Vraag

• raytjesars
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-05-2022
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe setting moeten gebruiken ivm verbouwing.
De setup is als volgt:

Internet komt binnen via de Horizon Box van Ziggo.
Deze gaat via een kabel naar mijn router Sitecom WLR-5002
En dan gaat er een kabel naar mijn switch/pc

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de DMZ op beide apparaten proberen aan te zetten, maar ik krijg nog steeds NAT type C.
Aangezien ik fanatiek Super Smash speler ben, is NAT type heel belangrijk.

Eerst had ik de switch rechtstreeks op het modem/router staan van Ziggo en daar de poorten geforward.
Maar nu wil er helemaal niks lukken.

Ik hoop dat jullie hier mij mee kunnen helpen

Beste antwoord (via raytjesars op 07-11-2021 18:02)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:46
als je 192.168.0.101 niet veranderd is, zou dat dus moeten werken ...

je zou , om te testen, je sitecom eens in "accespoint" modus kunnen zetten, zodat je modem alle internetverkeer regelt...

Alle reacties

• ijske
je moet ze op je 2e router ook een 2e keer forwarden

(ik heb btw geen idee wat NAT type C juist bekend op de nintendo switch , grote kans indiceerd ie dus dat bepaalde poorten niet openstaan vanaf de buitenwereld)

• raytjesars
Maar ik heb ook niet echt het idee dat de poorten juist worden geopend. Je zou zeggen dat als ik beide apparaten DMZ heb aangezet dat het een rechtsteekse verbinding is. Maar dat is dus niet het geval

• ijske
rechtstreeks verbonden zijn met het internet wil je safetygewijs niet ..
maar van ziggo ga je dus met DMZ naar je sitecom wan (fixed ip WAN kant ?)
en van de sitecom ga je opnieuw DMZ naar je switch (fixed IP LAN kant ? )

• raytjesars
Ik heb via ziggo mijn router een statische DHCP client gegeven. 192.168.192.18
Dan naar DMZ host dat adres ingevuld.
Vervolgens naar mijn router de DMZ ingesteld voor het ip adres van de switch 192.168.0.101

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ijske
als je 192.168.0.101 niet veranderd is, zou dat dus moeten werken ...

je zou , om te testen, je sitecom eens in "accespoint" modus kunnen zetten, zodat je modem alle internetverkeer regelt...

• raytjesars
Dat zou ik graag willen doen, maar er staat nergens echt aangegeven.
Hoe zou ik dit moeten doen? Sorry voor de lastige vragen

• raytjesars
Het is gelukt, hartstikke bedankt!!!!
Het maakt het nu een stuk makkelijker.
Ik heb idd de sitecom als accesspoint ingesteld
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee