LG scherm heeft VGA en HDMI kabel nodig om te werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-03-2023
Goedemorgen allen,

Ik heb recent een nieuwe PC gebouwd en deze aan de praat gekregen met dank aan dit forum.

Nu gebruik ik op deze PC een LG scherm wat ik voorheen altijd gebruikt heb met een HDMI kabel op een andere PC.

Nu wil het scherm op de nieuwe PC alleen werken als ik tegelijkertijd een VGA kabel op een andere pc aangesloten heb :? 8)7

Ik heb de instellingen van het scherm al gereset maar dit maakt geen verschil. Het scherm zit dus voor de duidelijkheid aangesloten op PC1 met een HDMI kabel.

Om het werkend te krijgen loopt er een VGA kabel naar PC2. Zodra ik VGA kabel los trek uit het beeldscherm of uit PC2 dan valt het signaal wat ik via HDMI krijg van PC1 uit en is niet terug te krijgen 8)7 Schiet mij maar lek.

PC1 heeft geen videokaart, ik gebruik de onboard graphics van de CPU dus het kan ook niet zijn dat hij in de verkeerde HDMI ingang zit ofzo.

2e HDMI aansluiting van het scherm ook geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Het scherm is een LG IPS237-L

[ Voor 12% gewijzigd door Meeelv op 08-11-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:21
Meeelv schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
Goedemorgen allen,

Ik heb recent een nieuwe PC gebouwd en deze aan de praat gekregen met dank aan dit forum.

Nu gebruik ik op deze PC een LG scherm wat ik voorheen altijd gebruikt heb met een HDMI kabel op een andere PC.

Nu wil het scherm op de nieuwe PC alleen werken als ik tegelijkertijd een VGA kabel op een andere pc aangesloten heb :? 8)7

Ik heb de instellingen van het scherm al gereset maar dit maakt geen verschil. Het scherm zit dus voor de duidelijkheid aangesloten op PC1 met een HDMI kabel.

Om het werkend te krijgen loopt er een VGA kabel naar PC2. Zodra ik VGA kabel los trek uit het beeldscherm of uit PC2 dan valt het signaal wat ik via HDMI krijg van PC1 uit en is niet terug te krijgen 8)7 Schiet mij maar lek.

PC1 heeft geen videokaart, ik gebruik de onboard graphics van de CPU dus het kan ook niet zijn dat hij in de verkeerde HDMI ingang zit ofzo.

2e HDMI aansluiting van het scherm ook geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Het scherm is een LG IPS237-L
Begin eerst te benoemen welke hardware je allemaal hebt van je nieuwe en oude PC. (voornamelijk nieuwe PC )

Daarnaast staat je scherm ook op juiste kanaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
corporalnl schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:15:
[...]

Begin eerst te benoemen welke hardware je allemaal hebt van je nieuwe en oude PC. (voornamelijk nieuwe PC )

Daarnaast staat je scherm ook op juiste kanaal?
Intel Core i5-11400
MSI B560M-A Pro
Kingston Fury Beast KF432C16BB/8
WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C)
Seasonic Core Gold GC 500
Fractal Design Core 1100

De specs van mijn ''oude'' pc waar ik dit scherm op gebruikte weet ik zo niet precies meer. Het was een i7 4770k dacht ik met een GTX970 waar de HDMI kabel in zat.
Weinig eigenlijk, ik had de PC thuis aangesloten op mijn TV voor de 1e installatie met een HDMI kabel.
Toen ik de PC naar mijn bedrijf heb verplaatst waar ik hem gebruik heb ik hem aangesloten met dezelfde HDMI kabel op het LG scherm. Datzelfde scherm zat toen nog via VGA aangesloten op de vorige PC (dus niet mijn oude PC waar ik het hierboven over heb) zodat ik kon switchen tussen het beeld van beide PC's omdat ik enkele instellingen en bestanden nog moest overzetten.

Toen dit allemaal klaar was heb ik de VGA kabel eruit gehaald en toen viel het signaal weg. Ik heb het scherm op de juiste modus staan dus dit kan het eigenlijk ook niet zijn.

Het meest vreemde vind ik dus nog dat die VGA kabel nu in een totaal andere PC zit aangesloten, het beeldsignaal van die PC gebruik ik helemaal niet omdat ik nu dus zit te werken vanaf die nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Forceren op HDMI ipv autodetect?

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 08-11-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
br00ky schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:30:
Forceren op HDMI ipv autodetect?
Die optie heb ik niet op het scherm helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Welk scherm heb je dan exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Meeelv schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:41:
[...]

Die optie heb ik niet op het scherm helaas.
Je scherm heeft een input knop? Pagina 12 van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
br00ky schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:30:
[...]

Je scherm heeft een input knop? Pagina 12 van de handleiding.
Klopt, daarmee heb ik ook al geprobeerd op een ander kanaal te gaan zonder resultaat.

Het vreemde is wel dat deze knop nergens op reageert als er geen hdmi of vga kabel is aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Meeelv schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:37:
[...]

Klopt, daarmee heb ik ook al geprobeerd op een ander kanaal te gaan zonder resultaat.
Wordt wel een onduidelijk verhaal als je eerst aangeeft dat dat helemaal niet kan op je scherm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
br00ky schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:47:
[...]

Wordt wel een onduidelijk verhaal als je eerst aangeeft dat dat helemaal niet kan op je scherm ;).
Jij had het over HDMI forceren, die optie zie ik nergens terug in het menu van het beeldscherm...
Ik kan met die knop alleen switchen tussen de inputs, maar hij laat dan niet eens zien of ik op HDMI1/HDMI2/VGA zit.

Op mijn beeldscherm bij de PC thuis heb ik dus wel de optie om HDMI en VGA ''uit te vinken'' zodat deze nooit gebruikt worden. Dit dacht ik dus dat er bedoeld werd met HDMI forceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit specifieke scherm ken ik niet maar die (tip)toetsen laten je vaak switchen tussen een bepaald type input (HDMI/D-SUB/DVI) of op automatische herkenning zetten. Forceren op de daadwerkelijke invoer heeft voor mij de trick wel eens gedaan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
br00ky schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:41:
Dit specifieke scherm ken ik niet maar die (tip)toetsen laten je vaak switchen tussen een bepaald type input (HDMI/D-SUB/DVI) of op automatische herkenning zetten. Forceren op de daadwerkelijke invoer heeft voor mij de trick wel eens gedaan, vandaar.
Ik snap 'm, helaas had dit hier niet het gewenste effect.

Sterker nog, als ik de VGA kabel niet in het scherm heb staan en hij dus springt op de melding ''no input detected'', reageert hij ook niet op die tiptoetsen.

De tiptoets voor input selectie maar ook de tiptoets voor het menu word dan niet op gereageerd. Idem als ik HDMI en VGA kabel allebei uit het scherm trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
HDMI handshake issue? Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? DVI wellicht? Wij hebben hier ook een LG scherm, dat ook een moeilijke handshake heeft met een macbook met thunderbolt/USB-C.

En ook: krijg je beeld van pc2, of toch HDMI beeld van PC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:42

rdejongjr

Gnome

Of na bijna 9 jaar gewoon op, vooral condensatoren laten het tegen die tijd nogal afweten en kun je de gekste dingen van krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
MariusV schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:46:
HDMI handshake issue? Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? DVI wellicht? Wij hebben hier ook een LG scherm, dat ook een moeilijke handshake heeft met een macbook met thunderbolt/USB-C.

En ook: krijg je beeld van pc2, of toch HDMI beeld van PC1?
Andere HDMI kabel ga ik morgen even proberen. Het probleem is dat de nieuwe PC alleen een HDMI aansluiting heeft op het moederbord, ik kan dus niet gewoon de VGA kabel gebruiken. Volgens de specs heeft hij wel een displayport aansluiting maar die heeft het beeldscherm weer niet.
rdejongjr schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:16:
Of na bijna 9 jaar gewoon op, vooral condensatoren laten het tegen die tijd nogal afweten en kun je de gekste dingen van krijgen..
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen, maar hoe kan het dan dat het wel gewoon goed werkt zolang ik die VGA kabel naar PC2 laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 09:33
Meeelv schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:34:
Volgens de specs heeft hij wel een displayport aansluiting maar die heeft het beeldscherm weer niet.
DP>HDMI kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeelv
Zojuist een andere HDMI kabel aangesloten en daarmee doet ie het wel :? 8)7 Zal dan toch wel een gevalletje ''HDMI Handshake'' zijn geweest gok ik zo.

Wel apart dat die HDMI kabel die problemen gaf het op mijn TV wel gewoon goed deed. Weer wat geleerd :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 23:36
Pagina: 1