Laptop kan niet hersteld of opnieuw geïnstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:24
Mijn vrouw heeft een wat oudere laptop die regelmatig last heeft van software matige kuren. Nu dacht ik laat ik deze eens herstellen, kijken of het alle kuren verhelpt. Maar wat ik ook probeer, de laptop wil maar niet herstellen. Ik heb vanuit HP de herstel wizard geprobeerd, ik heb vanuit Windows de herstel opties geprobeerd en ik heb een herstelschijf gemaakt met windows media tool en vervolgens windows gepoogd opnieuw te installeren. Alles eindigt met deze fout en die krijg ik maar niet hersteld.

Het gaat om een HP 15-BW090ND

Wanneer ik systeemherstel probeer uit te voeren krijg ik onderstaande foutmelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdOkUdrTFoXIGbuxWQAlTBSHbbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZPgiZLtCsqDrYvfeilV6omK.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik een bootable USB heb gemaakt via de Windows media creation tool en deze opstart blijft de laptop hangen op het HP logo. Start opnieuw op en gaat vervolgens gewoon door naar de "reguliere" windows.

Wanneer ik de bootable USB (windows installatie) vanaf Windows probeer uit te voeren, lijkt ie het wel te doen, maar vervolgens stuit ik op de volgende foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUhNMgkiSztpSKhpp2ti1BmhV2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7tDvbO2Uj3ADVVJ3VTLoZqs.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee?

[ Voor 33% gewijzigd door crimby op 08-11-2021 12:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09 09:49
Is de HDD misschien stuk? Hoe oud is de laptop?
Anders even vervangen met een SSD. Kost niets meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Drs_Ben schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:38:
Is de HDD misschien stuk? Hoe oud is de laptop?
Anders even vervangen met een SSD. Kost niets meer tegenwoordig.
Volgens de HP tool is er niks mis met de HDD. Zal nog eens met een losse tool testen. Denk dat als dat het is, de laptop gewoon vervangen gaat worden. De laptop is ongeveer 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Hoe kom je op deze fout uit indien je vanaf USB stick opstart en de installatie probeert?

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 07-11-2021 13:44 . Reden: opstart toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak het jezelf niet te moeilijk met die recovery dingen, doorgaans werkt dat niet al te best.

Wat veel handiger is: een Windows 10 downloaden via de website van Microsoft. Ook meteen Windws Media Creation Tool downloaden en de eerder gedownloade ISO daarmee op een USB-stick (8GB of groter) zetten. Daarna in de BIOS een Secure Erase uitvoeren zodat je zeker weet dat alles van de schijf is en je niks meer dwars gaat zitten.

Na de Secure Erase ga je opstarten vanaf de USB-stick (tijdens het opstarten op F9 drukken om te kiezen). Daarna lekker Windows 10 compleet nieuw installeren. Wel zo handig en lekker schoon zonder de extra zooi van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 19:02
Kan niet hersteld is te begrijpen, nieuwe installatie zou deze fout niet mogen geven. Je gebruikt de media creation tool?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tazzios schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:41:
Hoe kom je op deze fout uit indien je vanaf USB stick opstart en de installatie probeert?
Als ik dat wist… halverwege de windows installatie crashed ie gewoon en krijg ik (ook) deze fout.

@sypie @Tens dat heb ik dus ook geprobeerd, maar zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

@crimby iets meer inzet is wel fijn.
Wat voor handelingen en schermen heb je allemaal voor dat je de fout krijgt.
Start je eerst windows op en start je dan de installatie want het lijkt er op zoals ook andere vermelden dat je niet vanaf het installatie medium opstart,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dat geval: vervang de harde schijf eens door een ander model als je die mogelijkheid hebt.

Misschien handig om het typenummer hier te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@Tazzios @sypie heb de openingspost aangepast met alle nieuwe informatie. Heb zojuist nog wat stappen geprobeerd en heb dit toegevoegd aan deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Nu online

Tazzios

..

Aan je screenshot te zien is er niet vanaf de usbstick gestart, want dan zou je nooit je desktop te zien krijgen bij de melding dat de installatie is mislukt.

Hier wat uitleg over opstarten van usb stick:
YouTube: How to Download and Install Windows 10 from USB Flash Drive Step-By-...

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 08-11-2021 13:06 ]

Pagina: 1