Lage inbouw koelkast vervangen voor hoge in bestaande keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Wij gaan binnenkort verhuizen en in principe is de keuken nog heel goed (is ook niet zo oud en best goede kwaliteit).

In de keuken zit echter een, ik noem het maar even, laag model inbouw koelkast. In ieder geval zonder vries gedeelte. Boven de koelkast zit een combi oven.

Is het goed te doen om in een bestaande keuken (5-6 jaar oud) zo een model koelkast te vervangen voor een hoger model met vriesgedeelte?

Ik besef me dat we dan wel iets moeten verzinnen voor de combioven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jahoor. Je zult alleen een plank los moeten zagen (met multitool zo gebeurd) en weer vast moeten maken. En een nieuwe deur regelen.

En uiteraard die oven ergens anders kwijt kunnen.

Is een lage vriezer ernaast niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Ja, we onderzoeken onze opties :).
Er is niet echt ruimte voor een klein vriezertje aangezien de keuken dicht en ingebouwd is. We denken er echter over na om een klein vriezertje onder de trap te zetten :).

Hoef je de zijwanden enzo niet te verhogen dan? Of zijn dat over het algemeen standaard maten waarbij dat niet nodig hoeft te zijn? (Bijvoorbeeld kleine koelkast + combioven = grote koelkast met vriesgedeelte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In principe zijn het standaard maten. Overigens zou ik dit bekijken op het moment dat je er woont, dan is het ook makkelijker opmeten en weet je ook of het sleepdeur of deur-op-deur is bijvoorbeeld.

Los vriezertje kan natuurlijk altijd :Y

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 07-11-2021 12:23 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Vliegvlug

Flight Simple

@IKON Je zal nog wel een hogere deur moeten regelen of een kleine deur op de plek waar nu de oven zit wanneer het vriesvak los te openen is.
Hopelijk is die nog leverbaar voor jouw keuken.

Wanneer het een hoog model koelvriescombinatie is met één deur kan je er ook voor kiezen om enkel een klein deurtje erbij te kopen en deze aan de bestaande deur te fixeren met pennen of plaatjes.
Dat is goedkoper dan een nieuwe hoge deur kopen.

Waar je ook even op moet letten is of het een deur-op-deur model koelkast is die er nu inzit of dat deze een sleepsysteem heeft.
In het eerste geval worden de scharnieren van de koelkast gebruikt en heeft het deurtje zelf geen scharnieren, in het tweede geval heeft zowel de koelkast als het deurtje eigen scharnieren.

Deur-op-deur systeem komt veel voor maar is minder duurzaam dan sleepdeur systeem omdat de scharnieren dan zowel koelkastdeur als frontje moeten dragen, en vervangen is best een gedoe en de scharnieren vrij prijzig.
Sleepdeur gaat meestal de levensduur wel mee.

Je kan ook van d-o-d naar sleep overstappen als je de juiste scharnieren voor je keuken koopt. Dat heb ik in mijn vorige huis ook gedaan omdat het model koelkast dat ik wilde enkel als sleepdeur kwam en er daarvoor een d-o-d in zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Vliegvlug op 07-11-2021 12:26 ]