Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 14:00
De speler speelt als Colt, een huurmoordenaar die vastzit in een tijdlus, en wakker wordt op een strand op het eiland Blackreef. De speler moet een combinatie van stealth, parkour, aanval, gadgets en kracht gebruiken om verder in de speelwereld te komen. Ook moet men de gedragspatronen van vijanden zien te leren, zodat de speler deze in een bepaalde volgorde moet zien te elimineren.

De speler kan twee keer opnieuw respawnen na dood te zijn gegaan in het spel. Een derde keer zal de loop opnieuw starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNKM_UDCEmYSYnnKxQQmwIG4xiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VbluB0bVPPlxyog04qafBKji.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
Ik heb het spel nu een paar uur gespeeld en wat een gaaf verhaal!
Ben benieuwd of Colt uit de loop kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
Zou je dit spel ook aanraden voor fans van Dishonored? En dan vooral voor iemand die Dishonored enkel op de non-lethal ghost manier speelt en nooit aan gevechten doet? Ik heb begrepen dat de games wel enigszins op elkaar lijken, maar als het daarbij enkel om de combat gaat dan herken ik er alsnog niets in.

• maridude
Als het gaat om de ghost manier, vind ik dat het wel meevalt.
Het is minder stealthy dan Dishonored. Wat er dan wel op lijkt, zijn de power-ups die je kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:37
Erg leuke game moet ik zeggen en best wel pittig in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 08:20
Ik ben ook aan de game begonnen en ik ben aangenaam verrast. Ik kan nu infusion doen en dan opent de game pas echt, maar level design, gameplay is echt wel ouderwets Arkane! Overigens nog niet (3x) doodgegaan, dus tot toe gaat het lekker.

Ik speel altijd zoveel mogelijk stealth en dat gaat hier weer ouderwets lekker. In het begin best spannend, je hebt haast niks en ook even wennen aan de mechanics, maar ik zat er al snel in.

Grafisch en de style vind ik het ook erg mooi!

Wel jammer dat ik gisteren een freeze had, ik kon niks meer, alleen nog de cursor besturen. Dan ben je dus gelijk al je progress in dat tijdsvak kwijt, dus hoop dat dat niet vaker gebeurt...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:04
Zojuist via het V&A een key kunnen kopen voor 15 euro. Goede deal? Hoe bevalt de game hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Damn, wat een lekkere stealth game weer. al kun je ook prima en lekker gun blazing. Slabs en wapens maken een hele hoop geexpirimenteer mogelijk! En weer van dat lekkere Arkane level design! I love it!

Zag in het begin op tegen dat loop gebeuren, maar dat valt reuze mee. Heb nu 3 slabs, shift met alle upgrades, Nexus met 1 upgrade en ben nu met Aether bezig. Voor die Shift Slab Charlie meerdere malen gekilled, op allemaal verschillende manieren, erg bevredigend. Eerste keer dat je daar naartoe gaat is best spannend, zonder goede wapens en geen abilities en dan zo'n hoop elementalists daar. Maar latere runs kon ik lekker creatief zijn!

Snap nog lang niet alles qua secrets, oppertunities, etc, laat staan dat ik al een clue heb hoe ze alle 8 in 1 loop om te leggen, maar ik ga lekker slow, one lead at a time!

Top game!

@doobieters goed dus !

• -SaveMe-
Gisterenavond wel weer 2x vastloper in de menus gehad terwijl objectives wilde bekijken/veranderen. Dat is wel echt irritant, twee keer een uur progress kwijt. Is nu zover dat ik tijdens de game de menus maar zoveel mogelijk vermijd....

• maridude
@-SaveMe-

Ik dacht eerst dat dit alleen bij mijn PC zo was, maar ik heb er af en toe ook last van. Gisteren probleemloos kunnen spelen, maar de week ervoor had ik een vastloper bij het opstarten van het spel. Hopelijk weten ze dit z.s.m. te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gisteren is er een update geweest. Heb af en toe de menu wel gebruikt en geen last gehad, zou het verholpen zijn? Durfde nog niet veel in de menus te duiken.

Ze hebben de AI ook aangepakt en dat was echt te merken. Ik speel stealth met die paarse silenced Limp-10 submachine. Start een nieuwe loop, schiet een elemantalist in zijn kop en wel6 a 7 anderen worden gealarmeerd. Ik dacht echt, WTF?, is hij niet meer silenced? Dat bleek niet het geval gelukkig, maar de AI is veel alerter en ziet veel sneller dat er iets mis is, eentje mist/dood is, etc. Ging naar Frank's club en het is daar erg druk binnen en had wel een paar harige momentjes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:04
Nieuwe patch:

Read on below for the patch notes.

NPC Behavior

- NPCs now react to bullets passing close by, such as headshots that miss

- NPCs now react when another is assassinated close by

- NPCs now hear better and react faster to nearby footfalls

- NPCs under fire no longer move to take cover if the player is too close

- NPCs can now deduce the direction from which a grenade was thrown

- NPCs no longer stop trying to kill Colt if Julianna uses Nexus to link him to them

- Interrupted aerial assassinations will no longer cause NPCs to become mostly invulnerable

- Numerous other small fixes and improvements to NPC behavior, reactions, pathing, and placement

- Charlie Montague no longer gets stuck in the floor or ground if he’s kicked while using Shift

Quality of Life/Accessibility

- Added controller remapping and left/right stick inversion

- UI buttons and text in options menu are now larger, as are their selectable areas

- [PS5] Added Field-of-View and motion-blur options.

We continue to listen to community feedback and explore more quality of life and accessibility options for a future update.

Invasion

- Colt dropping the game now counts as a win for a player-controlled Julianna

- AI-controlled Julianna is now more reactive to Colt’s actions

- The antenna that Colt must hack to escape now takes slightly longer to hack

- AFK players are tagged

- Colt players who linger in Colt’s tunnels for too long are automatically tagged and that causes the tunnel doors to open

- Higher chance that you will invade players on your Friends list while they are playing in ‘Online mode’

- Strelak Sapper Charges thrown by NPCs that Julianna has attacked will no longer create false Colt tags for Julianna

- Players now properly hear audio reactions from the opposing player during melee

- Strelak Sapper Charges will now stick to Julianna as they do to other NPCs

User Interface

- The UI is now clearer regarding Residuum loss on death

- The appearance of weapons and other items is improved within the Loadout UI

- The UI HUD will now properly display updates made to key bindings and controls

- The game will now pause fully during the Game Over splash screen

- Melee will now be labeled correctly when in the weapon cycle on a controller (Y)

- When aiming down sights, crosshairs will no longer disappear while the player is close enough to an NPC to perform an assassination

- The Heritage Gun’s reticle will now indicate the increased scatter from the Scattergun perk

- [PC] Players will no longer be asked to confirm changes to visual settings if nothing was changed

- [PC] Fixed an issue in which mouse wheel sensitivity was overreduced when zooming in or out to view a weapon in the Loadout UI

Misc. Gameplay

- Duplicate Slab upgrades are now converted to a harvestable Residuum object

- In Karl’s Bay, Harriet and her cultists can no longer shoot at Colt through the closed security door to her office

- Also in Karl’s Bay, a certain window in Hangar 2 has been restored to its intended functionality

- Strelak Sapper Charges can no longer be thrown in a way that enables the player to clip through doors or other surfaces

- Kicking a Strelak Sapper Charge while “cooking” it no longer causes the Charge to explode and no longer causes subsequent Charges to disappear when thrown

- Turret placement can no longer be used as a way to enable the player to clip through doors or other surfaces

- Hackable antennas now give clearer audiovisual feedback of their hacked status

- Fixed an issue that could result in Colt having 2 guns in the same hand or one gun in the left hand instead of the right hand after a reprise

- Fixed an issue that could prevent a weapon from being further reloaded if player switched to a same ammunition type while reloading then switched back to original weapon

- Fixed an issue that could cause the Hackamajig not to be automatically equipped to an empty hand when first picked up

- Fixed an issue that could lead to a player using the Shift Slab to reach a ledge, triggering the vaulting action, and getting stuck in the ledge instead of vaulting it

- Fixed a case in which 2-Bit interactions were not working as intended

- Fixed an issue that caused some hackable doors to become unopenable if kicked while hacking

- More than one turret can no longer occupy the same space

- Fixed an issue that could trap players if Fia’s large bunker doors close on them

Graphics/Audio

- Fixed an issue in which the player could unequip the machete during an assassination animation

- Corrected some issues with FSR integration and improved overall implementation.

- Fixed in issue in which the player could unequip a jammed gun during the unjamming animation

- Fixed bugs, including some that could cause crashes, related to the DLSS and ray tracing graphics options

- Fixed numerous minor visual glitches, including some related to indirect lighting

- Fixed or improved numerous audio details and timings, including some improved voiceover lines

- Improved audio mixing across the board

- Fixed an issue that could cause graphical glitching when a door is opened at the same time a sensor closes it

- Turret indicator lights now no longer function if the turret’s battery is destroyed

- The hostile/friendly indicator lights on Field Nullifiers are now consistent with those on turrets

- Fixed an issue that caused deactivated turrets to sound as though they’re deployed when thrown or dropped

- Fixed an issue that rarely caused closed doors to appear as though they’re open

Achievements/Trophies and Feats

- Fixed an issue that enabled Julianna to be rewarded with duplicate trinkets

- Fixed an issue that prevented the “Ensemble Tragedy” achievement from being rewarded properly

- Fixed an issue that prevented Julianna from earning the Double Vision feat if killing Colt via assassination while Masquerading as a Visionary

- Fixed an issue that enabled Julianna players to earn the Sorceress feat even if weapons were used

- Fixed an issue that counted Colt’s own deaths to Julianna’s gunfire toward the “Don’t Mind Me” achievement

Stability

- Fixed an issue that could cause the game to crash while using the Strelak Verso

- Fixed an issue that could cause the game to crash if Colt dies just as a cinematic begins

- Fixed an issue that could rarely cause the game to become unresponsive on exiting the Journal

- [PC] Fixed an issue that could cause the game to become unresponsive while remapping controls from keyboard to controller or vice versa

Connection-Related

- Fixed an issue that could cause the first weapon to be dropped when the Julianna player picks up multiple weapons at once

- Fixed an issue that could cause the mission results screen and progression to be skipped for the Julianna player if that player goes straight to Invasion matchmaking after successfully breaking the loop as Colt and watching the game credits

- Fixed an issue that could cause the “network connection to the server failed” message to remain on-screen after being resolved

- Fixed an issue that could cause Julianna to spawn above the ground, having to briefly fall before being able to move

Fixed an issue that caused the visual effects of Karnesis, when used on an NPC, not to appear from Julianna’s point of view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Uitgespeeld! Die final loop was wel tof. Mooi hoe dat allemaal samen valt. Ik ging nog wel even mega de fout in op het einde:
spoiler:
Nadat ik Juliana met de pistol door het hoofd had geschoten dacht ik, nu moet ik zelfmoord plegen. Dus ik een paar granaten gedropt en dood! En de loop is over en moet je opnieuw doen. Blijkt dat je van dat platform af moet jumpen ....
8)7

Echt een toffe game, heb er van genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
Haha, ik heb nu 4 visionairies kunnen afmaken. Is er een stealth manier om harriet mouse af te maken?
Tot nu toe heb ik geen andere mogelijkheid gezien dan via de zijkant in het gebouw te komen, om vervolgens iedereen neer te knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
maridude schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:28:
Haha, ik heb nu 4 visionairies kunnen afmaken. Is er een stealth manier om harriet mouse af te maken?
Tot nu toe heb ik geen andere mogelijkheid gezien dan via de zijkant in het gebouw te komen, om vervolgens iedereen neer te knallen.
Die zijn er wel:

Als je heel voorzichtig bent kun je tot in haar ruimte komen zonder iemand te alarmeren en haar dan van achteren te killen. Dit is makkelijker als je naast de shift update ook de aether update hebt (liefst met upgrades).
Andere optie is op het dak te gaan van hangar 2. Daar liggen platen over gaten in het dak. Bij een van die platen (rechts voor) kun je door een spleet kijken. Als je niemand gealarmeerd hebt kun Harriet daar zien lopen (ze heeft zich dan nog niet opgesloten in haar hut) en kun je haar door de spleet kapot schieten!
Als je een code hebt gevonden kun je vanuit de andere hangar een deur openen en vervolgens in de gratings ondergrond de hangar 2 inkomen!

Minder stealth, wel effectief: Zorg juist dat je gezien/gehoord wordt. Zij trekt zich terug en trekt aan de gas handel, zodat de hele hangar zich vult met toxic gas. Zorg dat je op een beam boven in de hanger zit en schiet een kogeltje in het gas. Boom! Bijna iedereen in de hangar dood :) (en dan nog even Harriet killen)

[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 22-11-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 10:41
Heeft iemand de "Exclusieve bol.com editie" inclusief de metal poster?
Hoe groot is die poster?

Twijfel tussen die versie of wachten tot ie op Steam in de sale komt en mijn steam geld gebruiken(waar ik teveel van heb..).

• Madforce0543
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03 14:35
kadooosh schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:37:
Heeft iemand de "Exclusieve bol.com editie" inclusief de metal poster?
Hoe groot is die poster?

Twijfel tussen die versie of wachten tot ie op Steam in de sale komt en mijn steam geld gebruiken(waar ik teveel van heb..).
Zelfde formaat als het hoesje van de game. Zitten samen in plastic. Zo was het iig bij Doom Eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1684272

Krankzinnig ingewikkeld in elkaar gezet, enorm veel informatie in het begin wat je moet proberen te begrijpen en plaatsen in het begin, de manier om uiteindelijk wapens te kunnen behouden verzin je gewoon niet. Had zelf veel Youtube filmpjes nodig en 2 hele dagen flink doorzetten vol frustraties want veel te moeilijk, continu dood binnen no-time op de gekste momenten, boobytraps, een spontaan verschijnende bot die je belaagt en op je snipert (Julianna), vanuit het niets een mes door je lijf, turrets, en binnen 2 seconden was je weer dood en kon je weer helemaal opnieuw beginnen, hoevele je ook had verzameld, allemaal weer kwijt, en dat VELE tientallen keren.
Inmiddels beter spul (wapens/gear) kunnen verzamelen (en opslaan) zodat het nu een heel stuk beter gaat.
Het is opzich een erg fraaie game, heel verslavend, maar wel bedoeld voor de doorzetter dus. Als ik er niet voor betaald had, had ik hem denk ik uit frustratie geuninstalled op dag 2 ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 1684272 op 19-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Spoiler over einde:

spoiler:
Nog mensen die het einde (eindes) zo teleurstellend vonden? Niets van gevecht op het einde of niets, gewoon ineens gedaan. Het einde (of eindes) zelf story wise zijn echt gewoon underwhelming? Vrij evident, en weinig ook extra, minieme cutscene die niet veel toevoegt en klaar, ik had echt wel meer verwacht.Ook de vlucht met de raket, daar zie je eigenlijk niets van: budget was precies op?
Bovendien scheelde er bij mij iets denk ik: ik was toch echt zeker dat ik met mijn muis meerdere malen klikte om Juliana dood te schieten op het einde, maar er gebeurde niets en dus kreeg ik maar het einde met Colt en Juliana samen levend? Bizar, ze hadden er beter gewoon een prompt van gemaakt als ze het niet goed konden implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerlijk gezegd begrijp ik heel weinig van de game nog steeds, en al helemaal niet hoe er mensen zijn die hem uitgespeeld hebben en wel zelf al die dingen zouden kunnen verzinnen en begrijpen.
Er zouden 8 visionairs zijn, maar hoe vaak ik ook dagen opnieuw ben begonnen, ben volgens mij 5 verschillende tegengekomen? Die allemaal al meerdere keren om zeep geholpen om zoveel mogelijk goodies en de meest geschikte wapens te vinden en op te kunnen slaan. Julianna lukt nu ook eigenlijk altijd wel als ze weer langs komt hoppen.
Nou las ik e.e.a. over dat je sommige visionairs ook tegelijk moet killen in 1 level maar er zit er altijd maar hooguit 1 tegelijk in. Er zijn dan weer hele verhalen te vinden die ik al niet eens kan volgen, laat staan dat ik ze zelf had kunnen verzinnen. Op foto's kijken, die zomaar ergens staan opgesteld en je normaal nooit naar kijkt, voor clues en de informatie daarvan dan weer gebruiken voor een ander deel van de map in een ander dagdeel, dan terugkomen in weer een ander deel van de dag en dan 4x in je handen klappen, 3 rondjes draaien op je stoel, 5 seconden schreeuwen, dan met een crank die je aan de ene kant van de map vindt een kluis in de kelder aan de andere kant van de map gebruiken en dan krijg je een code die je ....etc etc... het is niet te geloven, gaat nergens meer over.

• -SaveMe-
Als je de een game leads (arsenal en visionary) volgt, wordt je letterlijk bij het handje genomen om beetje bij beetje alles zo te prepareren dat je uiteindelijk inderdaad meerdere visionaries op hetzelfde tijdstip in dezelfde map hebt om zo uiteindelijk ze allemaal in 1 loop te kunnen killen. En je krijgt echt plenty feedback/clues op alle mogelijke manieren over wat er allemaal gebeurt en welke gevolgen iets heeft en wat er met de visionaries speelt. Als je dat niet mee krijgt ligt dat echt aan jou, Game bouwt het echt perfect op en als het eenmaal allemaal 'klikt' is het werkelijk briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb helaas niet het geduld voor hele verhalen en overal brieven te lezen, dat zal het zijn.
De game is zelfs zonder dat al briljant inderdaad, op alle vlakken (het spelen, de wapens, de tactieken, de muziek, de looks, de sfeer).
Ik ben altijd wel fan van dat 1st person shooter genre zoals dit, maar merkte wel dat na alle Dooms, Wolfensteins en Far Crys het wel wat meer van hetzelfde begon te worden. Ik had dan ook wel eens zitten denken dat er opzich ook niet veel in te varieren leek, wel qua figuren en wereld maar verder?
Met Deathloop hebben ze dat toch weten te doen en een werkelijk geniale en prachtige ontzettend originele game neergezet, zeker als je even doorzet in het begin, voor mensen zoals ik, die ook wel een beetje lui zijn en vooral gewoon willen knallen. Doet mij een beetje denken aan Bioshock toen die uitkwam, ook fantastisch qua sfeer en heel origineel. Deathloop is ook best een enorme hit wereldwijd als je af moet gaan op alle topics en Youtube filmpjes erover, dat is eindeloos. Al lijkt de bekendheid in Nederland veel minder groot, getuige ook dit topic met een paar reacties (??), ongelovelijk.
Heb net maar eens de eerste (!!) review van de game geplaatst hier in de Pricewatch...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1684272 op 24-12-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
Ik ben eindelijk aangekomen bij het laatste gedeelte van de game. Het was tot nu toe echt een leuke ervaring om elke keer dezelfde dagen te doorlopen. Op een gegeven moment begin je namelijk te begrijpen waarom je iets moet doen en kom je steeds meer te weten over het verhaal van AEON en de Visionairies. Helaas kan ik het laatste stuk nu niet spelen, omdat mijn PC crasht op de laatste dag. Erg vervelend en geen fix heeft het bij mij kunnen verhelpen. Ik heb van alles geprobeerd. Lagere grafische settings, video drivers opnieuw installeren, de game installeren.

Heb uiteindelijk het laatste stuk op YouTube moeten kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oh dat is inderdaad naar dat gecrash. Hier draait hij tot nu toe stabiel, gisteren wel 1x gehad dat net nadat een rondje als Julianna het beeld ineens zwart bleef en ik alleen maar via een workaround Windows kon afloggen (via ctrl-alt-del) en opnieuw aanloggen om terug in Windows te komen. Maar ik weet dat aan het uren achtereen gamen met een PC naast de radiator die aanstond en CPU temps die aardig oplopen bij mijn nieuwe PC-tje.

Voor wie er net als ik gek is op dit nummertje op de achtergrond tijdens het spelen:
File0350.wav op deze link: https://drive.google.com/...YTNHyc2lvoe9O7j4UdkBKYLrH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heb em ook uitgespeeld vandaag. Had gewoon echt niet zo door hoe dat moest met die 8 storylines die je moest doorlopen en dan per opdracht een hud-marker kon volgen. Dacht dat het meer "freeformat" was en je zelf alles moest uitvogelen. Denk dat dat te maken heeft met dat die storylines ook standaard ingezoomd zijn, had er wel al eens wat mee geschoven enzo, maar het kwartje viel nog niet zo dat dat de methodiek was om het uit te spelen. De story gaat mij echt te ver met timeloops en alles, zodra dat woord valt ben ik je al kwijt eigenlijk. En ook moest ik nog wel een aantal dingen filmpjes van opzoeken.

De multiplayer (protect the loop) blijft vooral evengoed leuk om te doen, dan heb je af en toe met beginnelingen te doen en af en toe met van die figuren die tot in de perfectie gaan blijkbaar en je dan doorzichtig door de lucht ziet vliegen alle kanten op (huh, dat zijn dan toch 2 slabs tegelijk?) en die je met je shotgun met drain-tinklet 15x raakt en zij jou een paar keer met wat kogeltjes en toch leg je nog het loodje. En ja natuurlijk heb ik altijd turtle shell en verhoogde health, vaak zelfs icm Havoc. Dat hou je altijd, ken dat nog vanuit de Quake2 multiplayer tijd, van die 90% raak snipers (railgun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waar ik in het begin enthousiast was, is dat nu helaas een beetje tanende...

Het verhaal is geweldig, net als de setting.
Maar op de PS5 is de besturing gewoon r*k. Met de controller is het gewoon lastig mikken, en is de reactietijd lager. Dit is mijn eerste console FPS (was altijd fanatiek pc gamer), maar zelfs na een uur of 20 leg ik het te vaak af.
Julianna komt nu zowat elke loop mijn feestje verzieken, en haar verslaan is lastig.
Ook merk ik dat de tegenstanders soms wel heel erg alert zijn, en dan ben ik kansloos want ze blijven komen.
Oh, en die verrekte menu bug ben ik ook al een aantal keren tegen gekomen.

Ik blijf het nog even proberen, maar ik merk dat mijn speelsessies steeds korter worden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nya: Dat was mijn ervaring en gevoel ook hoor, en dan bij de PC versie. Je leest het vaker, het begin is gewoon heel moeilijk. Dat heeft meerdere oorzaken, je kent het spel nog niet goed genoeg vooral, je bent vaak nog niet sterk genoeg en kent alle mogelijkheden van de slabs en tinklets nog niet goed genoeg, en daarbij krijg je nog een enorme hoeveelheid informatie op je afgevuurd.
Je profieltje bekijkend ben je zelfs een paar jaar jonger dan ik, en ik heb ook een kleine 20 jaar in Almere gewoond :)
Ik begreep er ook maar weinig van de eerste VELE uren/dagen spelen. En van die Julianna's moet je weten dat dat gewoon andere spelers zijn die op bezoek komen, dus dat is heel wisselend, soms is dat een hele goeie en soms een slechte. In het begin kon ik er ook niets mee met die bezoekjes, steeds vanuit het niets een mes door het lijf en kon je weer opnieuw beginnen.

Het is echt een spel dat je door moet krijgen, dat zal bij de een sowieso sneller gaan dan bij de ander, bij mij niet zo snel ;) Je kunt het beter stealthy spelen dan aanvallend, zeker zodra Julianna erbij komt want die ziet en hoort dan vaak waar je je begeeft en heeft daarmee al een voorsprong.
Ik speel de laatste tijd steeds als Julianna en win dan zo'n 75% vd keren vanwege de inmiddels opgedane ervaring (paar keer winning-streaks van rond de 10), maar de eerste tientallen verloor ik ook bijna allemaal. Het is goed als Colt om te weten dat een Julianna op dat soort dingen afgaat, geschiet, gehackte turrets, open deuren die standaard gesloten zijn, allemaal achtergelaten sporen om te volgen. Ook zodra Julianna meteen joint bij de start van een map, is eigenlijk al duidelijk waar je je begeeft (beginpunt op dat tijdstip vd dag staat vast in zo'n map) dus kun je maar beter die gauw verlaten. Allemaal van die dingen...
En dus belangrijk om zoveel mogelijk interessante slabs en tinklets en wapens te verkrijgen en infusen zodat je ze kunt blijven gebruiken. Ik zou zeggen hou vol, ik vind em echt geweldig, maar heb ook vele zoekopdrachten op Google en Youtube gedaan hoe dingen in elkaar zitten en waar bepaalde dingen te verkrijgen zijn enzo.
Wen aan het doodgaan ;) Dat is part of the game, hence the name.

Dat FPS's op een console minder zijn kan ik mij goed voorstellen, zou dan ook de PC versie ten zeerste aanraden :) Voor een eurootje of 25 wel te vinden.

Ohja als er 1 ding vervelend is voor en effectief tegen Julianna is het dat kapmes, als je dat combineert met de Shift slab is daar als Julianna weer bijna niets tegen te beginnen, en voordeel is, als het lukt, met shift tegen Julianna aan met kapmes, in 1x dood. Doe dat zelf eigenlijk nooit, ben meer van het schieten en vind Karnesis geweldig grappig, in de lucht gooien, helemaal bij die Colts die niet weten hoe je daaruit komt, hangen dan hulpeloos een paar seconden in de lucht. Julianna hoef je trouwens niet eens te lijf te gaan, je kunt ook zien de antenna te hacken en dan in je tunneltje te verdwijnen. Meerdere wegen... dat is het leuke aan het spel, niet zo voor de hand liggend en rechtlijnig.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1684272 op 07-01-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je moet bedenken, ook als Julianna heb je het niet gemakkelijk (als vrouw van kleur :) ). Je hebt dan maar 1 leven en bij het kleinste misstapje ben je al dood, terwijl Colt 3 levens heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
En je kunt ook instellen dat Juliana gewoon een computer gestuurde vijand is, in plaats van een echte speler. Dat is ook een stuk eenvoudiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh OK ja niet zo erg over nagedacht, ik zie dat ik die ook op single player heb staan, in het begin misschien op Online.

"At the top left with the player name and picture, there are three options:

Online: This mode allows anyone to take the reins of Julianna to disrupt runs. There are restrictions that prevent too many invasions during the same loop for players controlling Cole.
Friends-Only: In this mode, only friends can play as Julianna to disrupt runs. The restrictions are still in place, so multiple friends will not be able to take on personal assassination missions.
Single Player: This mode effectively turns off invasions. It allows only the AI Julianna to disrupt runs."

Kwam er ook pas onlangs achter dat je ergens onder gameplay eea kon instellen zoals voor Karnesis dat hij het slachtoffer niet alleen omhoog maar schuinomhoog gooit. Veel handiger om ze in de afgrond te doen belanden. :)
Heb ook dat uitspelen inmiddels een paar keer gedaan en de Julianna's die ik dan steeds krijg zijn ongeveer net zo slecht als de standaard vijanden, maar dat is dan verklard doordat hij op Single Player staat en niet Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de instelling vanaf het begin al op SIngle Player staan, dus krijg alleen computergestuurde Julianna's in mijn loops.
Wel krijg ik het idee dat je tegen het einde van de game in elke loop een invasie krijgt. Meestal getriggerd wanneer je wordt gezien door een vijand, of soms ook als je er 1 omlegt (zonder gezien te worden!).

Inmiddels ook de game uitgespeeld. Ik moet de laatste loop nog even doen
spoiler:
om ook het andere einde te zien. Ik liet Julianna leven.

Al met al een erg originele game met een leuk maar verwarrend verhaal.
Minpunten: Besturing op de console, de vervelende menu bug en de onoverzichtelijke menuschermen waar je je soms suf bladert. Maar dat is wel een beetje een console kwaal (zeg ik als ook pc gamer).

Binnenkort maar eens als Julianna gaan spelen en andere spelers het leven zuur maken :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 16:47
Heb 'm een paar dagen geleden uitgespeeld op PS5.

Wat jullie noemen over vervelende menu's herken ik niet zo om eerlijk te zijn. (triggers om in en uit te zoomen, verder gaat het prima toch?)

Ook het richting (aim assist) maakt het spel mijn insziens vrij eenvoudig. Het enige wat op console niet lekker werkt is dus dual wield. De aim assist werkt namelijk zodra je aimt (duh), en dat gaat niet met 2 guns, of gun & machette.

Geinig dat ik in de laatste run nog een paar volledig nieuwe dingen tegen kwam. (gaskamer & spionnen kamer in fristad & waterpijp in updaam) Heb deze niet meer doorgespeeld omdat ik toch alle mogelijke trinkets en wapens al vrijgespeeld had.

Betreft de laatste scene, best underwelming, volgens mij is er ook geen alternatief einde zoals hierboven aangegeven wordt.

spoiler:
Je hebt tijdens de cutscene niet de mogelijkheid om juliana te vermoorden met de antieke guns en de loop te doorbreken, wel?

Speel 'm alleen solo, heb namelijk geen PS+. Om eerlijk te zijn valt me daarmee ook de replayability tegen. Ik voel geen enkele intentie om de game nog eens op te starten in de toekomst.

Al met al leuke game, beetje kort, vrij makkelijk en ondanks vrij veel mogelijkheden om stappen te maken, niet heel veel achtergrond in de karakters (visionaries) en het ontstaan van het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nya Haha, een warrig verhaal inderdaad. Heb het ook allemaal maar half meegekregen, ik denk vooral hoe verzin je al die gekkigheid bij elkaar. Moet je eens Deathloop explained filmpjes kijken op Youtube, ben je het ook na een paar zinnen kwijt. Gefeliciteerd met het toch nog vlot uitspelen ineens.

Als Julianna spelen is leuk maar ook regelmatig frustrerend, omdat je maar 1 leven hebt en connectie van dat invaden soms nogal lang duurt voor hij iemand gevonden heeft en de boel gestart heeft, en als je dan na 10 minuten zoeken nog niemand tegenkomt, of na 10 minuten je suf rennen iemand in een hoekje met Aether zat te wachten al die tijd en je dan in 1x neersteekt, allemaal nogal frustrerende dingen. Of Colt lijkt af en toe ook onverwoestbaar, al raak je hem minimaal 2x zoveel als hij jou, met healthdrain etc (zegt ook het zinnetje "Hurt Colt more..." met bijbehorende score daarna) en zie je dat hij geen Havoc heeft geactiveerd, delf je toch nog het onderspit. Of al je net een gevecht hebt gewonnen en hij, terwijl jouw health inmiddels low is, nogal vlak achter je respawned met full health, tja dan is het alsnog klaar. Beetje vage en frustrerende dingen af en toe. Heb niet het geduld om 10min te gaan zitten wachten dus ren me rot, opzich misschien ook niet altijd de meest effectieve/handige manier maar dan ben je tenminste nog bezig als er verder niets gebeurt. :)

Had zelf ook geen problemen met de menu's, maar dat is dan op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Deze thread mag met de recente Xbox release wel aan een nieuwe loop beginnen. Ik ben nu een paar dagen bezig en volgens mij eindelijk klaar met de tutorial (ik kan nu iets met de gloeiende voorwerpen). Tot nu toe vind ik het spel behoorlijk goed. Als Dishonored fan die altijd voor non-lethal ghost gaat was ik bang dat deze meer actie-gerichte game niet voor mij zou zijn, maar stiekem is het toch best leuk om af en toe gewoon te knallen.

Het enige waar ik nog niet zeker van ben is de mogelijkheidsgraad, tot nu toe gingen Juliana en de Visionaries die ik heb bevochten wel erg makkelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:28

nFo

ErikT738 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:38:
Deze thread mag met de recente Xbox release wel aan een nieuwe loop beginnen. Ik ben nu een paar dagen bezig en volgens mij eindelijk klaar met de tutorial (ik kan nu iets met de gloeiende voorwerpen). Tot nu toe vind ik het spel behoorlijk goed. Als Dishonored fan die altijd voor non-lethal ghost gaat was ik bang dat deze meer actie-gerichte game niet voor mij zou zijn, maar stiekem is het toch best leuk om af en toe gewoon te knallen.

Het enige waar ik nog niet zeker van ben is de mogelijkheidsgraad, tot nu toe gingen Juliana en de Visionaries die ik heb bevochten wel erg makkelijk neer.
Standaard lijkt de moeilijkheid graad inderdaad te makkelijk, al kun je het bij opties wel wijzigen.
Had het destijds ook een stuk gespeeld op de PS5, dat was toen een stuk lastiger, weet niet wat ze precies verandert hebben in de tussen tijd, zal het is opzoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRkOCuXiX247oP__TMURRR9P90E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kuI2uOUrlqT4UBd5DnQYPY0u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
nFo schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:51:
[...]

Standaard lijkt de moeilijkheid graad inderdaad te makkelijk, al kun je het bij opties wel wijzigen.
Had het destijds ook een stuk gespeeld op de PS5, dat was toen een stuk lastiger, weet niet wat ze precies verandert hebben in de tussen tijd, zal het is opzoeken.
[Afbeelding]
Loop Stress staat bij mij op de default setting. Ik had inderdaad het idee dat het iets moeilijker werd toen ik daadwerkelijk Visionaries aan het omleggen was.

Gisteren ben ik doodgegaan in een kamer waar je later niet terug kan komen. RIP alle Residium die ik bij me had. M'n arsenaal begint wel telkens wat beter te worden nu ik standaard met drie toffe geweren, Shift en Ether kan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Gisteravond heb ik na heel wat loops te hebben genoten van het verhaal en de gameplay Deathloop uitgespeeld.
spoiler:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom zo veel mensen hier moeite hebben om alles te volgen. Qua verhaal wordt het al vrij snel duidelijk dat je in een timeloop zit en dat enkel Colt, Juliana en een handjevol NPC's hun herinneringen meenemen naar de volgende loop. Qua gameplay krijg je een behoorlijk lange tutorial die stapsgewijs alle mechanics uitlegt. Het enige wat me niet duidelijk is geworden is waar de alternatieve Colts, Julianas en Wenjies nu precies vandaan komen en hoe lang de Loop nu eigenlijk al duurt. Dat laatste lijkt echter een bewuste keuze te zijn. Afgaande op de audiologs en het uiterlijk van de aarde op het eind van het spel zou het zomaar kunnen dat er honderden of duizenden jaren zijn verstreken.

Nu is het afwachten of er nog DLC of een sequel volgt. Volgens mij was de game niet bijzonder succesvol, dus ik weet niet of we er op kunnen rekenen. Uiteraard zou ik ook tekenen voor een Deathloop/Dishonored kloon in een compleet nieuwe setting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik vind het juist opmerkelijk dat sommigen de game zo uitspelen en hem makkelijk vinden, het is net je game-ervaring en je persoonlijkheid denk ik die het verschil maken hierin ;) Misschien dat ik teveel gewend was aan de Doom-achtige shooters waarbij je gewoon zoveel mogelijk schiet als een kip zonder kop.

Ik ben nadat ik hem gekocht had bijna 3 hele dagen achter elkaar bezig geweest om hem een beetje onder de knie te krijgen en een beetje te "begrijpen", en dan heb ik het niet eens over het verhaal kunnen volgen maar puur alle functionaliteiten/de opzet van het spel. :9 De eerste 2 dagen ging ik echt continu dood, heel frustrerende dagen waren dat.
Dat hoe je hem in godsnaam moest uitspelen was ook nog een zoekerij, maar ik ben dus waarschijnlijk te ongeduldig (om verhaal proberen te volgen en dingen te lezen) en teveel gericht op zoveel mogelijk knallen, wat waarschijnlijk niet in mijn voordeel heeft gewerkt.

Ben heel blij dat ik ben doorgezet want wow wat een geweldige game is dit. Ik vind het echt denk ik wel de beste/leukste ooit met die uitbreidingstinklets voor de wapens en de slabs voor de verschillende powers. Andere favorieten uit het verleden o.a.: de FarCrys, Max Payne, Hitman, een aantal NeedForSpeeds EN Bioshock, ook zo'n geweldige sfeer, originele shooter destijds.

Het mooie aan Deathloop is dat ik hem, na eindelijk uitgespeeld te hebben, nu voor multiplayer kan gebruiken. Gewoon spelen als Colt in Online modus om door iemand anders (als Julianna) geinvade te worden, of zelf invaden als Julianna, als je tenminste connectie krijgt met een ander (beschikbare Colt) want dat lijkt met de tijd lastiger geworden. Je ziet dan ook regelmatig dezelfde namen van tegenstanders, zorgt weer voor wat rivaliteit/herkenbaarheid enzo, hehe.
Inmiddels op die manier al vele duizenden gamepjes gespeeld, haha, echt verslaafd. Hij speelt zo lekker en is zo lollig. Als Colt win ik dan ook wel zo'n >99% van de gamepjes, aangezien je dan 3 levens hebt, en als Julianna zo'n 80%. Wat je als een beetje jammer zou kunnen zien, spelend als Julianna, is dat je opzich heel snel dood kunt zijn, een ongezien mijntje of misstap of Colt die om een hoekje in invisible modus zit te wachten en het is direct afgelopen. Maar dat maakt het ook wel spannender en zorgt ervoor dat je tactischer moet spelen en niet alleen maar rennen en knallen.
Ohja en ik gebruikte voorheen nooit een koptelefoon maar dat moet je bij deze game echt doen, vooral multiplayeren is dat heel belangrijk bij, horen wat de ander doet en waar ongeveer.

De game heeft ook al een aantal updates gehad (gisteren nog eentje die stabiliteitsissues zou moeten aanpakken) en een recente uitbreiding qua wat mogelijkheden. Hij lijkt er wel een stuk stabieler op geworden dan in het begin in ieder geval.
Echt een topper die volgens mij wereldwijd zeer goed is verkocht als je ziet wat er allemaal op internet van te vinden is qua topics/youtube filmpjes etc. Behalve in NL, getuige dit topic met nog maar een paar reacties in een jaar tijd, heeft hier op de een of andere manier nooit de aandacht gekregen die het zeer zeker verdient.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1684272 op 21-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:23
Beetje laat op het feestje, maar moest even klagen hahah. Ben nu met Deathloop bezig, maar mijn god wat is de game een drama voor beginners zeg. De UI is een drama, veel te veel onzinnige tekst. Het is dat ik games niet meteen weg leg, maar deze staat na een uur of 5 nog steeds op de nominatie. Bij voorbeeld de teksten op de minicom waar 2 mensen aan het chatten zijn. Daar zou dan een hint uit moeten komen, wat weer naar een quest zou leiden. Het is gewoon teveel onzinnige tekst. Het nodigt totaal niet uit om te lezen en geeft voor mij dan ook weinig achtergrond om me in het verhaal te trekken. Was alleen maar van locatie naar locatie aan het gaan om maar iets van hints te vinden, wat natuurlijk vies tegen viel. Maar begin nu langzaam aan pas een beetje te snappen wat je uberhaupt moet doen of hoe je quest markers moet volgen.

Stijl is gaaf, gameplay an sich lekker. Ja het is een pittige fps in het begin maar het onduidelijke wat je moet doen maakt het een drama. Maar na googlen heb ik nu dus de quest ubiquity afgerond dus kan ik eindelijk echt beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:23
Dacht gisteren klaar te zijn met Deathloop. Alle visionaires gedood, inclusief Juliana. Alleen toen was het niet helemaal duidelijk wat ik moest doen en kwam de optie om in de stoel te gaan zitten en kwam het gamer automatisme naar boven.
Dussss moet nog een keer de loop doorlopen. Viel me trouwens op dat de PVP modus ineens weer geactiveerd was, weet niet of het kwam door een update of dat automatisch is als je de loop gaat breken. In ieder geval irritant, want werd dus onverwachts meerdere keren door Juliana gedood. Vond het al raar dat Harriet uit zichzelf dood ging, bleek dit dus een online gast te zijn.

Al met al Deathloop is een leuke game, maar wordt wel repetitief tegen het einde. Het had ook wel iets dynamischer gemogen, nu is het toch best wel een lineaire game.
Pagina: 1