Ik heb vanuit mijn werk budget om een PC voor thuis aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft eigenlijk niets te kunnen behalve zeer lichte Office taken voor thuiswerken. Als het haalbaar is zou ik echter graag 1080p willen gamen. Games waar ik aan denk zijn: Witcher 3, Mass Effect legendary edition, Marvel's guardians of the galaxy. Ik vraag me echter af wat zonder GPU realistisch is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 is het streefbedrag. een paar tientjes meer is altijd mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor die ik wil gebruiken: AOC 24g2U
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in dit systeem geen geld uitgeven aan een GPU maar wel de mogelijkheid hebben om over een jaar ofzo 1 toe te voegen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilheid en zuinigheid zijn zeker wel een voorwaarde. Als ik daar significante verbeteringen in kan aanbrengen hoor ik dat graag. Ik weet bijvoorbeeld totaal niet of de gekozen voeding aansluit bij de rest van het systeem. Ik ben ook benieuwd of ik nog extra koeling bv voor de processor nodig heb.
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit eigenlijk met het volgende: Aan de ene kant zou ik een zo goed mogelijk systeem voor mijn budget willen waarom ik goed kan gamen zonder GPU. Als de conclusie is dat ik de games die ik wil spelen alleen maar op lage settings kan draaien met deze processor dan overweeg ik om meer geld te steken in looks dan preformance. Met andere woorden een goedkopere processor, en meer RGB. Maar de hoofdvraag is eigenlijk waar ik met wat wijzigingen/investeringen wat extra preformance uit kan persen.
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft eigenlijk niets te kunnen behalve zeer lichte Office taken voor thuiswerken. Als het haalbaar is zou ik echter graag 1080p willen gamen. Games waar ik aan denk zijn: Witcher 3, Mass Effect legendary edition, Marvel's guardians of the galaxy. Ik vraag me echter af wat zonder GPU realistisch is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
750 is het streefbedrag. een paar tientjes meer is altijd mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een monitor die ik wil gebruiken: AOC 24g2U
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in dit systeem geen geld uitgeven aan een GPU maar wel de mogelijkheid hebben om over een jaar ofzo 1 toe te voegen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilheid en zuinigheid zijn zeker wel een voorwaarde. Als ik daar significante verbeteringen in kan aanbrengen hoor ik dat graag. Ik weet bijvoorbeeld totaal niet of de gekozen voeding aansluit bij de rest van het systeem. Ik ben ook benieuwd of ik nog extra koeling bv voor de processor nodig heb.
Ga je overklokken?
Nee ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit eigenlijk met het volgende: Aan de ene kant zou ik een zo goed mogelijk systeem voor mijn budget willen waarom ik goed kan gamen zonder GPU. Als de conclusie is dat ik de games die ik wil spelen alleen maar op lage settings kan draaien met deze processor dan overweeg ik om meer geld te steken in looks dan preformance. Met andere woorden een goedkopere processor, en meer RGB. Maar de hoofdvraag is eigenlijk waar ik met wat wijzigingen/investeringen wat extra preformance uit kan persen.
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
| Totaal | € 720,54 | |||