Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierdw
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09 20:18
Hallo mensen,

Ik zit al een tijdje met een rare puzzel. Ik heb een Windows computer die aangesloten is op een LG C8 Oled. De computer is mijn HTPC. In de computer zit een GTX 1080 die via HDMI aangesloten is op de LG. Op de LG staat deep color ingeschakeld. Als ik een film open met MPCHC en die film is HDR, dan schakelt de TV netjes over naar HDR modus en alles ziet er heel mooi uit. Nu heb ik het 4 schermen abonnement van Netflix en de Netflix app geinstalleerd op de PC. In theorie zou Netflix met dit abonnement via de app ook HDR af moeten kunnen spelen. Maar dat doet hij niet. Bij de Windows HD Color settings staan de display capabilities. Daar staat 'No' bij Stream HDR video. Bij Use HDR en Use WCG apps staat yes.
Nu kan ik 'Use HDR' wel aanzetten maar daarmee ben je volgens mij Windows meer aan het foppen. Hij staat dan altijd in HDR modus en hij probeert dan alles wat niet HDR is om te zetten naar iets dat er wel goed uit ziet in HDR modus. Dan krijg je hele felle subtitles bijvoorbeeld.
Heeft iemand enig idee waarom Windows van mening is dat de LG C8 geen "stream HDR video" heeft, waardoor Netflix weer van mening is dat hij geen HDR content in HDR modus moet streamen? Een HDR film afspelen in MPCHC of de Windows movies app werkt prima en de TV springt dan netjes in HDR modus.

Config:
Intel Core i5 7e generatie
Geforce GTX 1080
8GB RAM
Mobo Asrock H270M ook laatste BIOS
Windows 10 alles up-to-date
TV ook helemaal up-to-date met software/firmware

8)7 echt een rare dit. Online ook niks gevonden, Microsoft zegt: dan ondersteunt je display het niet. Ik heb dat doorgegeven aan LG en die hebben uit woede weer brandbare batterijen geleverd aan GM. Voordat het verder escaleert dacht ik, ik vraag het wel even op dit forum... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Geen verstand van Windows, maar ik lees in je verhaal nergens dat je 10-bit kleur gebruikt. Dat is wel een voorwaarde voor HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierdw
dmantione schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:09:
Geen verstand van Windows, maar ik lees in je verhaal nergens dat je 10-bit kleur gebruikt. Dat is wel een voorwaarde voor HDR.
Als ik een HDR film speel met bijvoorbeeld mpchc dan springt de tv netjes naar HDR modus dus HDR doet t wel, alleen niet met de Netflix app…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Probeer het eens via de netflix website in de MS Edge browser, als dat wel werkt zit het probleem in de netflix app in combinatie met je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kan het zijn dat dat mpchc van videomode verandert (en daarmee bijvoorbeeld een 10-bit mode kiest), terwijl de Netflix-app altijd de videomode van je desktop gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierdw
Sick Nick schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:34:
Probeer het eens via de netflix website in de MS Edge browser, als dat wel werkt zit het probleem in de netflix app in combinatie met je hardware.
Goeie dat zal ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierdw
dmantione schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:34:
Kan het zijn dat dat mpchc van videomode verandert (en daarmee bijvoorbeeld een 10-bit mode kiest), terwijl de Netflix-app altijd de videomode van je desktop gebruikt?
Dat kan ik idd ook proberen, zal de desktop color settings eens veranderen naar wat zeker zou moeten werken. (Moet ik weer even opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Pierdw U schreef: Nu kan ik 'Use HDR' wel aanzetten maar daarmee ben je volgens mij Windows meer aan het foppen. Hij staat dan altijd in HDR modus

Das de enige manier om hdr te kijken op netflix via de app
windows schakelt niet uit zichzelf naar hdr formaten ook niet bij games, je zal dat zelf elke keer aan moeten zetten.
Bij mij ziet Powerdvd dat er een hdr tv aan de pc zit maar ik moet het zelf aan zetten.
En ook Far cry 6 start dan gewoon in sdr mode op in win 11.
Je kan beter de app van de tv gebruiken wil je netflix kijken dat werkt veel beter, heb je ook dolby vision tenminste bij de cx wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 08-11-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-08 14:41
Ik heb vroeger ook nog veel gespeeld met een htpc, nog voor men sprak van HDR. Als ik iets geleerd heb van die ervaring is dat je zaken zoals Netflix het beste met de built in app afspeelt, die werken tenslotte het best. Zeker op een OLED C8 werkt die app heel goed, heb je ook Dolby Vision. Op je remote zit een Netflix knop dus je zit er zo in. Versta niet goed waarom je dit via je htpc wilt gaan afspelen?
Pagina: 1