Vraag
Alle reacties
[ Voor 82% gewijzigd door Marcomp3 op 08-11-2021 11:40 ]
Gaan je leidingen naar de andere radiator door de muur, naar boven, of opzij?
[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 08-11-2021 11:44 ]
en 1 in de retour(links) fitngen en verloopjes kan ik zo posten dat is het probleem niet.
maar hoe krijg je alles netjes gebogen. buigtang en paar keer een meter buis.
ik zou de t situkken plaatsen als zijnde een T en in de aanvoer een enkele kattenrug maken.
(ik zal het later uittekkenen. is wel goed idee van meester-j. )
zo'n ding:
https://www.online-sanita...ZfNSTmmStNSEaAoWJEALw_wcB
Dit is volgens mij een eenpijpsysteem / enkelleidingssysteem / ringsysteem, je moet dan de 'ring' vergroten.Marcomp3 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:44:
De leidingen moeten naar rechts lopen, waar een extra kamer komt. Komt ongeveer drie meter verderop.
Mogelijk loopt deze al waar je de verwarming wilt hebben, dat kan je dan met een warmtebeeld camera prima zien, dan kan je deze daar aftakken. Zorg dus ook dat je daar de juiste materialen gebruikt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Niet aftakken maar de lus vergroten, zoiets:Marcomp3 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:54:
De leidingen komen van beneden en ik kan alleen hier aftakken...
:fill(white):strip_exif()/f/image/4P7Tsku9cdWOcyev7hSip7Vl.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 08-11-2021 12:04 ]
Dat werkt alleen als je altijd beide radiatoren openzet. Ze komen in verschillende kamers heb ik begrepen, dus als er één uit is, wordt de tweede nooit warm.DukeBox schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:59:
[...]
Niet aftakken maar de lus vergroten, zoiets:
[Afbeelding]
Nee, zo werkt een eenbuis systeem niet.Meester_J schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:02:
Dat werkt alleen als je altijd beide radiatoren openzet. Ze komen in verschillende kamers heb ik begrepen, dus als de eerste uit is, wordt de tweede nooit warm.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VxQweYZFENyCylcMTQUtc8dE.jpg?f=user_large)
Zoiets lijkt me het mooist, en eenvoudigst. Even de warme verlengen, twee T-stukken, en twee voetventielen.
Waar de leidingen achter elkaar langs gaan heb je zo'n ding waarschijnlijk nodig. Met een buigtang zorg je ervoor dat de leidingen vervolgens weer netjes parallel lopen.
https://www.installatieva...zhA03QQEzmFkaAp5MEALw_wcB
[ Voor 45% gewijzigd door Meester_J op 08-11-2021 13:29 ]
Als dat het geval is dan zal onderstaand je systeem ontregelen.
Meester_J schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:16:
Zoiets lijkt me het mooist, en eenvoudigst. Even de warme verlengen, twee T-stukken, en twee voetventielen.
Dit is geen eenpijps systeem. Hoe kom je daarbij?DukeBox schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:02:
@Marcomp3 Kan je nagaan of je nu wel of niet een eenpijps systeem hebt ?
Als dat het geval is dan zal onderstaand je systeem ontregelen.
[...]
Omdat de CVS 2000 bestaat voor beide systemen en de gebruikte sluitdop bij een regelaar van een eenpijps systeem wordt geleverd en niet bij een tweepijps afdichter (daar zit standaard een 6 kant op).The End schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:08:
Dit is geen eenpijps systeem. Hoe kom je daarbij?
[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 08-11-2021 13:28 ]
Goed argument. Dan is jouw oplossing de makkelijkste, en goedkoopste.DukeBox schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:19:
[...]
Omdat de CVS 2000 bestaat voor beide systemen en de gebruikte sluitdop bij een regelaar van een eenpijps systeem wordt geleverd en niet bij een tweepijps afdichter (daar zit standaard een 6 kant op).
Je gaat toch geen tweepijp en eenpijp systeem door elkaar halen

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Hoe bedoel je ?DutchWing schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:43:
Je gaat toch geen tweepijp en eenpijp systeem door elkaar halen
Nou is de foto niet van denderende kwaliteit, maar misschien kan de TS eens goed kijken wat er allemaal op het onderblok staat?
Op zich een goede tip maar in dit geval is het een universeel blok voor zowel gebruikte buis/slang als 1/2 systeem. Je kan het alleen zeker weten door onder het dopje te kijken of daar een rode markering zit.Meester_J schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:47:
Nou is de foto niet van denderende kwaliteit, maar misschien kan de TS eens goed kijken wat er allemaal op het onderblok staat?
Volgens mij had de CVS2000 net zoals meerdere 2/1-pijp systemen geen kenmerk hoe je de onderscheid kan maken.
Ook kunststof leidingen en 1-pijp systeem ben ik maar weinig tegengekomen, vandaar!
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Dat geef ik toch ook aan ? Ik herken het voornamelijk aan de gebruikte dop.DutchWing schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:01:
Volgens mij had de CVS2000 net zoals meerdere 2/1-pijp systemen geen kenmerk hoe je de onderscheid kan maken.
Ook kunststof leidingen en 1-pijp systeem ben ik maar weinig tegengekomen, vandaar!
zoals oude lelijke knoppen. en een ringleiding benden en boven.
pex slangen in een 1 pijs instalatie meestal is het dan 2 pijps.
simpele vraag eigenlijk heb je een verdeler hangen ?
Nee, dat zegt niet veel. Standaard wordt daar een warmtewisselaar gebruikt dus was er dan verder aan installatie achter hangt kan van alles zijn.Marcomp3 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:25:
Hallo, het blijkt stadsverwarming te zijn. Utrecht Terwijde. Geeft dat duidelijkheid over aansluiting?
ik gok dat het m22 schroefdraad is. alleen je komt dan wel wat hoger uit.
mischien moet je de riadoteren even wat hoger hangen zie link voor fiting
https://www.saniheat.nl/p...-nippel-M22-x-M22-7042673
bovenkant kan je een knelsetje 15 mm m22 instoppen en dan een t-stuk erop.
(maar je radiaotren komen dan wel op 20 centimerter hoogte te hangen. )
andere optie is even een zak eind maken. oftelel je gaat omhoog je plaatst 2 stukken in je retour.
waarvan 1 met de onluchter en de andere om je leidingen te splitsen. en eventueel een knietje
is eigenlijk ook geen porum als ik eerlijk ben. maar het kan wel kijk maar even wat je wilt.