Nieuwe PVC vloer slecht gelegd - wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
Hallo,

We hebben een nieuwe PVC vloer laten gelegd maar helaas valt het resultaat tegen. We waren een "perfect" resultaat beloofd, maar dat is niet wat we hebben gekregen.

Er zijn heel veel plekken (tenminste een kwart van alle planken) waar de slijtlaag steekt omhoog, meestaal aan de kopse kant. Er zijn ook een paar plekken waar alleen een hoek omhoog komt. Zie bijgevoegd foto's. De foto's zijn representatief van de fouten, ik heb niet allen de ergste gefotografeerd. Het is vaak mogelijk om de vloer naar beneden te duwen, maar het kruipt weer langzaam omhoog. Dus ik denk dat het niet goed gelijmd is.

De aannemer is al een keer teruggekomen maar hij deed amper iets. Op sommige plekken waar alleen een hoek steekt omhoog heeft hij het hoekje uitgehakt.

Ik maak me zorgen over de levensduur van dit vloer. Het is makkelijk om de slijtlaag los te trekken als het niet super strak ligt (dit heb ik geprobeerd met een reststukje). Ik zou ook niet verbaasd zijn als de fabrieksgarantie niet geldig is bij zulke foutieve leggen.

Ik heb de rekenening nog niet betaald, en ik heb ook rechtsbijstandverzekering. Dus ja. Het moet (bijna) perfect zijn.

Wat vinden jullie? Ben ik te kieskeurig, of is dit een slordig gelegd vloer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KumiDzsDlsd82POflQPDSjDgFmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmdhN1lHp4NJJM3jhJIPBoat.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVsZaGrgR6NOG0bGEkKQSpqmXVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7zRRDDutBFSscADsq4SwVja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0TTrNsPSsnolpKv1z6YMHtwOsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcNRA0D7z1zQLopWHkb3giIY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WPPUTHKiRdvjToQjGZvNpZurOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyohNwOfyaSXxNoBmhoOA2kR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnto2BuG6IWeWeHlXZM5VupSyvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gE0BIzUUzyChn3nixcvtlZg5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 21:46
hoekjes uit de vloer en delen die half over elkaar liggen dus omhoog uitsteken vind ik ook geen porem. Volgens mij heb je ons niet per se nodig om dat bevestigen ;)

Nu hopen dat je rechtsbijstand van het nodige advies kan voorzien over de afhandeling. Volgens mij zijn er genoeg topics te vinden over hoe je ermee omgaat als een dienst/product niet conform verwachting geleverd word.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Niet accepteren, dit is regelrecht prutswerk.

Vraag de aannemer eens of hij dit zo bij hem thuis ook zo zou accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27
Zonder enige vorm van kennis, maar dit is in mijn ogen echt onacceptabel. Dit kun je zelf zeker weten beter leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 10:49
Het is zeker slordig! Als je nog niet betaald heb, zeker ook (nog) niet doen.

Het valt en staat wel met een aantal dingen overigens:
1. Is dit een all in 1 deal? Je hebt ergens een vloer gekocht en dat bedrijf levert de vloer, onderdelen en de montage? Zoja, absoluut laten oplossen.

2. Vloer en montage afzonderlijk ingekocht. Dan wordt het natuurlijk wat lastiger. De aannemer kan dan wijzen naar de kwaliteit van de vloer en vice versa.

Wat heeft deze grap moeten kosten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

Vraag gewoon een bevestiging dat de garantie nog geldt bij de fabriek. Die gaan dat vast en zeker verwerpen, en dan heb je direct een heel sterk argument naar de legger toe in handen. Anders loop je het risico in welles/nietes te blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
Dit is wel echt heel slecht, zeker niet accepteren!

de aannemer wil hier het liefst niks aan doen omdat het heel moeilijk op te lossen is, ik denk in dit geval dat alles eruit moet en ze opnieuw moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD
McMark schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:23:
Het is zeker slordig! Als je nog niet betaald heb, zeker ook (nog) niet doen.

Het valt en staat wel met een aantal dingen overigens:
1. Is dit een all in 1 deal? Je hebt ergens een vloer gekocht en dat bedrijf levert de vloer, onderdelen en de montage? Zoja, absoluut laten oplossen.

2. Vloer en montage afzonderlijk ingekocht. Dan wordt het natuurlijk wat lastiger. De aannemer kan dan wijzen naar de kwaliteit van de vloer en vice versa.

Wat heeft deze grap moeten kosten?
Alles is gedaan bij één bedrijf, inclusief egaliseren. We hebben en hoge prijs betaald bij een bedrijf met heel veel goede ervaringen op Google, en dus een bijpassend resultaat verwacht.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Wij gaan zeker niet betalen totdat het hersteld is.

Onze nieuwe keuken komt pas in 3 weken, en een paar dagen erna ga we verhuizen. Dus ik hoop dat alles kan snel hersteld worden. Anders wordt het echt lastiger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:44
AGD schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:31:

Alles is gedaan bij één bedrijf, inclusief egaliseren. We hebben en hoge prijs betaald bij een bedrijf met heel veel goede ervaringen op Google, en dus een bijpassend resultaat verwacht.
Doet me altijd denken aan deze aflevering waarbij er slecht werk werd geleverd, de beste man niet de volledige prijs hoefde te betalen maar hij in deze semi rechtzaak wel door een dwaas uit het pre-internet tijdperk werd gedwongen werd om de slechte recensie op google te verwijderen.

Ik hoop dat je je recht kan halen want dit ziet er inderdaad niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
leecher schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:42:
[...]

Doet me altijd denken aan deze aflevering waarbij er slecht werk werd geleverd, de beste man niet de volledige prijs hoefde te betalen maar hij in deze semi rechtzaak wel door een dwaas uit het pre-internet tijdperk werd gedwongen werd om de slechte recensie op google te verwijderen.

Ik hoop dat je je recht kan halen want dit ziet er inderdaad niet uit.
die aflevering ook gezien.
Maar de vloer was goed gelegd alleen er was verschil over wat vlak en waterpas was.
Dat had de verkoper helaas voor hem niet goed op papier gezet.
Ook de deskundige gaf aan dat de normering veel te streng was.

Vreselijke vent en vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 21:35

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wat een prutswerk. Zo moeilijk is het niet om pvc te leggen.Dit lijkt op haastwerk.

Ik zou niet akkoord gaan. Waarschijnlijk krijg je snel beschadigingen bij het schuiven van een stoel omdat het ongelijk is.

[ Voor 46% gewijzigd door TheDudez op 10-11-2021 16:53 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Sluit mij bij de rest aan, https://www.watbenjedan.nl/

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
AGD schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:31:
[...]

Alles is gedaan bij één bedrijf, inclusief egaliseren. We hebben en hoge prijs betaald.
Het is prutswerk niks meer en niks minder...
Maar even uit nieuwschierigheid wat is een hoge prijs?
Ik zat op 65 euro de vierkante meter inclusief alles.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• AGD
Ronald.42 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:13:
[...]

Het is prutswerk niks meer en niks minder...
Maar even uit nieuwschierigheid wat is een hoge prijs?
Ik zat op 65 euro de vierkante meter inclusief alles.
69 euro per vierkante meter (vloer + egaliseren + leggen). De vloer zelf is ongeveer 40 waarde.
TheDudez schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:50:
Wat een prutswerk. Zo moeilijk is het niet om pvc te leggen.Dit lijkt op haastwerk.

Ik zou niet akkoord gaan. Waarschijnlijk krijg je snel beschadigingen bij het schuiven van een stoel omdat het ongelijk is.
Ja zo’n snel beschadiging ben ik ook bang voor.

Het bedrijf beweert zich te houden aan hun (en de fabrikant) garantie maar de vloer is nu al in een staat die gerepareerd moeten worden. Dus dat “garantie” betekent niks, het is gewoon arrogantie.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Honesty

kattenneus!

Wij waren een van de eerste met pvc en het ligt nu na 9 jaar nog beter dan bij jou nu. Wij zaten wel wat duurder maar volgens mij is pvc ook goedkoper geworden.
We hebben wel heel ellende gehad met de aannemer die ook prutswerk leverde en hebben toen gekozen om alleen te betalen wat goed was. Ook daar word je niet gelukkig van.

Festina lente

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
hier werden na een jaar of wat steeds duidelijkere hoogte verschillen (golven) zichtbaar waar het egaliseren niet goed genoeg gedaan is, ik zou dat nu zo snel mogelijk controleren met een lamp laag op de vloer aangezien het alleen maar erger kan worden.
Deze vloer moet er toch al uit dus kunnen ze evt ook nog het egaliseren opnieuw doen als daar iets mis mee is.
Pagina: 1