Toon posts:

laat jullie stem horen over dit systeem aub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder staat het systeem dat ik mij zou willen aanschaffen samen met de onderdeln die ik nog heb.
Laat jullie hoor is het goed of niet? Waarom wel of niet?

hetgeen ik al heb:

Creative DVD-rom 12x
Creative live! player 1024
Creative dxr3 mpegdecoderkaart

Wat ik ga kopen:

MSI K7T-266 Pro
256Mb DDR-ram 266Mhz CAS2(Apacer)
AMD Athlon Thunderbird 1.4Ghz-266Mhz
Coolermaster EP5-6I11
IBM GXP60 40Gb 7200rpm
floppydrive
MS trekker wheelmouse
Cherry spacesaver (Qwerty)
LG Studioworks 995e Plus 100kHz/0.26/TC099
Standaard Maxi tower case (om te modde)
Leadtek GeForceII GTS Pro 64Mb DDR

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

MSI moederborden willen weleens problemen geven met Live!1024. Ik had ook eerst MSI mobo, maar ingeruild voor een Asus, raad ik je ook aan, maar een paar tientjes duurder en een super goed mobo

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil is veel groter want ik ken iemand die bij Microstar werkt en die kan mij aan dat bord helpen voor 2000fr (= 100 gulden)

Verwijderd

MSI moederborden willen weleens problemen geven met Live!1024. Ik had ook eerst MSI mobo, maar ingeruild voor een Asus, raad ik je ook aan, maar een paar tientjes duurder en een super goed mobo
Dat heeft niets met de fabrikant te maken maar met het type vd. chipset welke op het bord zit alsmede de bios-versie.
Elke mobo-fabrikant heeft met deze bug te maken gehad, niet alleen MSI.

MSI doet in niets onder voor Asus imo, ze zijn alleen goedkoper. De support is prima en de borden hebben doorgaans leuke features (D-Led bv.) MSI levert standaard een 2e externe temp-sensor mee, en vaak ook zaken als het slotplaatje met 2 extra usb poorten. Bij sommige borden wordt een USB-netwerkkabel meegeleverd (kan erg handig zijn).

// on-topic
Als ik hier kijk dan zie ik dat er verschillende versies van dat moederbord zijn. Ik zou zeker even rondshoppen voor de versie met raid + 6 usb poorten. Vaak scheelt dit maar een paar tientjes. Of vraag je vriend of hij aan een Raid versie kan komen. Op die manier weet je gelijk je volgende upgrade, nl. een extra harde schijf.

Die IBM zou ik nog even over nadenken als ik jou was. Gebruik de search eens voor IBM, zijn een hoop problemen mee. Imo is er niets mis met de huidige IBM schijven zolang je ze maar goed koelt. (moet je dus wel rekening mee houden)

De Coolermaster eventueel vervangen door een andere koeler, het is niet echt nodig voor een default systeem maar als je wilt gaan tweaken is het wel prettig.

Als je wilt gaan modden zou ik ook wat meer tijd besteden aan het uitzoeken van je case. Dit kan je een hoop ergenis besparen + levert mooiere eindproducten op.

Ik mis VGA?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ziet er wel heel leuk uit ja. Daar kan je wel ff op doorhakken. Alleen mis ik het belangrijkste : de monitor?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Kan aan mij liggen maar volgens mij mocht dit nie meer.

Zie: [topic=154891/1/100]

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Op dinsdag 21 augustus 2001 03:11 zag violator_ het volgende over het hoofd:
Ziet er wel heel leuk uit ja. Daar kan je wel ff op doorhakken. Alleen mis ik het belangrijkste : de monitor?
>:)
Op dinsdag 21 augustus 2001 02:13 schreef frosboy wat ie ging kopen:
Ik raad je toch aan om niet op je monitor te bezuinigen,
de 915Ft heeft een dotpitch van 0.24 en ziet er over het algemeen veel stijlvoller uit als de 995 serie...

Iig veel plezier met je systeem :)

Verwijderd

neem een maxtor en geen IBM

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Neem een IBM en geen Maxtor :?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 05:33 schreef Moon het volgende:
Neem een IBM en geen Maxtor :?
Ik zou niemand een IBM aan durven raden na het gedonder met de 75GXP en de nieuwe 60GXP serie, waar ook de een na de ander van uitvalt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 04:25 schreef ubermaestro het volgende:
Kan aan mij liggen maar volgens mij mocht dit nie meer.

Zie: [topic=154891/1/100]
Idd. je hebt gelijk. Voor de duidelijkheid quote ik het ook nog even:
Om 1 of andere reden is na de big crash de populatie "welke componenten" vraag enorm toegenomen, alsmede de vraag of hun huidige bestellijstje goed is....
Om eerlijk te zijn is 't PC-legoën natuurlijk 't leukste deel van de hobby, dus waarom alle componentkeuze-vragen op dit forum losgelate worden snap ik niet.

De PC-component vragen hebben altijd 'tzelfde antwoord. zodoende is de search inmiddels vol met deze topics.

Aangezien 't antwoord vrijwel altijd hetzelfde is.. zo ik graag willen verzoeken voorlopig geen PC-bouw topics te plaatsen met als enige inhoud een lijst componenten.

txs
Dit topic kan ik wel weer heel bot dichtdoen maar
dat schiet ook niet op.... let er iig. in het vervolg op!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
:)

Bulldog is in een goede bui vandaag :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Waren er geen compabiliteitsproblemen met die creative dvd spelers? Zoiets hoorde ik laatst maar heb me er nog niet in verdiept...

Oh ik zie dat je de creative mpeg decoder er ook bij hebt, want die creative dvd spelers zouden niet goed werken met andere mpeg decoders....

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op dinsdag 21 augustus 2001 02:13 schreef frosboy het volgende:
Zorg er wel voor dat het kastje van jou een degelijke voeding krijgt. Vooral met AMD's moet je een voeding nemen, die voor voldoende power kunnen zorgen.

En wat zijn de plannen voor een videokaart ?

-

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Ben ik nou de enige die z'n IBM 307045 heel houdt? Ik heb nog nooit problemen met deze schijf gehad, terwijl ik hoor dat bij iedereen de 1 na de ander uitvalt... en de mijne wordt nog wel enorm belast ook...

Ik ben supertevreden met m'n 307045 (en overigens ook met m'n 371010), dus ik zal je zeker IBM aanraden (qua prestaties dan).

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 07:19 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Idd. je hebt gelijk. Voor de duidelijkheid quote ik het ook nog even:
[..]

Dit topic kan ik wel weer heel bot dichtdoen maar
dat schiet ook niet op.... let er iig. in het vervolg op!
Op zich kan ik me jouw opstelling indenken, alleen ben ik het er niet eens :9

Het lego-en met componenten is inderdaad leuk, maar waarom bestaat dit forum? Omdat in veel gevallen bepaalde componenten moeilijk of niet met elkaar samenwerken.

Op zich niet erg alleen als je met je spaarcentjes net wat nieuws hebt gekocht; zweet op het voorhoofd van de spanning en het snelle naar huis fietsen, trillende handjes, en lichte buikpijn (was wel een beetje veel geld) en je hebt alles weer in elkaar gezet. Dan is het heel bar vervelend dat zelf na het downloaden van de nieuwste firmware blijkt dat jouw component met 1 klein akelig klotedingetje niet wil samenwerken.

Dus duik je gefrustreerd het internet op en wat blijkt; je bent de zoveelste die een SB live! op een bepaald moederbord wil prikken; je videokaart wil nooit op AGP 4x; Win2K ondersteund die hardware niet; etc. etc.

Had je dat nu eerst aan iemand kunnen vragen dan had je het kunnen weten, en had je voor meer of minder geld beter een andere component kunnen kopen.

Mijns inziens is dit de reden waarom dit forum zo succesvol is. Nu wordt het nog veel gebruikt door kopers met problemen, blijkbaar wordt een ieder zo slim om eerst te vragen en dan te kopen. Van de winkels en zker de oprukkende online-stores hoef je geen diepgaande informatie te verwachten (uitzonderingen daargelaten)

my 2 cents..

• Quibus
  • Laatst online: 18-08 18:29
Ik zou geen IBM HD nemen, deze blijken uit een nieuwspost op t.net met bosjes kapot te gaan. Ik denk dat het beste alternatief een maxtor HD is. Deze zijn iets minder snel maar ik heb er geen problemen over gehoord: Maxtor 40GB (Max 40 Plus, 7200rpm, 2MB)

Verwijderd

Ik vind mijn IBM hardeschijf wel ok. Ik dacht dat IBM hardeschijven wel een goede reputatie hadden.

1.4 ghz....overkill :)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik ben het helemaal met MadMax-007 eens, maar misschien moet hier een apart forum voor gemaakt worden?

ook ik ben geintereseerd over dat gedoe met ibm, want ik wilde er zelf ook eentje aanschaffen, ik heb alleen nog geen "harde feiten" kunnen vinden slechts meningen :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vraag het me ok echt af over die IBM schijven, ik heb nu zelf al een half jaar 2 75gxp in raid array zonder problemen, ik heb ook nog nooit iemand IRL met een kapotte IBM gezien, terwijl ik toch genoeg mensen ken met die 75 gxp schijven.

ff ontopic, ik zou een Epox 8k7a(+) mobo nemen die heeft namelijk de iets stabielere en snellere AMD chipset, is ook zeer goed te o/cen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

waarom lg studioworks?? koop een LG 795FT of een 775FT zijn Flatrons, en lekker rustig aan de ogen. Weet wel een goed adres voor LG!!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

geluidskaart vinnik neit zow koel , maarja xzal wel weer aan mij liggen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op dinsdag 21 augustus 2001 14:12 schreef MadMax-007 het volgende:

[..]
Mijns inziens is dit de reden waarom dit forum zo succesvol is. Nu wordt het nog veel gebruikt door kopers met problemen, blijkbaar wordt een ieder zo slim om eerst te vragen en dan te kopen. Van de winkels en zker de oprukkende online-stores hoef je geen diepgaande informatie te verwachten (uitzonderingen daargelaten)
Helemaal mee eens.
Een hoop problemen kunnen voorkomen worden als de mensen van tevoren kunnen navragen bij medetweakers of bepaalde combinaties problemen kunnen opleveren.

Het gebruik maken van de search helpt vooral als je meer wil weten van een bepaald onderdeel. Helemaal niets mis mee. Zo kun je een lijst van top-onderdelen samenstellen, maar de kans dat je iets vindt, specifiek gericht op jouw combinatie is zoiets als een lot uit de loterij...

Overigens heeft chucky666 deze thread al weer aangegeven in SU (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/210525/1?limit=25)

Vind dat Bulldog hier goed op reageert: bekijk het van situatie tot situatie. Topics als "ik heb f3000 te besteden en geef me nu een ideaal systeem" leiden tot oeverloos gezwam. "Kent iemand problemen met deze combinatie"-topics vind ik daarentegen tot de meest nuttige onderwerpen van GoT behoren!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Ok na het bekijken van de comentaren en na lang opzoek werk heb ik de volgende wijzigingen aangebracht:

Maxtor Diamondmax 60 Plus 5T040H4 7200rpm ATA100
LG Flatron 775FT plus

bijhorende vraagjes:
-Is dit een stille harde schijf?
-echt een beetje minder betalen voor een 17" ipv 19" maar dan wel een flatscreen?
-Krijg je bij een flatscreen niet het effect dat alles hol is?
-is dit scherm zoveel beter dan de LG studioworks die ik eerst had gekozen?

Als er nog foutjes of onzuiverheden in zitten laat het mij dan zeker weten.

Ik zou toch liever gaan voor een 19" die 100kHz haalt tegenover een 17" flatscreen die maar 75kHz haalt. Niet?

Misschien is de perfect middenweg wel de 19" flatron 915 plus (maar die is een beetje duur) ach we zien wel.
Meningen laat ze maar komen

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb zowel met Maxtor als IBM schijven erg goede ervaringen. Was het niet dat de IBM schijven alleen brak waren bij een bepaalde productiedatum en land van herkomst? Anders zou je dat uit kunnen zoeken en de winkel vragen niet een schijf die aan die data of landen voldoet te leveren (bij gistron bijvoorbeeld maken ze daar geen probleem van, alhoewel ze het een rare vraag vonden :) ). Hoor van veel mensen dat de IBM schijven stiller zijn maar dat moet je zelf even uitzoeken. Heb hier een IBM en Maxtor schijf inhangen (o.a een nieuwe 40Gig DeskStar) en die hoor ik nooit, alleen de Maxtor als mijn pc openstaat. Voor zover ik het in kan schatten heb je een mooi lijstje staan nu. Succes dus :)

[semi on-topic]
Ik vind de topics zoals deze ERG nuttig. Ik lees zelf ook mee en leer van de commentaren van andere gebruikers. Gooi je een slotje op al deze topics dan ontzeg je een hoop forum gebruikers een massa aan kennis en gebruikerservaring die niet 1-2-3 op internet te vinden is. Mocht het qua vorm niet in dit onderdeel passen, maak er dan een nieuw gedeelte voor aub :)
[/semi on-topic]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

ik zou die Creative dxr3 mpegdecoderkaart eruit gooien
scheelt weer wat ruimte

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik er nu voorsta (na grondig onderzoek) opteer ik toch terug voor de Lg studioworks 995e Plus over die flatron' lees je toch maar negatieve commentaren

Verwijderd

wat je MOET kopen:

ASUS ALL THE WAY
256Mb DDR-ram 266Mhz CAS2(Apacer)
AMD Athlon Thunderbird 1.4Ghz-266Mhz
Coolermaster EP5-6I11
IBM GXP60 40Gb 7200rpm
floppydrive 5,3 inch :):)
MS trekker wheelmouse
Cherry spacesaver (Qwerty)