Ook voor mij wordt het tijd voor zonnepanelen. Inmiddels meerdere partijen over de vloer gekregen en ik moet eerlijk bekennen dat het mij verbaast dat ze elkaar vaak tegenspreken en hele andere adviezen geven. Daarom toch ook graag jullie advies over de offertes en de plannen. Zelf neig ik naar aanbieder J door het fijne gesprek met de adviseur. Wat vinden jullie?:fill(white):strip_exif()/f/image/tmSTNL3Af6BiIZL9UmW42kim.png?f=user_large)
Zie verder offertes hieronder
Plat dak: ongeveer 4 x 6,5 meter (met 2 keer een luchtafvoer, zwarte vlekken op de satellietfoto)
Schuin dak: ongeveer 7,6 x 5,25 meter (~ 30-35 graden helling), maar daar moet het dakraam en de schoorsteen nog van af./f/image/nNspHl27vzN7lG618iFVG7f4.png?f=fotoalbum_large)
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/tmSTNL3Af6BiIZL9UmW42kim.png?f=user_large)
Zie verder offertes hieronder
Beschikbare (dak)ruimte
Zowel schuin dak als het platte dak van de aanbouw wil ik inzetten.Plat dak: ongeveer 4 x 6,5 meter (met 2 keer een luchtafvoer, zwarte vlekken op de satellietfoto)
Schuin dak: ongeveer 7,6 x 5,25 meter (~ 30-35 graden helling), maar daar moet het dakraam en de schoorsteen nog van af.
Schaduw
Geen (Mogelijk alleen zeer klein stuk naast de schoorsteen).Jaarverbruik
Nog onbekend (ivm verhuizing).Huidige elektriciteitsaansluiting
1x35A, maar moet vervangen worden met 3x25A (zit bij de meeste offertes inbegrepen.Budget en doel
Doel is voornamelijk maximalisatie van de opbrengst (nu in 1 keer goed doen), budget daarbij is flexibel, maar het moet wel waar voor het geld zijn.Wie gaat het project uitvoeren
Installateur (niet zelf dus)Bijhouden van data
Liefst lokaal uitleesbaar (en aan te sluiten op Home Assistant)Reeds verkregen offertes
/f/image/nNspHl27vzN7lG618iFVG7f4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/aquMlHEtOS2UYQe8MwK8oYW5.png?f=fotoalbum_large)