Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheToolGuy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-07 19:21
Mijn vraag:

Hoe kun je cloud ervaring opdoen voor bijvoorbeeld AWS, Azure etc... ?
Heel veel bedrijven/organisatie's vragen dit tegenwoordig met een minimum van 2 jaar ervaring ...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

VMware, Hyper-V

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Heb zelf Microsoft certificering MCSA Azure, MCSE Cloud.
60 dagen proefversie gedraaid met Azure, daarna gaat de teller lopen en wordt het extreem kostbaar om privé te draaien/onderhouden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Het is lastig om daar zo wat op te zeggen zonder te weten waar je werkt en wat je daar doet. Maar over het algemeen denk ik dat het vier stappen zijn: leren, luisteren, motiveren en actie ondernemen.

Als eerste het leren: als je werkervaring wilt op cloudgebied, zorg dat je kennis up to date is. Kijk trainingsvideos, lees boeken, volg conferenties en seminars. Dingen in de cloud veranderen snel en wat een half jaar geleden nieuw was, kan nu al outdated zijn. Zorg dat je voldoende up to date bent zodat je met mensen kan praten die inhoudelijk met de cloud bezig zijn.

Luisteren:
Hierna moet je gaan zoeken naar mensen die jouw kennis zouden kunnen gebruiken. Dat doe je door te luisteren en te herkennen wanneer iemand een signaal afgeeft waar jij op kan reageren. Zodra je dat hoort, introduceer je jezelf, motiveer je het onderwerp, waarna je vraagt of mensen er hulp bij nodig hebben.
Als je iemand hoort bij jou op het werk over een probleem met iets in de cloud, is dat een signaal waarop je kan reageren. Dus een leverancier die iets zegt, dingen die je in een meeting hoort, praat bij de koffie automaat etc.

Reageren:
Als je een signaal opvangt komt de tweede stap, het reageren. Dat doe je door eerst een korte introductie te geven (hoi, ik hoorde in die meeting dat je problemen hebt met product X in de cloud..) waarna je je onderwerp kan motiveren (ik weet daar van alles over vanwege een studie Y die ik volg..) en hierna stel je de vraag of je de mensen er misschien mee kan helpen.

Actie:
Je kan een ja of een nee krijgen op de vorige vraag. Als je beet hebt kan je nu de vis binnen halen: maak een concrete afspraak of ga direct het gesprek aan :)

Deze manier (leren, luisteren, reageren en actie) werkt op veel verschillende onderwerpen :) oefen het maar eens!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07 01:03
Wat ik zou aanraden is een traineeship bij een organisatie waar Azure de hoofdmoot is (dat is iig mijn expertise). Probeer ergens terecht te komen waar je in contact komt met zowel 2e als 3e lijns vragen zodat je vele aspecten raakt. Zelfstudie is nooit zo effectief als échte ervaringen in het werkveld. Wat voor jou "2 jaar ervaring" is met Azure IaaS is voor een ander bedrijf wellicht niet relevant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
Ik zou zelf echt eens kijken bij a cloud guru. Prima platform, wat je ook weer mee kan geven bij een sollicitatie.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards