Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abod
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Vandaag mijn Honeywell Round connected aan/uit thermostaat vervangen. De gateway heb ik behouden.
Met veel moeite de gateway kunnen connecten met de nieuwe thermostaat. Weer een Honeywell Round connected, maar dan modulerend
(Het was heel raar. De nieuwe wilde maar niet connecten. De oude deed het nog steeds als ik het probeerde, inclusief het schema. Gateway gereset en daarna koppelde de nieuwe pas)
Het werkt nu allemaal alleen kan ik in de app geen schema's meer instellen.
Ik krijg de melding:
Schema niet beschikbaar.
Er is een probleem om toegang tot uw schema te krijgen .
Controleer of het toetstel geschikt is.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Het heeft altijd gewerkt met de oude thermostaat.
Hij lijkt het schema nog wel te volgen, maar ik kan er dus niet meer bij.....
Waar wordt dat schema eigenlijk opgeslagen? Zit dat in de gateway opgeslagen?
Iemand zei dat hij hetzelfde probleem had en toen dat hij toen de gateway vervangen heeft en daarna werkte het.

[ Voor 3% gewijzigd door abod op 07-11-2021 18:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abod
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Opgelost!

Oplossing bleek te zijn:
  1. Reset de gateway (door knop op onderzijde 15s ingedrukt te houden.)[\li]
  2. Nu nieuwe thermostaat koppelen met gateway[\li]
  3. verwijder je thermostaat uit je lokatie (via de website van mytotalconnectcomfort) en meldt hem daarna opnieuw aan (je meldt eigenlijk je gateway opnieuw aan, mac en crc code, maar zo noemen ze het).
  4. Daarna je afmelden in de app en opnieuw aanmelden. (heb ik voor de zekerheid gedaan.
Nu kon ik wel een nieuw schema maken. Het oude schema (van de oude thermostaat) was wel weg.
Het lijkt er dus op dat je schema's bewaard worden met daarbij de vermelding van gateway én gekoppelde thermostaat. Verander je alleen de thermostaat, dan staat er wel een (oud) schema op jouw naam met bijbehorende gateway/oude thermostaat en daardoor kun je geen nieuwe maken.