Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:46

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ik heb een Redmi Note 9 Pro met MIUI-versie 12.5.1 en Android versie 11
Bijna alles op deze phone werkt; inclusief WiFi en kan gewoon internetten.
Update van de Xiaomi onderdelen is geen probleem en gaat snel.
Update van Google apps werkt helemaal niet, ook nieuwe apps installeren lukt niet.
Er staat verder zeer weinig op deze phone dus ruimte gebrek kan het probleem niert zijn.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Clear play store cache
- Tijd goed zetten en ook voor test op andere tijdzone
- Factory reset 2x
- Wipe all data
- Install laatste ROM versie 2x
- Developer mode activeren en dan Miui optimization uitzetten
- Download volgorde wijzigen
- Connecten via USB met Mi PCSuite lukt niet krijg geen verbinding (kan wel bij het file systeem komen)

Wat niet lukt:
- 'Play store update' vanuit de store zelf
komt niet verder dan de melding 'Pending'
- Settings > Security status > Google play system update
geeft aan dat er een update van 7,3 kB beschikbaar is maar wil niet starten met downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door Vishari Beduk op 07-11-2021 18:11 ]

weet het niet meer

Beste antwoord (via Vishari Beduk op 08-11-2021 18:03)

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:34
Oplossing zoeken met de webwinkel, ga er vanuit dat je in NL een toestel met global rom krijgt. Daar is google playstore op geïnstalleerd. Updates moeten dan geen probleem zijn. Of heb je een toestel uit het "grijze" circuit??? Nogmaals oplossen met de winkel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ook geprpbeerd:
Dowmload apk van https://www.apkmirror.com...458-android-apk-download/ en install.
Maar geen succes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Is het een internationaal model, of een omgekatte Chinese versie?

Gebruik je de officiele rom, of die van xiaomi.eu ? De xiaomi.eu versie is zonder bloatware, dus die zou ik adviseren.

Na factory reset, zet je een backup terug of niet? - advies, geen backup terugzetten proberen, kijken of het dan wel werkt om zaken te updaten, zo niet, kun je altijd weer een reset doen en dan de backup wel terugzetten. Lukt het wel op deze manier, dan zit er ergens een isntelling dwars en is beste de telefoon schoon verder op te bouwen ipv zaken van backup terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 7 november 2021 @ 20:26:
Is het een internationaal model, of een omgekatte Chinese versie?

Gebruik je de officiele rom, of die van xiaomi.eu ? De xiaomi.eu versie is zonder bloatware, dus die zou ik adviseren.

Na factory reset, zet je een backup terug of niet? - advies, geen backup terugzetten proberen, kijken of het dan wel werkt om zaken te updaten, zo niet, kun je altijd weer een reset doen en dan de backup wel terugzetten. Lukt het wel op deze manier, dan zit er ergens een isntelling dwars en is beste de telefoon schoon verder op te bouwen ipv zaken van backup terughalen.
Dank voor je reactie. De phone komt van een Nederlandse webwinkel en heeft ook een paar bladzijdes Nederlands in de handleiding.
Ik heb zelf nooit iets van xiaomi.eu gedownload. Maar het klinkt interessant, weet je misschien ergens een how-to? Ik heb echt geen idee hoe je zo'n rom op deze phone krijgt.

Wat betreft backup; nee, ik had geen backup.

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Hoe te installeren staat hier bovenaan als sticky topic:
https://xiaomi.eu/communi...ote-9s-pro-max-proeu.205/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:34
Oplossing zoeken met de webwinkel, ga er vanuit dat je in NL een toestel met global rom krijgt. Daar is google playstore op geïnstalleerd. Updates moeten dan geen probleem zijn. Of heb je een toestel uit het "grijze" circuit??? Nogmaals oplossen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars15356
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-03 13:15
heb je gapps gebruikt werkt meestal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
jaxel70 schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:11:
Ja. dit.
Ik had deze phone vorig jaar bij belsimpel gekocht voor 299 euro en heb nog gewoon garantie.
Dus ik ga deze terug sturen en dan mogen ze het oplossen.
Ik ben bang dat als ik zelf met unlocken en bootloaders aan de gang ga dat ik dan iedere maand een dag kwijt ben om alles up-to-date te houden.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Just for the record; ik was nog wel op zoek gegaan naar log files en ik kwam er een tegen in 'Redmi Note 9 Pro\Internal shared storage\MIUI\debug_log\com.xiaomi.mi_connect_service\app_log'

[ Voor 88% gewijzigd door Vishari Beduk op 09-11-2021 10:42 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Inmiddels toch een stap verder: Probleem heeft verband met mijn wifi router.
Ik heb een asus RT-N66U en als ik inlog op de router vanaf een pc met https krijg ik een melding van een verlopen certificaat.
Vervolg probleem is dat ik het certificaat van deze router niet kan vervangen.

Moet ik een nieuwe router kopen om google play op de phone werkend te krijgen?

NB: als ik wifi uit zet en via data abbonement probeer te downloaden krijg ik direct de melding 'Something went wrong'. Gewoon internetten is geen probleem.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
Vishari Beduk schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:49:
Moet ik een nieuwe router kopen om google play op de phone werkend te krijgen?

NB: als ik wifi uit zet en via data abbonement probeer te downloaden krijg ik direct de melding 'Something went wrong'. Gewoon internetten is geen probleem.
Als het met mobiel internet niet werkt dan heeft een nieuwe router kopen natuurlijk geen zin, heb je toevallig al met een andere google account geprobeerd? Misschien is het wel een combinatie met jouw google account dat er wat mis gaat.
En heb je toevallig nog een oude telefoon liggen en kan je daar bijvoorbeeld wel google updates uitvoeren? Zo kan je al wat extra dingen uitsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-11-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:55:
[...]

Als het met mobiel internet niet werkt dan heeft een nieuwe router kopen natuurlijk geen zin, heb je toevallig al met een andere google account geprobeerd? Misschien is het wel een combinatie met jouw google account dat er wat mis gaat.
En heb je toevallig nog een oude telefoon liggen en kan je daar bijvoorbeeld wel google updates uitvoeren? Zo kan je al wat extra dingen uitsluiten.
Ik heb hier een Samsung note en een Huawei P smart en die bleken precies hetzelfde probleem te hebben met de google play store.
Op die Huawei kan ik wifi uitzetten en dan via mobiele data wel weer nieuwe apps downloaden. Daarom denk ik dat het aan die router ligt.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Just for the record; uiteindelijk toch gelukt met wifi uit en via mobiel netwerk en na 5x proberen.
Maar goed, na 4 dagen prutsen dan toch mijn QR-code terug op mijn phone, en daar was het allemaal om begonnen. :)
Nu uitzoeken of ik wel of niet een nieuwe wifi router moet kopen :?

weet het niet meer

Pagina: 1