Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 11:09
Heeft iemand hier toevallig een LG 50NANO756PR en weet hoe ik de overscan kan uitschakelen?

Ik heb gezocht op het internet maar alle antwoorden gaan over oudere modellen/oled varianten en werken niet op de LG 50 NANO.

Ik heb bij de Beeld instellingen al de aspect ratio op 16:9 gezet, en ook op "Original" met de auto detect optie (ben even de naam kwijt) uitgeschakeld en de input heb ik hernoemt naar PC. Helaas blijf ik de overscan behouden

;(

[ Voor 16% gewijzigd door Helza op 08-11-2021 11:35 ]

Beste antwoord (via Helza op 08-11-2021 13:25)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:00

dmantione

Moderator Beeld & Geluid

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn OLED heeft er inderdaad een optie voor bij de beeldverhouding in het uitgebreide instellingenmenu. Op kantoor staat in de presentatieruimte een NANO LCD en bij die televisie moest ik expliciet de wizards doorlopen van een apparaat aansluiten en aangeven dat het een PC was, ik kon geen afzondelijke instelling vinden en ook kon ik de HDMI-ingang niet achteraf op PC zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
dmantione schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:51:
Mijn OLED heeft er inderdaad een optie voor bij de beeldverhouding in het uitgebreide instellingenmenu. Op kantoor staat in de presentatieruimte een NANO LCD en bij die televisie moest ik expliciet de wizards doorlopen van een apparaat aansluiten en aangeven dat het een PC was, ik kon geen afzondelijke instelling vinden en ook kon ik de HDMI-ingang niet achteraf op PC zetten.
Tnx, ga ik dat proberen :(
Het jaar is 2021, en LG heeft het nog steeds niet geleerd dat niemand overscan wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
dmantione schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:51:
Ik krijg nergens een wizard of iets om PC in te stellen, alleen de universial remote control met hierin opties voor TV, home theater, blueray, OTT (streaming devices). Maar dat heeft dus alleen effect op de afstandbedieing lijkt het :(

Ik heb zelfs een reset van TV gedaan maar zie nergens een optie voor PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb de handleiding er even bijgepakt, volgens de handleiding moet de optie "scannen" op jouw televisie in de instellingen aanwezig zijn:

http://kr.eguide.lgappstv...__aspectratio_e__dut.html

Klopt de handleiding niet of kijk je niet goed?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
Je kan via het dashboard en dan de input bewerken inderdaad het icoon ook veranderen.
Ik zag niet dat het icoon ook wijzigbaar was, ik dacht dat je daar alleen de naam kon aanpassen.

Na het aanpassen van het icoon naar PC was de overscan uitgeschakeld.
Top heel erg bedankt, ik ergerde me daar extreem aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 13:59

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Oké, het topic is al wat ouder, en mijn TV een LG UM7050PLF, maar ik had hetzelfde probleem. De oplossing werkt daar echter exact hetzelfde. Hulde! _/-\o_

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Pagina: 1