Hoe externe partners wegfilteren uit zoekresultaten Bol.com?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Vroeger altijd met veel plezier allerlei producten gekocht bij BOL.com, nooit problemen gehad en waren altijd één van de beste als het om consumer support ging. De laatste jaren met de komst van het partnerprogramma, ben ik de website gaan mijden. Ik heb geen goede ervaringen met de bedrijven die gebruik maken van hun platform. Dit zal vast niet voor iedereen gelden maar ik zou graag deze shops willen vermijden.

Ik kan alleen nergens op de website vinden hoe ik kan filteren zodat ik deze partners kan excluden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Zelf geen problemen mee gehad met de partners. ( ik kijk altijd goed naar de reviews en informatie van bedrijf )

En denk dat je de vraag beter kan stellen aan de webshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de titel een update gegeven zodat die niet zo sensatiezoekend is.

Daarnaast wil ik nog meegeven dat dit geen 'Bol.com partners ervaringentopic' is en eigen ervaringen dus achterwege mogen blijven.

[ Voor 43% gewijzigd door Yorinn op 08-11-2021 11:04 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

prodesk schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:56:
Ik kan alleen nergens op de website vinden hoe ik kan filteren zodat ik deze partners kan excluden?
Gaat niet gebeuren. Die optie gaat er niet komen. Kan ik je zo al op een briefje meegeven.

Het integreren van third party partijen op het bol.com platform is een integraal onderdeel van hun strategie. En die shops betalen daar ook voor. Dus daar gaat echt geen filter voor komen.

We kunnen er nog 500 replies aan wijden maar het antwoord is nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1302638 op 08-11-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Anoniem: 1302638 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:04:
[...]

Gaat niet gebeuren. Die optie gaat er niet komen. Kan ik je zo al op een briefje meegeven.

Het integreren van third party partijen op het bol.com platform is een integraal onderdeel van hun strategie. En die shops betalen daar ook voor. Dus daar gaat echt geen filter voor komen.

Waarschijnlijk niet, maar wel jammer dat je niet net als op amazon kan kiezen voor "verkocht en verzonden door Bol.com".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

henri86 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:31:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar wel jammer dat je niet net als op amazon kan kiezen voor "verkocht en verzonden door Bol.com".
Dat kunnen ook partners zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Anoniem: 1302638 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:04:
[...]

Hiermee verkwanselen zij hun reputatie als goede webshop. Het probleem is dat de drempel om gebruik te maken van hun partnerprogramma te laag is. Op YouTube stikt het van de pubers die met dropshipping en bol.com geld proberen te verdienen maar geen middelen hebben om bijv. de aftersales te verzorgen. Soms zijn het ook mensen die hun webshop vanuit huis runnen.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik ben al klant bij bol sinds begin jaren 2000 toen ze alleen boeken verkochten en heb nooit problemen gehad.

Dankzij hun samenwerking met externe verkopers kunnen ze miljoenen artikelen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

prodesk schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:22:
[...]
Hiermee verkwanselen zij hun reputatie als goede webshop. Het probleem is dat de drempel om gebruik te maken van hun partnerprogramma te laag is. Op YouTube stikt het van de pubers die met dropshipping en bol.com geld proberen te verdienen maar geen middelen hebben om bijv. de aftersales te verzorgen. Soms zijn het ook mensen die hun webshop vanuit huis runnen.

Jammer.
Vreemd. Want waar je het ook gekocht hebt.
De klachtafhandeling word namelijk in eerste instantie door het bedrijf gedaan,
Maar als je daar niet mee uitkomt word het wel gewoon door bol opgepakt. Dus daar heb je dezefde rechten

Ik heb met 2 bestellingen problemen gehad met een onder-verkoper. en daar niet met de verkoper uitgekomen.
(1 gaf gewoon geen reactie, 1 was onredelijk). Over allebei met Bol contact gehad, en die refunde meteen, en van 1 heb ik de bestelling ook nog steeds omdat het bedrijf geen fatsoenlijke retour opdracht kon organiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 08-11-2021 12:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als dit de strategie is om met Amazon te kunnen blijven concurreren, dan is het eigenlijk wel gek dat Amazon dat vinkje wel zeer makkelijk vindbaar heeft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat nog het dichtst in de buurt komt is filteren op de 'Select-bezorgopties' en dan kiezen voor bijvoorbeeld 'Vandaag Bezorgd'. Dan krijg je alleen de artikelen van Bol zelf te zien plus artikelen van verkopers die hun voorraad in het magazijn van Bol hebben opgeslagen (en die dus door Bol zelf verzonden worden).

Bij het retourneren van die artikelen, val je dan ook onder de gunstige retourvoorwaarden van Bol zelf en niet onder die van de verkoper. Je stuurt ze dan immers ook weer terug naar het magazijn van Bol en niet naar de verkoper zelf. Bol verzorgt de verzending en retourafhandeling. Alleen voor eventuele garantieaanspraken is er dan nog contact met de verkoper nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 08-11-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

OMD

Niet iedereen is slecht hoor via Bol.com. Er zijn zat partners die gewoon een valide bedrijf zijn en geen enkel probleem hebben met aftersales of wat dan ook.

Altijd even kijken bij de reviews maar als de gemiddelde score voor alle aspecten rond een 9 zit en ze hebben meer dan 1500 reviews en bestaan al een aantal jaar dan kan je er rustig van uit gaan dat dit geen zolderkamer cowboy is. Is deze shop dat wel, dan doen ze het goed.

Het kopen bij een partner kan namelijk ook voordeliger voor jou zijn als klant, dat is uiteindelijke de bedoeling. Kijk, een Nintendo Switch kopen bij supersale2000 die zich net geregistreerd heeft en 3 reviews heeft lijkt mij niet handig.

[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 08-11-2021 12:56 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:41:
Wat nog het dichtst in de buurt komt is filteren op de 'Select-bezorgopties' en dan kiezen voor bijvoorbeeld 'Vandaag Bezorgd'. Dan krijg je alleen de artikelen van Bol zelf te zien plus artikelen van verkopers die hun voorraad in het magazijn van Bol hebben opgeslagen (en die dus door Bol zelf verzonden worden).
Zo doe ik het inderdaad ook. Helaas is er geen directe knop.
Bij het retourneren van die artikelen, val je dan ook onder de gunstige retourvoorwaarden van Bol zelf en niet onder die van de verkoper. Je stuurt ze dan immers ook weer terug naar het magazijn van Bol en niet naar de verkoper zelf. Bol verzorgt de verzending en retourafhandeling. Alleen voor eventuele garantieaanspraken is er dan nog contact met de verkoper nodig.
Dit wist ik niet. Ik dacht dacht dat dan nog steeds de retourvoorwaarden van de externe verkoper zouden gelden? Is dat per definitie met de reguliere Bol-retourvoorwaarden dan? De chatbot leek mijn vraag daarover niet helemaal te begrijpen en zei in ieder geval dat het naar de partner moet tegen eigen kosten, maar die had het 'select'-deel niet door denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
Bij "Verkocht en verzonden door Amazon" is Amazon de verkopende en de verzendende partij hoor.
Je hebt ook "verkocht door X en verzonden door Amazon". Dan is de verkopende partij een partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
prodesk schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:22:
[...]

Jammer.
Maar daar zit het probleem. Het is niet zo zeer het partner principe van bol.com. maar de kwaliteit van zulke partners. En daar zit dan het probleem. Maar ik heb eigenlijk nooit echt veel problemen gehad met de partners van bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
Maakt iets minder uit, komt uit de warenhuis van Bol en klantenservice verloopt in eerste instantie ook via Bol ipv de externe partij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
erwn schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:34:
[...]

Dit wist ik niet. Ik dacht dacht dat dan nog steeds de retourvoorwaarden van de externe verkoper zouden gelden? Is dat per definitie met de reguliere Bol-retourvoorwaarden dan? De chatbot leek mijn vraag daarover niet helemaal te begrijpen en zei in ieder geval dat het naar de partner moet tegen eigen kosten, maar die had het 'select'-deel niet door denk ik.
Bij artikelen van externe verkopers die uit het magazijn van Bol komen (en dus automatisch ook door Bol zelf verzonden worden), verzorgt Bol het gehele logistieke proces. Als je een retouretiket aanmaakt, zie je dat deze externe artikelen teruggaan naar het magazijn van Bol. Dus bij een retourzending is Bol degene die de beoordeling doet. Zij zijn hier bij hun eigen artikelen altijd vrij soepel in en dat geldt even goed voor dit soort artikelen van externe verkopers. Als een verkoper zijn artikelen laat opslaan bij Bol (en daarmee dus ook de verzending/retouren uit handen geeft aan Bol) ga je als verkoper eigenlijk automatisch akkoord met de retourvoorwaarden van Bol.

Als een verkoper zelf de verzending en retouren van zijn artikelen regelt, kan die eventueel wel zijn eigen, strengere retourvoorwaarden opstellen. Al mag dat uiteraard nooit strenger zijn dan de wet voorschrijft.

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 08-11-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:30

Whaam

Meer beter

Als je niet de app gebruikt maar gewoon vanaf je laptop/pc de website bekijkt, zijn er wel plugins of extensions die de boel voor je kunnen filteren. :)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 19:34
Ik irriteer me voornamelijk dat de partners vaak verzuimen een factuur mee te leveren en de enigste manier om met ze in contact te komen is via die stomme chatbot van bol.com (die je dan naar een contactformulier stuurt..)

Dit is een van de redenen dat ik bol.com (zakelijk) ben gaan mijden

[ Voor 0% gewijzigd door defiantxtc op 15-11-2021 11:42 . Reden: spelling ]

Pagina: 1