Goede dagcreme tegen kou + uv bescherming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:57
Beste Tweakers,

De frissere dagen komen er weer aan en dat begin ik ook te merken. Ik heb niet echt een dikke huid die alle 'elementen' goed kan opvangen, dus ik ga is opzoek naar een dagcrème die mogelijk meer bescherming kan bieden.

Zonder bescherming vangt mijn gezichtshuid de koud minder goed op, het wordt wat moeier om het zo te noemen, en daardoor word ik zelf ook moe. Tergend.

Misschien dat mensen advies hebben of zelf dit ook ervaren en een geschikte crème hebben? Een L'Oreal Men Expert Hydra Energetic bijv helpt niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:07
Hier op 't forum heb je 3 opties: hulpvaardig (on-topic én vriendelijk) reageren, een post negeren of een TR indienen. Jouw post voldoet hier niet aan en is dus verwijderd.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 08-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Svp een TR indienen en niet zelf reageren.

[ Voor 76% gewijzigd door Ardana op 08-11-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Dit is toch AZ, voor niet technische vragen? Begrijp niet waarom deze vraag een probleem is.
Zelf heb ik geen advies voor je, hopelijk iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

nhanssen

QVL is non-tweakers

Vaseline misschien een optie?

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:47
Shea butter/Karitéboter als aardolievrij alternatief voor vaseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05

Standeman

Prutser 1e klasse

@Westland1940 Ik weet niet of die foto van jezelf is, zo niet zal zo'n baard wel flink schelen ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
Een mondkapje helpt ook tegen de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat doe je precies buiten- weer, wind, zweten, etc en hoe lang ben je dan buiten? Zit je de rest van de dag binnen op kantoor? Beetje lastig adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Misschien wel ja, nooit vaseline als dagcrème gezien. wikipedia > "onder meer gebruikt om de huid af te dekken... een extreem droge huid of in andere gevallen waarbij de huid haar barrièrefunctie niet meer voldoende kan uitoefenen." :)
Standeman schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:01:
@Westland1940 Ik weet niet of die foto van jezelf is, zo niet zal zo'n baard wel flink schelen ;)
Nee helaas!
Frieda schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:10:
Wat doe je precies buiten- weer, wind, zweten, etc en hoe lang ben je dan buiten? Zit je de rest van de dag binnen op kantoor? Beetje lastig adviseren :)
Buiten gewoon zaken als ergens heen lopen/fietsen, boodschappen, wandelen. Vaker binnen als buiten, maar bijvoorbeeld 10-15minuten buiten kan al impact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:54
Tijgerbalsem of intieme massageolie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er dan met je huid als je even buiten bent? Rood, trekkerig, schilferig? Heb je een vette huid of droog? Droog met pukkels bestaat ook, trouwens. Voor de zeurneuzen in dit topic. Heb je rimpels?Gebruik je zeep op je gezicht in de ochtend? Dat droogt ook vaak al uit. Verder zou je iets met hyaluron kunnen gebruiken, maar dat werkt ook pas na een paar weken. Houdt de huid wel erg goed in conditie. De producten van The Ordinary vind ik zelf geschikt en ook nog goedkoop. Als je een vette huid hebt is squalane als basis misschien meer geschikt. Het lijkt tegenstrijdig omdat het een vettig laagje achterlaat, maar ik vind het zelf erg prettig. Je zou sowieso eens bij een knappe tent als Skins binnen kunnen lopen voor advies maar daar hebben ze ook knetterdure spullen dus hou je budget in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Een goede vette dagcréme helpt inderdaad, maar als je echt last van de kou hebt kan een nachtcréme ook uitkomst bieden. Dan herstelt je huid 's nachts en kan het overdag meer hebben.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Frieda schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:42:
Wat gebeurt er dan met je huid als je even buiten bent? Rood, trekkerig, schilferig? Heb je een vette huid of droog? Droog met pukkels bestaat ook, trouwens. Voor de zeurneuzen in dit topic. Heb je rimpels?Gebruik je zeep op je gezicht in de ochtend? Dat droogt ook vaak al uit. Verder zou je iets met hyaluron kunnen gebruiken, maar dat werkt ook pas na een paar weken. Houdt de huid wel erg goed in conditie. De producten van The Ordinary vind ik zelf geschikt en ook nog goedkoop. Als je een vette huid hebt is squalane als basis misschien meer geschikt. Het lijkt tegenstrijdig omdat het een vettig laagje achterlaat, maar ik vind het zelf erg prettig. Je zou sowieso eens bij een knappe tent als Skins binnen kunnen lopen voor advies maar daar hebben ze ook knetterdure spullen dus hou je budget in de gaten!
Door medicatie is mijn huid dunner geworden, dus die kan minder hebben, gevoeliger etc, en zeker droger. In de zomer wel opletten voor te veel zon maar je pakt lekker vitamine en je krijgt een gezond kleurtje.

In de winter kan het gauw bleek worden, alsof het dood is :P , vandaar is het handig om een beschermende dagcrème te hebben. En omdat mijn huid het niet op vangt wordt ik daardoor soms echt goed moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:07
Zeker geen crème op waterbasis. Het zou maar eens een strenge winter moeten worden, dan bevriest gans je smoel O-)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn partner gebruikt deze crème van Nivea.

Nadeel: er zit alleen geen spf in. Voordeel: er zit geen alcohol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
MetalMaid89 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:42:
Mijn partner gebruikt deze crème van Nivea.

Nadeel: er zit alleen geen spf in. Voordeel: er zit geen alcohol in.
Deze was ik nog niet tegen gekomen. Jammer van de spf, maar de rest ziet er goed uit. Hoe ervaart uw partner deze crème? En dan heeft uw partner ook vast last van een gevoelige, droge etc huid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kris-b
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-12-2021
Uriage cold cream is wel goed vind ik voor gezicht. Bariederm voor de handen als je met irriterende produkten werkt of veel de handen wast. Heeft geen uv bescherming maar wellicht uv bescherming aan te brengen onder de cold cream of bariederm.

[ Voor 27% gewijzigd door kris-b op 11-11-2021 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalMaid89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Westland1940 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:38:
[...]

Deze was ik nog niet tegen gekomen. Jammer van de spf, maar de rest ziet er goed uit. Hoe ervaart uw partner deze crème? En dan heeft uw partner ook vast last van een gevoelige, droge etc huid?
Hij heeft inderdaad ook last van een droge huid, vooral rond de T-zone. Deze crème werkt bij hem heel goed. Andere crèmes hebben vaak alcohol in de formule, en daar raakt je huid alleen maar droger van. Dus deze is ideaal voor hem.

En zeg maar 'je' hoor :*)
Pagina: 1