens soms gaat het wel en is HDMI geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Zijn er meer mensen die de Bose speakers niet meer in of uit kunnen schakelen met hun stem (Google assistent)? Overige stemcommando's werken wel. Het gaat bij mij om de Soundbar 900, Homespeaker 300 en Homespeaker 500.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeuvie op 18-11-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34

FeaR

In GoT we trust

@Jeuvie
Topics kapen is niet de bedoeling. Voor eigen problemen zijn eigen topics.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.