iPhone laadt alleen op wanneer behuizing open is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnPF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo, ik kreeg de vraag een iPhone 7 te opereren/repareren :). Aangezien hij niet meer oplaadde heb ik de batterij vervangen. Toen ik de nieuwe batterij checkte met de behuizing open laadde hij keurig op, dus nieuwe batterij erin gezet.

Na het sluiten van de behuizing laadde hij niet meer op. Weer geopend, gecheckt, gesloten, harde reset, batterij is ineens leeg van 50% naar 1%.

Na wat proberen toch besloten de Dock connector te vervangen. Helaas, de problemen bleven. De batterij laadt nog steeds alleen maar op bij een behuizing die aan de onderkant iets open staat. Ik heb ook alle instellingen al gewist, dat mocht ook niet baten. Als ik de telefoon opnieuw opstart dan blijft het batterijpercentage ineens wegvallen tot ik de batterij los heb gehaald van het moederbord en het opnieuw vastgeklikt heb.

Wie herkent dit probleem? Is het op te lossen?
Ik heb gelezen over de U2 chip maar omdat de iPhone wel laadt als hij open ligt ga ik er vanuit dat de U2 chip geen probleem heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik heb dit nooit zelf gedaan, maar het klinkt alsof er mechanisch ergens iets niet goed zit in de buurt van de dock connector of de batterij connector (zit die ook aan de onderkant ergens?), dat zou ook het leeglopen naar 1% kunnen verklaren. Zijn je kabels allemaal schadevrij? Sorry, verder geen tips voor je helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnPF
Ik heb overal ‘aangezeten’, alles goed bekeken, mechanisch geen probleem. Wij dachten ook even in de richting van kortsluiting ofzo. De batterij toont alleen leeg; hij loopt niet leeg. Als ik hem los koppel van het moederbord en opnieuw vastklik, dan geeft hij het juiste percentage gewoon weer aan. Kabels zijn allemaal in orde, ook diverse geprobeerd. Ontzettend bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De 1.2mm schroeven van boven naar beneden geplaatst, en geheel rechts de langere 2.4mm ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnPF
Jazeker! Bedankt voor je opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Ik denk kapotte smds naast de battery connector

https://www.reddit.com/r/...after_screen_replacement/

Ik heb dit ook gehad met een SE. toestel kunnen thrashen helaas

[ Voor 6% gewijzigd door SpoekGTi op 09-11-2021 17:53 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1