De linkerkant van mijn JBL E55BT werkt niet, hoe fix ik dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-09 20:35
Mijn vraag

Ik heb een JBL E55BT waarvan ik de kussentjes heb vervangen maar sindsdien werkt de linkerkant niet meer.
Ik heb deze tutorial gevolgd en er was een losse kabeltje wat ik heb gesoldeerd maar dat heeft mij probleem niet opgelost.
https://youtu.be/VAHaVWFBtF4
Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
JBL E55BT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb mijn koptelefoon opengemaakt en ik heb een losse kabeltje gevonden die ik heb gesoldeerd maar dat heeft mijn probleem niet opgelost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 13:52
Techking schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:33:
Mijn vraag

Ik heb een JBL E55BT waarvan ik de kussentjes heb vervangen maar sindsdien werkt de linkerkant niet meer.
Ik heb deze tutorial gevolgd en er was een losse kabeltje wat ik heb gesoldeerd maar dat heeft mij probleem niet opgelost.
https://youtu.be/VAHaVWFBtF4
Hoe kan ik mijn probleem oplossen?
Ben je verder zeker over je soldeerkwaliteiten, tin, enz? Dat zou ik als eerste verifieren. Als de tin te koud was of het oppervlak te vies dan kan het zijn dat het niet geleid. Ook een beetje rustig aan met de flux.

Grote kans dat het inderdaad nog aan het kabeltje ligt, maar zit er ergens anders een breuk. had je het kabeltje vervangen, of dezelfde hergebruikt? Bij het laatste toch even de kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
Het enige wat ik met de kabeltje gedaan is is het solderen op de juiste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
Ik heb mijn koptelefoon opnieuw opengemaakt en het bleek dat de kabeltje op de foute locatie was gesoldeerd.
Ik heb het op de juiste plek gesoldeerd maar de probleem is helaas niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Welk draadje heb je opnieuw gesoldeerd? Mocht het een gekleurd draadje zijn dat direct op de luidspreker is gesoldeerd: die hebben een laklaagje aan dat buitenkant. Dat moet er eerst af voordat je het goed kan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techking
Het is een groene draadje wat op de printplaatje in de linkerkant gesoldeerd is.
Pagina: 1